اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. تير 1394 - 14:14   |   کد مطلب: 12247
شنیده می شود که برخی از مسئولان در شهرستان های استان بوشهر که زمزمه تغییر آن ها بدلایل مختلف به گوش می رسد جهت مطرح نمودن خود و همچنین تغییر افکار عمومی از اطلاع یافتن دلیل اصلی جابجایی آن ها، اعلام می دارند که جهت ورود به انتخابات از سمت خود کنارگیری نموده اند.
انتخابات مجلس بازیچه دست مسئولان عزل شده می شود؟

به گزارش صبح الوند به نقل از "سپاس"همگان می دانند که همیشه شخصی کاندید انتخابات در ادوار مختلف می شود که احساس تکلیف نموده و با اطلاع از ویژگی ها و توانمندی هایی که در در درون خود می بیند جهت پیشبرد اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی و دفاع از حقوق ملت وارد عرصه انتخابات می شود.

با این حال شنیده می شود که برخی از مسئولان دشتستان که زمزمه تغییر آن ها بدلایل مختلف به گوش می رسد جهت مطرح نمودن خود و همچنین تغییر افکار عمومی از اطلاع یافتن دلیل اصلی جابجایی آن ها، اعلام می دارند که جهت ورود به انتخابات از سمت خود کنارگیری نموده اند.

برخی انتخابات را وسیله ای جهت مطرح نمودن خود می نگرند و احساس می کنند که با رسانه ای نمودن خود جهت شرکت در انتخابات، خاطرات تلخ 14 خردادها از ذهن مردم عاشق ولایت و آرمان های امام (ره ) فراموش می شود.

مسئولان باید بدانند نماینده مردم ولایت مدار دشتستان شدن ولایتمداری محض می خواهد و ولایتمداری که در عمل نمود داشته باشد نه در زبان!

سخن آخر این باشد که هرچند به دلیل وظیفه ولایتمداری که بر گردن ماست و باید سال همدلی و همزبانی دولت و ملت حفظ گردد اما همگان بدانند که خاطرات تلخ ...از ذهن ها پاک نشدنی است.

کاندیداهائی که در انتخابات شرکت می کنند 6گروه هستند:

1) افرادی که با پیروزی دولت روحانی احساس می کنند به واسطه نقشی که در ستاد وی داشته اند و طبق قاعده ای که طرفداران دولت در مجلسِ پس از دوره اول ریاست جمهوری از محبوبیت و شانس بیشتری برخوردارند، به میدان آمده اند.

2) افراد باسابقه ای که با توجه به فضای سیاسی حاکم بر کشور، و شعار اعتدال، خود را بهترین گزینه می دانند که این افراد در ستاد روحانی فعالیت نداشته اند ولی خود را منتصب به جریان اعتدال می دانند.

3) اصلاح طلبانی که خود را عامل اصلی پیروزی روحانی دانسته و استقرار دولت یازدهم را بهترین فرصت برای حضور خود در مجلس شورای اسلامی می دانندکه بیشترین کاندیداها از این طیف خواهند بود.

4) اصولگرایان دشتستان، که احتمالا در این انتخابات نیز به اجماع نخواهند رسید و بر این اعتقادند که مجلس دهم نیز مانند 3 دوره هفتم و هشتم و نهم ازآن اصولگرایان خواهد بود و آنها عملکرد ضعیف روحانی را مهمترین دلیل برای این استدلال خود می دانند.

طیف اول شامل حامیان حجت الاسلام محمد مهدی موسوی نژاد، نماینده کنونی در مجلس شورای اسلامی است که رویکردی کاملا منتقدانه به دولت دهم دارند، موسوی نژاد به احتمال بسیار زیاد مجددا از سوی جبهه پایداری کاندیدا خواهد شد.

5) سیاسیون کمتر شناخته شده؛ این افراد فعالیت سیاسی ملی و استانی ندارند و در محدوده محلی و بخش سکونت خود دارای نام و نشانی هستند و به عنوان فعال سیاسی شهر شناخته شده هستند.

6) افراد غیر سیاسی و مستقلی که با استدلال های مختلف به میدان آمده اند.

لازم به ذکر است که انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه 1394 ، همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان برگزار خواهد شد که در این انتخابات مجلس نهم تعداد نمایندگان از 290 نفر به 310 نفر و تعداد نمایندگان استان بوشهر به 5 نفر خواهد رسید که با افزایش یک نماینده به حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم این حوزه به دو حوزه انتخابیه تقسیم می‌شود، یکی حوزه انتخابیه «بوشهر» شامل شهر بوشهر و بخش‌های مرکزی و خارگ به مرکزیت شهر بوشهر با یک نماینده و دیگری حوزه انتخابیه گناوه و دیلم متشکل از شهرستان گناوه شامل: شهر بندر گناوه و بخش‌های مرکزی و ریگ و شهرستان دیلم شامل شهر بندر دیلم و بخش‌های مرکز ی و امام حسن به مرکزیت شهر بندر گناوه با یک نماینده.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان