اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. مرداد 1394 - 7:57   |   کد مطلب: 12824
لوران فابیوس و پلیس بد مذاکرات هسته ای چهارشنبه به تهران می‌آید پلیسی که از یک سو نقش اخلالگر را در روند مذاکرات هسته ای را داشته و از سوی دیگر 30 سال پیش مخل سلامت مردم ایران شد.
وزیر خارجه فرانسه با واردکردن خون‌های آلوده فرش قرمز ورود ایدز به ایران را پهن کرد

به گزارش صبح الوند به نقل از  صبح قزوین؛ قرار است چهارشنبه فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه و نخست وزیر سال‌های پیش این کشور به ایران بیاید سیاستمدار ۶۴ ساله پرحاشیه ای که نام خود و کشورش با لکه‌های سیاه زیادی همراه کرده است.

از رسوایی‌های سال ۱۹۸۵ در خصوص انفجار کشتی جنگجویان رنگین کمان که به قانون بمب‌های اتمی فرانسه اعتراض می‌کردند تا سرقت اموال عتیقه ایران و قتل تعدادی از دانشجویان ایرانی در فرانسه و البته مهمتر از همه پرونده موسوم به خون‌های آلوده.

پرونده ای که اهمیتش فابیوس را به عنوان سیاستمدار خون‌های آلوده معرفی کرد.

بسیاری از مسئولین در مطالبه ای به حق سوالات زیادی از لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه و نخست وزیر سی سال گذشته فرانسه دارند که امیدواریم این سفر بهانه ای برای رسیدن به این مطالبات باشد.

ماری آنجل، مستند ساز فرانسوی در خصوص این پرونده کثیف معتقد است: آنها می‌دانستند که این خون‌ها از سال ۱۹۸۳ آلوده است و اطلاع داشتند که با حرارت دادن این خون‌ها همه ویروس‌هایش از بین می‌رود؛ اما این کار را انجام ندادند.

news_53168

وی می‌افزاید: هدف من این است که اعلام کنم این پرونده هنوز خاتمه پیدا نکرده است و به خانواده‌های قربانیان هنوز غرامتی پس داده نشده است.

با صادرات ۹۸۰۰ کیسه خون آلوده از انبارهای فرانسه مهد حقوق بشر دنیای غرب آنجایی پای فابیوس را به این پرونده کثیف کشاند که وی دستور لغو تشریفات در خصوص انجام‌های آزمایش در رابطه با پرونده فرآورده‌های خونی برای صادرات به هشت کشور جهان از جمله ایران را صادر کرد.

دستوری که آغاز مرگ تدریجی صدها انسان در کشورهای مختلف شد.

فقط در ایران تاکنون ۱۲۵ نفر به واسطه این فرآورده‌های خونی آلوده جان خود را از دست داده اند هم اکنون هم حداقل ۱۸۰۰ ایرانی شناخته شده اند که بر اثر خون‌های آلوده فرانسه به هپاتیت و ایدز مبتلا هستند؛ این فقط بخشی از رنج تلخ این افراد است.

نامه پدر یکی از قربانیان به رهبر انقلاب

فاطمه طیبی، مادر منصوره نعیمی اولین کسی که در ایران بر اثر این خون‌های آلوده مبتلا به ایدز شد می‌گوید: شاید شش ماه پس از مبتلا شدن دخترم اطلاع پیدا کردیم، اما تا مدت‌ها رنج زیادی کشیدیم که نمی‌توانم با زبان مطرح کنم.

برادر یکی از آسیب دیدگان از این خون‌های آلوده می‌گوید: برادرم حسین سال ۶۳ که این خون‌های آلوده وارد کشور شد تزریق کرده و در سن هفت سالگی به ایدز مبتلا شده بود و در سن ۳۳ سالگی نیز به رحمت خدا رفت؛ هیچوقت از خودشان سوال نکردند که این مردم تا چه زمانی باید این مصیبت را متحمل شوند؟ چرا؟

در این میان احمد قویدل عضو کانون هموفیلی ایران از طرح شکایت خانواده قربانیان از مسئولین وقت می‌گوید و نامه پدر یکی از قربانیان به رهبر انقلاب.

قویدل اذعان می‌دارد: پرونده کیفری تشکیل شد که مربوط به سال ۱۳۷۵ بود که قاضی مسئولین وقت را تبرئه کرد و گفت؛ انجمن هموفیلی باید از مسئولین فرانسوی شکایت کرده و غرامت دریافت کند؛ بعدا ما این موضوع را مجددا اطلاع رسانی کردیم و پس از اینکه یکی از پدران قربانیان به رهبری نامه نوشت از سال ۷۶ پرونده کیفری مختومه شد.

۱۴۳۷۷۴۲۵۳۶_۱-۲

اما این پرونده در دادگاههای فرمایشی فرانسوی مدعی حقوق بشر هم به جایی نبرد.

قویدل با بیان اینکه تنها راه چاره اقدامی دولتی است می‌گوید: رایی که دادگاه فرانسه داد این بود که نمی‌دانستیم گستردگی این خون‌ها آلوده چقدر است، احتمال یک درصد کوچکی از آلودگی وجود داشت و فقط حرفشان همین بود و یک دلار یا یک فرانک از منابع خارجی برای این بیماران دریافت نکردیم و تنها جریانی که می‌تواند این مبلغ را دریافت کند دولت ایران است.

لوران فابیوس و پلیس بد مذاکرات هسته ای چهارشنبه به تهران می‌آید پلیسی که از یک سو نقش اخلالگر را در روند مذاکرات هسته ای را داشته و از سوی دیگر ۳۰ سال پیش مخل سلامت مردم ایران شد تا با وارد کردن فرآورده‌های خونی آلوده فرش قرمزی برای ورود ایدز به ایران را پهن کرد.

حالا باید دید مسئولین کشورمان چه برخوردی با این سیاستمداری که حتی حاضر به عذرخواهی از مردم ایران نشده خواهند شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان