اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. تير 1394 - 14:40   |   کد مطلب: 12042
خواهر شهید شهسواری گفت: برادرم در سال 1359 از سوی شهید محمدعلی رجایی نخست وزیر وقت به‌عنوان معاون اداری و مالی وزارت آموزش و پرورش منصوب شد و یک بار هم از سوی شهید رجایی به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد شد اما بنی‌صدر با توجه به شناختی که از روحیه حزب‌اللهی شهید شهسواری داشت با این موضوع مخالفت کرد.
ماجرای خواندنی مخالفت بنی صدر با انتصاب شهید شهسواری به عنوان وزیر آموزش و پرورش

به گزارش صبح الوند به نقل از کردتودی، شهرستان بیجار نیز بر خود می‌بالد که نام شهید ایرج شهسواری از افتخارات شهرستان بیجار در جمع شهدای گرانقدر هفتم تیر خودنمایی می‌کند.در همین راستا گفتگوی داشتیم با مهموش شهسواری خواهر شهید شهسواری، که در زیر می خوانید.

مهوش شهسواری خواهر شهید ایرج شهسواری ضمن بیان سجایای اخلاقی شهید بزرگوار ایرج شهسواری از دلاورمردان دیار گروس، از توجه ویژه این شهید والا مقام به جوانان و نوجوانان یاد کرد و گفت: نوجوانان و جوانان در منظر برادرم از جایگاه بالایی برخوردار بودند او همه عمر خود را صرف تعلیم و تربیت کرد و حتی مبارزات علیه رژیم پهلوی را نیز در درون مدرسه و عمدتاً در قالب فعالیت‌های آموزشی متمرکز کرد.

وی افزود: این شهید بزرگوار به خوبی دریافته بود که نسل جوان می‌تواند سرمنشأ بسیاری از تحولات در جامعه باشد بنابراین با آنان ارتباط برقرار می‌کرد و با ارائه آموزش‌های صحیح در قالب آموزه‌های قرآنی آنان را از افتادن در دام‌های خطرناک نجات می‌بخشید.

این خواهر شهید عنوان کرد: برادرم فاصله میان خود و آینده‌سازان کشورمان را در قبل و بعد از انقلاب به کمترین میزان رسانده بود و با برقراری احساسات عاطفی و صمیمی میان خود و آنان، اطلاعات و تجربیات خویش را به آن‌ها منتقل می‌کرد. وی نیازهای جوانان و زبان آنان را می‌شناخت و با کمال صداقت به اصلاح امور در میان آنان می‌پرداخت.

شهسواری تأکید کرد: برادرم با شناختی که از فطرت پاک جوانان داشت، به یاری آنان می‌شتافت و سعی می‌کرد روحیه استقلال‌طلبی،‌ آینده‌نگری،‌ خودسازی، تحرک و شادابی را در وجودشان تقویت کند.

وی به سوابق مبارزاتی این شهید بزرگوار اشاره و عنوان کرد: آشنا کردن نوجوانان و جوانان با اندیشه‌های مبارزات اسلامی، تقویت اعتراضات دانش‌آموزی و فرهنگیان بر ضد رژیم پهلوی، پاک‌سازی وزارت آموزش و پرورش از وجود عناصر وابسته به دربار پهلوی از جمله اقدامات مبارزانه شهید ایرج شهسواری بود.

وی تصریح کرد: شهید شهسواری با پیروزی انقلاب اسلامی هم‌چنان به امر خطیر تعلیم و تربیت ادامه داد و این بار با مناسب شدن فضا برای آموزش صحیح فرزندان ایران اسلامی، همه همت خود را به کار گرفت.

شهسواری بیان کرد: برادرم در سال 1359 از سوی شهید محمدعلی رجایی نخست وزیر وقت به‌عنوان معاون اداری و مالی وزارت آموزش و پرورش منصوب شد و یک بار هم از سوی شهید رجایی به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد شد اما بنی‌صدر با توجه به شناختی که از روحیه حزب‌اللهی شهید شهسواری داشت با این موضوع مخالفت کرد.

خواهر شهید شهسواری به ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی برادر شهیدش اشاره کرد و افزود: دوست‌دار علم و دانش، فداکار و با اخلاص، روحیه انتقادپذیری، توجه به محرومان و عدالت‌محوری از سجایای اخلاقی شهید شهسواری به حساب می‌آمد که توانسته بود آن‌ها را در درون خود پرورش دهد.

وی یادآور شد: رعایت حجاب و حفظ عفاف به‌عنوان یک امر ارزشی در مکتب مقدس اسلام همواره مورد توجه این شهید بزرگوار بود.

خواهر شهید شهسواری خاطر نشان کرد: شهید ایرج شهسواری سال 1325 در شهرستان بیجار گروس چشم به جهان گشود و در هفتم تیرماه سال 1360 در حادثه‌ بمب‌گذاری ساختمان حزب جمهوری اسلامی توسط منافقین کوردل و در سن 35 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان