اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. تير 1394 - 11:18   |   کد مطلب: 12302
یدالله جوانی در خصوص تفاوت دیدگاه مردم ایران و مدعیان حقوق بشر نسبت به مظلومان جهان ابراز داشت: مردم ما بر مبنای این فرمایش امیرامؤمنین (ع) که «کونوا لِلظالِمِ خَصماً و لِلمَظلومِ عَوناً»، در مقابل هر ظالمی می ایستند و از هر مظلومی دفاع می کنند.
روز جهانی قدس بین المللی شده/ رژیم صهیونیستی هرگز روی آرامش را نمی‌بیند/ دموکراسی غربی به شرط چاقو است و اصالت ندارد

به گزارش صبح الوند، سردار یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص جمعه آخر ماه ماه مبارک رمضان و روز قدس ضمن بیان اینکه انتظار است که روز قدس امسال در همه کشورهای مسلمان باشکوه تر از سالهای قبل برگزار گردد، اظهار داشت: روندی که در طی سالهای گذشته با آن مواجه بودیم، به این صورت بود که هر سال روز قدس باشکوه تر از سالهای قبل برگزار می شده است و آن ایده ای که حضرت امام (ره) در جهت هم افزا کردن ظرفیت های جهان اسلام داشتند، به نتیجه رسید و روز قدس بین المللی شده است و ملت های مسلمان و آزادی خواهان غیرمسلمان متوجه این موضوع شده اند که ملت مظلوم فلسطین را باید یاری کنند.

 

شکوه روز قدس امیدها را در جریان مقاومت برای ایستادگی بیشتر می کند

 

وی درخصوص شرایط کنونی جهان اسلام و رسوا شدن برخی حاکمان منطقه ای بیان داشت: ما در سال های اخیر با توطئه های زیادی از سوی جبهه استکبار شامل آمریکا، رژیم صهیونیستی، برخی از کشورهای غربی باسابقه استعمارگری و منافقان جهان اسلام نظیر آل سعود که در راستای جبهه استکبار اقداماتی را علیه بیداری اسلامی و جبهه مقاومت داشته است، مواجه بودیم و انتظار می رود که در چنین فضایی مسلمانانی که خودشان را به آرمان فلسطین متعهد می دانند، هوشمندی بیشتری را به نمایش بگذارند و در مراسم راهپیمایی روز قدس حضور پر شور و نشاطی داشته باشند.

 

جوانی ادامه داد: ما در وضعیتی قرار داریم که روند بیداری اسلامی نسبت به گذشته و همچنین رویارویی دو جبهه مردم پایه و جبهه استکبار جدی تر شده است. ما در سوریه، عراق، لبنان، یمن، بحرین و حتی در خود عربستان، روند بیداری و آمدن به صحنه ملت های به پا خواسته را مشاهده می کنیم. بنابراین در چنین فضایی پیش بینی می شود که روز قدس باشکوه تر از سال های قبل برگزار شود و قطعا این شکوه روز قدس، امیدهای بیشتری را در جریان مقاومت برای ایستادگی ایجاد می کند. حضور در روز قدس یاری رساندن به مظلوم و اعلام انزجار از ظالم است.

 

دموکراسی غربی به شرط چاقو است و اصالت ندارد

 

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص تفاوت دیدگاه مردم ایران نسبت به مظلومان جهان و رویکرد مدعیان حقوق بشر و دموکراسی به حقوق ملت ها ابراز داشت: نگاه مردم ما نگاهی است که اصالت دارد و حقیقی است. مردم ما بر مبنای این فرمایش امیرامؤمنین که «کونوا لِلظالِمِ خَصماً و لِلمَظلومِ عَوناً»، در مقابل هر ظالمی می ایستند و از هر مظلومی دفاع می کنند؛ حقوق ملت ها را محترم می شمارند و به سرنوشت ملت هایی که خودشان می خواهند سرنوشت شان را بدست گیرند احترام می گذارند. در مقابل این دیدگاه، دیدگاه غربی است که با جریان دموکراسی برخورد ابزاری دارد و اگر در جایی دموکراسی بر وفق مرادش باشد و تأمین کننده مافعش باشد، آن را می پذیرد و اگر بر وفق مرادش نباشد با آن مقابله می کند.

 

وی با ذکر چند مثال ادامه داد: به طور مثال ما مشاهده کردیم که چگونه آمریکا، اروپا و رژیم آل سعود با به کارگیری قدرت نظامی سرکوب مردم در بحرین، تلاش کردند تا آل خلیفه را حفظ کنند و یا در یمن ملاحظه می کنیم که چگونه تلاش می شود به قیمت ویران شدن یک کشور،  نابود شدن یک ملت، از بین رفتن زیرساخت ها و به خاک و خون کشیده شدن مردمان و کودکان، یک رئیس جمهور فراری و مستعفی را به قدرت بازگردانند تا منافع آنها را تأمین کند. همین مجموعه هایی که در یمن جنایت می کنند، در حالی که حکومت سوریه از مشروعیت برخوردار است و رئیس جمهور این کشور با رأی بالای مردم انتخاب شده است، تلاش می کنند با تشویق گروه های تروریستی و تکفیری و بحران آفرینی در این کشور، دولت را ساقط کنند.

 

یدالله جوانی در ادامه تأکید کرد: بنابراین برخورد غرب با مسأله دموکراسی اصالت ندارد و دموکراسی را آنگونه که خودشان می خواهند تعریف می کنند. به عبارت دیگر دموکراسی آنها به شرط چاقو است؛ هرجا دموکراسی تأمین کننده منافعشان باشد، مورد حمایت و پشتیبانی انها است و اگر منافعشان تأمین نشود، با آن مقابله می کنند. طرح و ایده جمهوری اسلامی برای حل بحران در سرزمین های اشغالی این است که یک همه پرسی همگانی با حضور مردم بومی و ساکن اعم از مسلمان و غیرمسلمان در آنجا انجام گیرد و آینده فلسطین با رأی مردم رقم بخورد؛ اما قدرت های استکباری به هیچ عنوان تن به این موضوع نمی دهند؛ چرا که در این صورت دیگر رژیم صهیونیستی جایی در آن سرزمین نخواهد داشت.

 

هدف همه بحران های منطقه ما، امن تر کردن رژیم صهیونیستی است

 

وی در مورد ادعای غرب و به خصوص آمریکایی ها مبنی براینکه با حصول توافق هسته ای میان ایران و 5+1، رژیم صهیونیستی امن تر خواهد شد، تصریح کرد: پیش از این مقام معظم رهبری به این موضوع به صورت شفاف اشاره داشتند و فرمودند که مذاکرات ما صرفا در موضوع هسته ای است و هیچ ارتباطی با مسائل منطقه ندارد. ایشان همچنین تصریح فرمودند که چه توافق صورت بگیرد و چه نگیرد، رژیم صهیونیستی هرگز روی آرامش را در آینده نخواهد دید؛ چراکه ملت ها در منطقه به پا خواسته اند و جریان مقاومت در برابر زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی ایستادگی می کند و این روند بیداری اسلامی به گونه ای است که در آینده عرصه برای رژیم صهیونیستی تنگ تر از امروز خواهد شد.

 

جوانی درباره تلاش های غرب و ایادی اش در منطقه برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: تلاش ها و تحرکات کنونی آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش در منطقه از جمله قائله آفرینی و ایجاد بحران در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و یا حمله نظامی عربستان با دستور آمریکا به مردم مظلوم یمن، در راستای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است. اما شواهد و قرائن نشان می دهد که این توطئه ها در هیچ یک از کشورها به آن صورت که مدنظر طراحانش بوده، به نتیجه نرسیده است.

 

خاورمیانه آینده، اسلامی خواهد بود و رژیم صهیونیستی در آن جایی ندارد

 

وی افزود: قدرت های مستکبر جهان بدانند که آینده از آن ملت ها است و ملت های منطقه در آینده به صورت هم افزا در کنار یکدیگر سرنوشت خود را به دست خواهند گرفت و این اتحاد منجر به شکل گیری خاورمیانه اسلامی خواهد شد که در آن قطعا اسرائیل وجود نخواهد داشت. این مطلبی است که بسیاری از صاحب نظران و کارشناسان پیش بینی می کنند.

 

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور قاطع بیان داشت: مذاکرات و توافق احتمالی نمی تواند تأمین کننده امنیت رژیم صهیونیستی باشد؛ چرا که آن چیزی که رژیم صهیونیستی را در تنگنای استراتژیک قرار داده است، بیداری ملت ها در منطقه است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان