اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. تير 1394 - 23:02   |   کد مطلب: 12201
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان، از برگزاری مراسم شب‌های قدر در کانون‌های مساجد همدان خبر داد و گفت: رسیدن به عبودیت خداوند مهمترین اثر شب قدر است.
کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان میزبان برگزاری مراسم لیالی قدر

به گزارش صبح الوند، هادی فیض‌منش مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: تقدیر و سرنوشت انسان در طول یک سال در شب‌های عظیم قدر تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طبق روایات نقل شده، فضیلت شب قدر از هزار ماه بالاتر است، اظهار کرد: مهم‌ترین تفاوت شب قدر نسبت به ایام دیگر سال، تقرب انسان به خداوند است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با تاکید بر اینکه حضرت علی(ع) بزرگ‌ترین افتخار خود را بنده خدا بودن می‌دانست، افزود: کمک به نیازمندان، اکرام ایتام و ساده زیستی از مصادیق عبودیت حضرت علی(ع) در درگاه خدا است.

وی گفت: برگزاری مراسم دعای افتتاح، مناجات امیرالمومنین (ع) در مسجد کوفه، سخنرانی، خواندن دعای جوشن کبیر، به سرگرفتن قرآن، مراسم عزاداری به مناسبت شهادت علی(ع) از جمله برنامه‌هایی است که در شب‌های قدر در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

فیض‌منش اظهار کرد: این برنامه‌ها با هدف تعمیق باورهای دینی و اشاعه ارزش‌های اسلامی و فرهنگ دینی در جامعه تدوین شده است.

وی برگزاری محفل انس با قرآن در کانون‌ها، طرح تلاوت نور، مراسم شب‌های قدر، اجرای طرح سفره کریمانه و برگزاری جشن ویژه ولادت امام حسن مجتبی(ع)، برگزاری مراسم قرائت زیارت امین‌الله در روز شهادت حضرت علی(ع) و برگزاری جلسات جزءخوانی قرآن کریم، طرح تلاوت نور و تفسیر کوتاه در مساجد را از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در ماه مبارک رمضان برشمرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان از برپایی کلاس‌های طرح قرآنی 1449 در مساجد استان هم خبر داد و افزود: برگزاری کلاس‌های قرآنی شامل حفظ موضوعی قرآن کریم با موضوع سبک زندگی اسلامی، روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم همزمان با طرح اوقات فراغت، جلسات آموزش احکام در مقاطع سنی گوناگون و جلسات روخوانی و تفسیر قرآن کریم در مساجد از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد در ایام ماه مبارک رمضان است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان