اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. تير 1394 - 12:19   |   کد مطلب: 12272
مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است که مسأله فلسطین و برپایی مراسم روز جهانی قدس مربوط به دین و باورهای ماست؛ دینی که بارها به حمایت از مظلوم سفارش کرده است.
مسأله آرمان فلسطین و قدس شریف، یک تکلیف دینی است

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا «حسین شیخ الاسلام» کارشناس مسائل خاورمیانه و مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی، بر روی بعد دینی و مکتبی مسأله قدس تأکید کرد.

وی در این باره گفت: مسأله فلسطین، دو بخش دارد: یک مسأله سیاسی است و دیگری بحث مکتبی است؛ قدس قبله اول مسلمین و محل معراج حضرت رسول (ص) و آیه صریح قرآن در سوره اسری در مورد این مکان مقدس است. طبق این آیه نه تنها مسجدالاقصی بلکه محیط اطراف آن نیز مبارک است.بنابراین قضیه قدس برای ما فرق دارد، یک تکلیف دینی است که این مکان زا از لوث وجود صهیونیست‌ها پاک کنیم.علاوه بر این آیات و احادیث بسیاری در باره حمایت از مظلوم و یاری کردن ستمدیده در اسلام وجود دارد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: اما در بعد سیاسی، امروزه رژیم اشغالگر قدس تمام سعی خود را می‌کند تا مسلمانان را به جان هم انداخته تا مسأله و آرمان فلسطین در حاشیه قرار بگیرد.

امام خمینی (ره) با نامیدن این روز به اسم قدس و فلسطین، در شرایطی که مردم روزه هستند و حال معنوی دارند، خواسته اند تا این حرکت نمادین مانع از فراموشی و به حاشیه کشیده شدن آرمان فلسطین شود.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: مسأله فلسطین مسأله‌ای نیست که مخصوص مردم فلسطین باشد، بلکه یک موضوع دینی است. مردم ایران از فردای انقلاب اسلامی به سمت سفارت اسرائیل راه افتادند و آن‌جا را به سفارت فلسطین تغییر نام دادند.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در انتها افزود: مردم ایران از ابتدای انقلاب این شعار را می‌دادند که «امروز ایران، فردا فلسطین» و این خواسته نیز خودجوش بود نه اینکه کسی به آن‌ها گفته باشد. آرمان فلسطین بخشی از هویت دین و انقلاب ماست.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان