اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. تير 1394 - 16:36   |   کد مطلب: 12255
خبرهای ضدونقیضی از احتمال برکناری محمدبن سلمان از پست های جانشین ولیعهدی پادشاه و وزارت دفاع عربستان و انتخاب متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز به جای وی وجود دارد.
کشته شدن وزیر دفاع عربستان در حمله موشکی یمنی ها به ریاض

به گزارش صبح الوند، پایگاه اینترنتی میدل ایست پانوراما که وابسته به مجموعه رسانه ای نزدیک به خاندان حاکم سعودی است، از احتمال زخمی شدن و یا کشته شدن محمد بن سلمان بر اثر حمله موشکی یمن به پایگاه السلیل عربستان خبر داده و عنوان کرده است که خاندان سعودی به دنبال جایگزینی برای وی در دو پست مهم وزارت دفاع و نیابت ولیعهدی عربستان سعودی است.

یک منبع در گارد ملی سعودی که به شخصیت های دربار نزدیک است با اعلام این خبر به میدل ایست پانوراما اعلام کرده است که رایزنی هایی بین شخصیتهای خاندان حاکم عربستان سعودی درزمینه تعیین متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز به عنوان جانشین ولی عهد و وزیردفاع این کشور درجریان است تا خانواده آل سعود از فروپاشی مصون بماند به ویژه اینکه محمد بن سلمان فرزند پادشاه عربستان که این دو پست مهم را به عهده دارد در شرایط نامشخصی مخفی است.

این منبع به نقل از روزنامه لحج گفت: بزرگان رژیم آل سعود به ویژه کسانی که مخالف جنگ با یمن بودند و همچنین با وصیت عبدالعزیز پادشاه سابق برای تعیین ولیعهد و جانشین ولیعهد مخالفت می کردند، به دلیل سیاست های کودکانه پادشاه این کشور و فرزند وی از فروپاشی خاندان آل سعود نگران هستند.

این منبع افزود: مقامات رژیم آل سعود مجبور شدند این تصمیم را بگیرند زیرا پس از زخمی شدن محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان بر اثر اصابت موشک به پایگاه السلیل ریاض احتمال کشته شدن وی نیز وجود دارد.

این در حالی است که پیش از این نیز فرمانده نیروی هوایی عربستان سعودی در حمله موشکی به یکی دیگر از پایگاه های این کشور کشته شد، که رسانه های سعودی سعی در کتمان و سانسور اخبار آن کردند.

مجموعه رسانه ای میدل ایست، شبکه های تلویزیونی و رسانه ای وابسته به خاندان آل سعود از جمله ام بی سی و العربیه را اداره می کند.
منبع: رجانیوز

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان