اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. شهريور 1394 - 8:44   |   کد مطلب: 13837
چندی قبل عکاسی از نیویورک برای گرفتن عکس از ایران به کشورمان سفر کرده و بعد از بازگشت به امریکا این عکس ها را در صفحه فیس بوک خود بنام« انسانهای نیویرکی» منتشر کرده است.
ماجرای جالب کامنت فیس بوکی اوباما برای یک نوجوان تبریزی

به گزارش صبح الوند به نقل از زیتون؛ چندی قبل عکاسی از نیویورک برای گرفتن عکس از ایران به کشورمان سفر کرده و بعد از بازگشت به آمریکا این عکس ها را در صفحه فیس بوک خود بنام« انسانهای نیویورکی» منتشر کرده است.

 

یکی از عکس هایی که وی منتشر کرده عکس پائینی است که مربوط به یک پدر و پسر تبریزی است. و زیر عکس از زبان پدر نوشته؛ «چند سال قبل برای خرید زرد آلو به بازار رفتم. چند کیلو زردآلو خریدم. میوه ها را پسرم حمل می کرد. بعد از مدتی دیدم پسرم به زحمت می افتد و از من عقب می ماند، برگشتم به پسرم گفتم بده میوه ها را من بردارم. پسرم گفت: میوه ای نمانده من همه اش را در بین راه به رهگذران دادم.

 

پدر می گوید: بعد از این اتفاق فهمیدم که پسرم آدم انسان دوستی می شود.»

 

 

حالا اوباما رئیس جمهور آمریکا به مراجعه به صفحه فیس بوک این خبرنگار زیر این عکس نوشته:« چه ماجرای الهام بخشی. یکی از بهترین چیزهایی که ممکن است برای شما به عنوان پدر و مادر اتفاق بیفتد این است که ببینید ارزش‌هایی که به بچه‌هایتان آموختید در رفتار آنها خودشان را در کارهای آنها نشان می‌دهند، این یک مورد مشخص خیلی برایم تاثیرگذار بود. امیدوارم این مرد جوان هرگز میل خود برای کمک به دیگران را از دست ندهد. من هم سعی می‌کنم هر کاری از دستم برمی‌آید انجام بدهم تا او و همه جوانان مثل او بتوانند تمام ظرفیت خود را شکوفا کنند. (اگر روزی با او ملاقات کنم، امیدوارم برای من هم یک زردآلو کنار بگذارد!) ب.او [باراک اوباما]

 

نکته جالب ماجرا اینجاست که اوباما کامنت انسان دوستانه خود را درست زمانی منشتر کرده که کودک 3 ساله سوری در  دریا غرق شد و بشکل کاملاً دراماتیکی جان داد.

 

و تامل برانگیز تر اینکه اوباما رندانه خواسته خود را منجی ملت ایران قلمداد کند. او نوشته: من سعی می‌کنم هر کاری از دستم برمی‌آید انجام بدهم تا او و همه جوانان مثل او بتوانند تمام ظرفیت خود را شکوفا کنند.

 

این قبیل پیامها را اوباما قبلا صادر کرده است و در عمل هم نشان داده که پایبند به ادبیاتی که در پیامهای خود دارد نیست. چون از یک سو پیام می دهد و از سوی دیگر سیاست های غلط گذشته ادامه دارد. از این جهت، این سخنان نمی تواند پرونده سیاه آمریکا را در ذهن مردم ایران از بین ببرد. 

 

نکته دیگری که در این پیام مشهود است تلاش رئیس جمهور امریکا برای نفوذ در ایران از طریق دیپلماسی عمومی است. اوباما از چند سال قبل با ارسال پیام های تبریک نوروزی به دنبال تطهیر چهره استکباری امریکاست اما کیست که نداند به تعبیر رهبر انقلاب در پشت این دستکش مخملی دست چدنی است. 

 

 «دموکرات‌ها با پنبه سر می‌برند و جمهوری‌خواهان با شمشیر، ولی هر دو بالاخره سر می‌برند!» جمله‌ای که شاید بارها و بارها از زبان مفسران و تحلیلگران شنیده شده است. دو دوره ریاست جمهوری اوباما در امریکا مصداق «با پنبه سر بریدن» است. چه اینکه او از یک طرف پیام های انسان دوستانه به مردم ایران می دهد و از طرفی دیگر حاضر نیست به تعهدات خود در قبال رفع تحریم ها عمل کند. حاضر نیست از یک نوجوان 10 ساله تبریزی بیاموزد که انسان دوستی پیشه کند و حمایت خود از تروریستها را بر دارد تا مردم منطقه نفسی براحتی بکشند.
 

 

حنای اوباما پیش ملت ایران و ملتهای دیگر رنگی ندارد. اوباما برای نشان دادن حسن نیت خود باید در جاده عمل قدم بردارد. رویکرد خصمانه  آمریکا در دولت اوباما در لفافه و رویکردی مخفیانه‌تر ادامه دارد و از این رو صد پیام اینچنینی نیز نمی تواند چهره کریه و زشت امریکا را در منظر ملت ایران زیبا جلوه دهد. 

 

البته پشت پرده کامنت اوباما موضوعات دیگری نهفته است از جمله اینکه آمریکا به دنبال فاصله انداختن بین نظام و مردم است و اشاره اخیر رهبر معظم انقلاب به نفوذ آمریکا در پسا توافق، ناظر به همین معناست. 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان