اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. خرداد 1394 - 13:37   |   کد مطلب: 11854
رکورددار شنای یکدست باستانی و میل گفت: دلم می خواهد این رکوردهایی که زده شده و زحمت 30 ساله من بوده هر چه سریعتر ثبت جهانی شود تا نام یک ایرانی دیگر نیز در کتاب گینس ثبت شود.
دوست دارم هرچه زودتر نام یک ایرانی در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود/ با یک دست 115 بار شنا می روم

به گزارش صبح الوند، ناد علی برزگر رکورددار شنای یکدست باستانی و میل در گفت وگو با خبرنگار ورزشیشبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار داشت: من از سال 56 تا 57 زمانی که 13 سال سن داشتم در باشگاه کارگران ورزش بوکس را آغاز کردم و بعد از یکسال به رشته باستانی ورود کرده و الان 34 سال است که این ورزش را ادامه می دهم.  

 

وی در ادامه افزود: علاقه به ورزش باستانی باعث شد، از همان دوران نوجوانی به قوی تر شدن و زور بازو علاقه داشتم از طرفی نیز ورزشکاران باستانی همواره انسان های با اخلاقی بوده اند و همین مسائل سبب شد تا به این سمت سوق پیدا کنم در حال حاضر هم در خانه و هم در زورخانه های شهر تهران فعالیت می کنم.

 
 برزگر با اشاره به رکوردهایی که در این رشته به دست آورده است تاکید کرد: من در حال حاضر 3 رکورد در کشور دارم، اول رکورد سریع ترین میل باستانی است که 132 بار در یک دقیقه زده شد دوم رکورد شنای یک دست باستانی در یک دقیقه است که 90 بار در دقیقه انجام دادم. سومین رکورد نیز زدن 900 میل باستانی در 9 دقیقه بود که برای تمامی این رکوردها نیز گواهی کسب کردم.  
 

رکورددار شنای یکدست باستانی و میل تصریح کرد: در تلاش هستم تا رکورد جهانی خود را نیز ثبت کنم البته رکورد جهانی را در تمرینات زده ام و منتظر مسئولان فدراسیون جهانی زورخانه ای هستم تا این رکورد را ثبت کنند. رکورد شنا در حال حاضر در اختیار یک هندی است که 113 شنای 2 دست سوئدی داشته است، اما من با یکدست به رکورد 115 رسیده ام. البته باید این را هم بگویم که رکورد شنای سوئدی با 2 دست را به عدد 125 نیز ارتقا داده ام. بنابراین این رکورد من آماده ثبت جهانی و ثبت در گینس است. البته این را هم بگویم که در جهان کسی رکورد یک دست ندارد و این رکورد تنها در اختیار من است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر که منتظر هستیم آنها این رکورد را ثبت کرده و گواهی رکورد را به من ارائه کنند. آقای مهر علیزاده هم قول مساعد داده تا ملاقاتی با ایشان داشته باشیم و برای ثبت در یونسکو، اقدامات لازم صورت گیرد. اما نمی دانم که چرا مسئولان امروز و فردا می کنند. ما که آماده هستیم تا رکورد را ثبت کنیم.  

برزگر در پایان تاکید کرد: دلم می خواهد این رکوردهایی که زده شده و زحمت 30 ساله من بوده هر چه سریعتر ثبت جهانی شود تا نام یک ایرانی دیگر نیز در کتاب گینس ثبت شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان