اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. مرداد 1394 - 13:02   |   کد مطلب: 12729
بورس تهران که بعد از توافق هسته‌ای وارد کانال نزولی شده و به ادامه دادن این مسیر پافشاری می کند، طی معاملات هفته گذشته بازدهی منفی 2 درصدی را نصیب سهامداران خود کرد.
روند نزولی بورس کشور بعد از توافق هسته ای

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، بورس تهران که ماه ها در انتظار نتیجه دادن مذاکرات هسته ای بود، بعد از انتشار خبر تاریخی توافق هسته ای ایران با قدرت های غربی بر خلاف انتظار روند منفی به خود گرفت و با روند نزولی شدیدی مواجه شد.به این ترتیب روند نزولی بورس تهران که به دلایل مختلف از سه شنبه هفته گذشته آغاز شده و تا آخرین روز معاملاتی هفته جاری ادامه یافته است، سبب کاهش بازدهی بورس و زیان 2 درصدی سهامداران در هفته جاری شده ا

 

نزدیک شدن به زمان برگزاری مجامع شرکتهای بورسی، تقسیم سود اندک در مجامع و تمایل شرکتها به فروش، پیش خور شدن رشد بورس و فروش سهم توسط برخی سهامداران در کنار باقی ماندن ابهامات اقتصادی موجود در صنایع و تصمیمات اقتصادی دولت، بی اعتمادی سهامداران به مذاکرات هسته ای و نیز بازی سیاسی جناح رقیب در بازار از دلایلی است که از سوی کارشناسان به عنوان دلایل روند نزولی بورس ذکر می شود.

 

به این ترتیب این عوامل موجب شد تا تمایل فروش توسط سهامداران تقویت شده و تنها در سه روز معاملاتی ، شاخص بورس با افت هزار و 183 واحدی مواجه شود و از کانال 68 هزار و 827 واحدی به کانال 67 هزار و 644 واحدی پرتاب شود. بورس تهران در حالی در هفته گذشته نزول 1.7 درصدی را تجربه کرده است که در این مدت کوتاه بازدهی بازار سرمایه 2 درصد افت کرد و از 10 درصد به 8.2 درصد رسید.

 

این هفته همچنین ارزش و حجم معاملات نیز بیانگر روند بی رمق و نگران در بازار سرمایه بود به طوری که در معاملات این هفته ارزش و حجم معاملات به ترتیب 42 و 27 درصد افت کرد و در مجموع 4 هزار و 33 میلیون سهم به ارزش 6 هزار و 896 میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین در هفته گذشته دفعات معاملات افت 73 درصدی را تجربه کرد و تعداد خریداران نیز با ریزش 73 درصدی به 30 هزار نفر رسید.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان