اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. مرداد 1394 - 0:17   |   کد مطلب: 13366
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: متاسفانه به دلیل ضعفی که در بدنه اجرایی قوه قضائیه وجود دارد مصوبه های شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکنون بر زمین مانده و شرایط حجاب در جامعه مناسب نیست.
طرح جدید مجلس برای صیانت از حریم عفاف و حجاب در جامعه/هنجار شکنان جریمه می‌شوند

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا از پیشنهاد یک طرح جدید برای صیانت از حریم عفاف و حجاب خبر داد و گفت : گاهی ناهنجاری های آزار دهنده در خصوص حجاب و عفاف را مردم انقلابی در محیط عمومی مشاهده می کنند و از این بابت بسیار ناراضی هستند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: این مساله باعث شد تعدادی از نمایندگان طرحی را به نام طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب آماده کنند که در فضای مجلس و با سیر مراحل قانونی بتواند یک مقدار از فضای ناهنجار موجود در فضاهای عمومی جامعه را کاهش دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: این طرح شامل محیط اداری و عمومی و خیابان ها و پارک ها می‌شود و تلاش ما بر این است تا با یک رویکرد جریمه ای بتوانیم جلوی این فضای ناهنجار را بگیریم.

نماینده مردم مشهد در مجلس، برخورد با زنان خیابانی، کشف حجاب در خودروها و اماکن عمومی و برخورد با کارکنان دستگاه‌های مشمول قانون خدمات کشوری که حجاب را رعایت نکنند از موارد مطرح شده در این طرح برشمرد.

وی همچنین گفت: متاسفانه به دلیل ضعفی که در بدنه اجرایی قوه قضائیه وجود دارد مصوبه های شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکنون بر زمین مانده و شرایط حجاب در جامعه مناسب نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: دستگاه قضایی به دلیل حجم پرونده هایی که در این موارد تشکیل می شود نتوانست با رویکرد مجرمانه ورود پیدا کند.

وی خاطرنشان شد: امروز با رویکرد جرم انگاری که قوه قضائیه به آن تمرکز دارد باید در مقابل هر موضوعی یک پرونده تشکیل بدهد و بعد از رسیدگی های گوناگون و مراحل مختلف و امکان تجدید نظر دستگاه قضا را به خود مشغول کند.

پژمانفر ادله نمایندگان مجلس در تصویب کلیات طرح جدید را درگیر نکردن دستگاه قضا در این موضوع گسترده و وسیع عنوان کرد و در پایان گفت: اجرای طرح جدید در خصوص حجاب و عفاف با رویکرد جریمه ای و برخوردهای مالی می تواند انگیزه ای برای کنترل رفتار باشد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان