اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. تير 1394 - 11:54   |   کد مطلب: 12081
پزشکان، کادر بیمارستانی، کادر آزمایشگاهی و پرستاران بیمارستان های همدان در اعتراض به اجرای طرح قاصدک در وزارت بهداشت تجمع کردند.
تبعیض در پرداختی های نظام سلامت پرستاران همدانی را به خیابان کشاند

به گزارش صبح الوند، خردادماه سال جاری بود که تعداد زیادی از پرستاران استان با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی علوم پزشکی همدان اعتراض گسترده خود را نسبت به عدم پرداخت حقوق های معوقه، سختی شغل و نداشتن امنیت شغلی ابراز کردند.

در آن تجمع متاسفانه هیچ یک از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی همدان در جمع پرستاران و کادر پزشکی و بیمارستانی حاضر نشدند.

پرستاران همدانی مجددا پس از گذشت یک ماه گویا هنوز به وعده‌ هایی که از طرف وزارت بهداشت و مسئولین علوم پزشکی همدان داده شده بود، نرسیده‌اند و امروز سه شنبه 9 تیر باز هم شاهد تجمع اعتراضی آنها در مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی بودیم.

پرستاران با تجمع گسترده خود که از ساعت 9 صبح آغاز شد ابتدا بلوار آیت الله کاشانی همدان رابستند و سپس به سردادن شعارهایی صنفی پرداختند.

شعارهای تجمع کنندگان عبارت بود از: "حرف بسه، عمل کنید"، "قاصدک نابود باید گردد"، "ریاست ریاست حمایت حمایت".

شعار و خواسته اصلی آنها حذف طرح قاصدک بود که جدیدا از سوی وزارت بهداشت جهت سنجش حقوق و کارانه پرستاران و کادر پزشکی ابلاغ شده است.

بلافاصله پس از شروع تجمع عوامل انتظامی و راهنمایی و رانندگی در محل حاضر شدند و سعی در متفرق کردن پرستاران داشتند که با شعار " نیروی انتظامی، حمایت حمایت" مواجه شدند.

نیم ساعت بعد از آغاز تجمع فرماندار همدان، رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان در جمع معترضین حاضر شده و سعی بر متفرق کردن آنها داشتند که بازهم موفق نشدند.

حاضران شرط خود برای ترک بلوار کاشانی را حضور خجسته، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی عنوان کردند.

خجسته نیز پس از دو ساعت از آغاز تجمع در بین پرستاران حاضر شد.

وی گفت: دیروز با وزیر بهداشت و رئیس مجلس در رابطه با مشکلات پرستاران جلسه ای دو ساعته داشتم که ان شاء الله مشکلات بزودی حل خواهد شد.

خجسته از تجمع کنندگان درخواست کرد که محل تجمع خود را ترک کرده و در سالن همایش های علوم پزشکی همدان مستقر شوند تا به مشکلات آنها رسیدگی شود.

تجمع کنندگان پس از دو ساعت و نیم تجمع محل بلوار کاشانی را ترک و در سالن همایش های علوم پزشکی مستقر شدند تا مسئولین در جمع آنها حاضر شده و خواسته های آنان را به وزیر بهداشت انتقال دهند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان