اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. تير 1394 - 12:36   |   کد مطلب: 11950
گلایه مردم از بدحجابی برخی دانشجویان غیربومی در همدان؛
خوابگاه دانشجویی یا سالن زیبایی بانوان!
این روز ها وقتی با متدینین شهر درباره وضعیت عفاف و حجاب در جامعه صحبت می کنیم اکثر غریب به اتفاق آن ها از وضعیت نامناسب گسترش بدحجابی بسیار گلایه مند هستند.
خوابگاه های دانشجویی یا سالن زیبایی بانوان!

به گزارش صبح الوند، وقتی در خیابان‌های شهر دارالمومنین همدان قدم می‌ زنیم، با مردم متدین این شهر تاریخی که هم صحبت می‌ شویم و بحث به وضعیت حجاب و دانشگاه‌ها و دانشجویان می‌رسد گویی داغ دلشان تازه می‌شود.

شروع می‌کنند به شکایت از مهمانانی که به قصد علم آموزی در همدان ساکن شده اند.

مهمان‌ هایی که گویا مردم دارالمومنین همدان از آن‌ ها اصلا دل خوشی ندارند و آن‌ها را عامل بی حجابی و بدحجابی در شهر خود می دانند.

اسلامی یکی از شهروندان همدانی با گلایه از برخی دستگاه های فرهنگی و بخصوص مراکز دانشگاهی همدان به خبرنگار ما گفت: مردم شهید پرور همدان خواهان مقابله با بدحجابی، حرکتهای انحرافی و ابتذالی هستند.

وی اظهار کرد: همدان شهر  2700 شهید گلگون کفن انقلاب اسلامی است و این بی حجابی و بی بندوباری بخصوص در بین قشر دانشجو که عمده آنها هم غیربومی هستند زینده همدان نیست.

اسلامی افزود: چرا کسی بفکر پدیده شوم بی حجابی و بدحجابی در همدان نسیت؟ چرا مسئولان کاری نمی کنند.

وی گفت: وقتی در خیابان های شهر از جلوی درب یکی از خوابگاه های دانشجویی عبور می کنی احساس می شود که آنجا سالن زیبایی بانوان است تا خوابگاه دانشجویی.

این شهروند همدانی گفت: اگر مسئولان شهر دغدغه و جدیت داشته باشند می توانند با پدیده نامبارک بد حجابی در شهر مقابله کنند اما متاسفانه ما هیچ حرکت تاثیرگذاری در این عرصه نمی بینیم.

خانم اسکندری که خود یکی از دانشجویان یکی از دانشگاه های همدان است درباره وضعیت بدحجاب گفت: اکثر بچه های همدان رعایت حجاب را می کنند، اما برخی از دانشجویان غیربومی اصلا رعایت هیچ ضوابطی را نکرده و هرطور که دلشان می خواهد در جامعه حاضر می شوند.

وی گفت: وقتی در سرکلاس درس حاضر می شویم احساس می کنیم که به یک مراسم جشن تولد یا عروسی آمده ایم نه کلاس درس!.

حمزه ای یکی از متدینین همدانی هم از وضعیت بدحجاب به ویژه در اطراف خوابگاه های دانشجویی داخل شهر هم گلایه داشت و گفت: ما خواستار برخورد شدید با مصادیق بدپوششی هستیم تا خانواده ها بتوانند بدون هیچ نگرانی و دغدغه خاطری در اماکن عمومی حضور یابند.

وی اظهار کرد: عفاف و حجاب ریشه در آیات نورانی کلام وحی و احادیث ائمه اطهار دارد و برای گسترش حجاب اسلامی در همدان کار گسترده فرهنگی نیاز است.

بدون شک بی حجابی و بدحجابی بانوان و به ویژه دانشجویان با هر انگیزه ای که باشد در اجتماع اثراتی منفی دارد، قبح و زشتی گناه را از بین می برد و باعث رواج گناهان دیگر می شود.

با توجه به اینکه دارالمومنین همدان یک شهر زیارتی و سیاحتی است، عوارض منفی حضور دانشجویان غیر بومی جلوه مهمتری از خود به معرض نمایش می‌گذارد.

چشمگیر‌ترین اثر حضور دانشجویان غیربومی در همدان، اثرات فرهنگی این حضور ناخوانده است.

 متأسفانه این اثر یک اثر بسیار منفی است. زیرا وضعیت عفاف، حجاب و سبک زندگی از حد متعارف خود خارج شده است.

اگر در همدان تناسب دانشجوی بومی و غیر بومی رعایت شود و همت مسئولان بیشتر به جذب دانشجویان بومی همدانی باشد احساس می شود که خیلی از مشکلات فرهنگی شهر حل شود.

امید است مسئولان شهر دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان هرچه سریعتر فکری برای این معظل بزرگ اجتماعی بکنند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان