اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. تير 1394 - 14:07   |   کد مطلب: 12450
راکعی، نماینده مجلس ششم در قامت دبیرکل یک تشکل سیاسی به تبریز سفر کرد. سفری که در پازل برنامه های سیاسی اصلاح طلبان افراطی برای شب های قدر قرار گرفت و به حاشیه کشیده شد. وی در این سفر از تلاش برای اختصاص ۳۰ درصد از فهرست انتخاباتی اصلاح طلبان به بانوان سخن گفته و در ادعایی گزاف خواستار حضور بانوان در مجلس خبرگان رهبری شد.
ادعای گزاف نماینده مجلس ششم در مورد حضور بانوان در مجلس خبرگان رهبری!

به گزارش صبح الوند به نقل از ایل پرس هفته گذشته و همزمان با لیالی پرفیض قدر  که مراسمات مذهبی مختلفی در مساجد و هیئات برگزار می شد؛ جریان افراطی از اصلاح طلبان در تبریز با دعوت از تعدادی از چهره های خاص همچون احسان شریعتی، مقصود فراستخواه و حبیب اله پیمان به تبریز سعی در برگزاری متینگ های سیاسی به اسم مراسم شب قدر داشتند. 

پس از برگزاری اولین شب از این برنامه ها با سخنرانی احسان شریعتی، نهادهای امنیتی سعی کردند مانع از تداوم این حرکت خطرناک شوند و نهایتا سخنرانی فراستی ناقص مانده و سخنرانی پیمان، ملی مذهبی حامی فتنه گران در تبریز لغو شد.

مخالفت فرمانداری با سخنرانی عمومی نماینده مجلس ششم پس از جنجال آفرینی جریان افراطی در شب های قدر

یکی دیگر از برنامه های جریان افراطی اصلاح طلبان در تبریز سخنرانی فاطمه راکعی بود. این نماینده مجلس ششم که در قامت دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش به تبریز آمد تا در نخستین جلسه این حزب شرکت و اعضای شورای استانی آن در آذربایجان شرقی را معرفی کند؛ با مخالفت فرمانداری تبریز برای برگزاری سخنرانی عمومی مواجه شده و نهایتا به سخنرانی در جمع هم حزبی هایش اکتفا کرد.

وی در این جلسه نکات قابل تاملی را مطرح کرده است. راکعی با ادعا خشن بودن جامعه،  حضور زنان را عامل کاهش این خشونت اعلام کرده و عملی شدن واقعی انقلاب فرهنگی در کشوررا منوط به نقش آفرینی زنان ومستلزم برنامه ای منسجم و تشکیلاتی از سوی بانوان و نقب زدن به توده های مختلف زنان دانسته است.

راکعی: 30 درصد از لیست انتخاباتی اصلاح طلبان بانوان خواهند بود

وی حضور در کرسی نمایندگی را به عنوان یکی از مصادیق حضور بانوان در جامعه مطرح و از برنامه ریزی اصلاح طلبان برای اختصاص 30 درصد از لیست های خود به بانوان خبر داده است. راکعی هدف از این تصمیم را افزایش مشارکت اعلام کرده است؛ موضوعی که با توجه به اختلافات موجود در بدنه جریان اصلاحات برای تعیین نامزدهای تایید صلاحیت شده مورد حمایت، در مورد امکان اجرایی شدن آن تردید جدی وجود دارد و البته به نظر می رسد هدف آن استفاده از مهره های سفید از بین بانوان به جای مهره های سوخته جریان افراطی است.

Image title

 

راکعی مدعی شده است جامعه به لیست اصلاح طلبان اقبال نشان خواهد داد و بدین ترتیب تعداد بانوان در مجلس افزایش خواهد یافت. وی افزایش مصوبات قانونی در حوزه زنان را یکی از نتایج حضور بیشتر زنان در کرسی نمایندگی می داند.

ادعای گزاف نماینده مجلس ششم در مورد حضور بانوان در مجلس خبرگان

این نماینده مجلس ششم در ادامه سخنانش ادعایی گزاف نیز مطرح کرده و نسبت به عدم حضور زنان در مجلس خبرگان رهبری انتقاد کرده است. موضوعی که با توجه به شرایط قانونی کاندیداتوری در انتخابات خبرگان همچون شرط اجتهاد بیشتر به یک اظهارنظر فمنیستی شباهت دارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود نیز خواستار الگو قرارگرفتن رفتار امیرالمومنین علی(ع) در برخورد با مخالفان شده است. مطلبی که افراد نزدیک به جریان اصلاح طلبان افراطی بارها تکرار کرده و مدعی بدرفتاری با خود به جرم بیان مخالفت شده اند در حالی که کارنامه سیاه این طیف در فتنه انگیزی مسئله ای نیست که فراموش شدنی و قابل اغماض باشد.

گفتنی است در این جلسه اعضای شورای استانی جمعیت زنان مسلمان نواندیش در آذربایجان شرقی معرفی شدند که بر این اساس، اکرم خیرخواه به عنوان رئیس، هانیه عزیزی نایب رئیس، سمانه شاهدی دبیر، مینا حدادی بازرس و مهسا پناهشاهی به عنوان مسئول امور مالی این تشکل سیاسی اصلاحاتی معرفی شدند. کمیته های چهارگانه آموزش، شهرستان‌ها، تشکیلات و سیاسی و اطلاع رسانی و روابط عمومی نیز ارکان این حزب را تشکیل می دهند.

نارضایتی بانوان اصلاح طلب از عملکرد دولت روحانی در آذربایجان شرقی

در این جلسه علاوه بر راکعی، خیرخواه نیز به طرح مباحثی پرداخته است. وی با انتقاد ضمنی از سپرده نشدن تعدادی از مسئولیت های دولت یازدهم در آذربایجان شرقی به بانوان از افزایش نرخ بیکاری بانوان در آذربایجان شرقی در دوره دولت یازدهم خبر داده است.

تلاش برای تاسیس مجمع زنان اصلاح طلب مهمترین برنامه ای بود که خیرخواه به عنوان اقدامات آتی جمعیت زنان مسلمان نواندیش در آذربایجان شرقی اعلام کرد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان