اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. خرداد 1394 - 13:20   |   کد مطلب: 11848
نیم میلیون نفرازجامعه برمه که مورد آزارواذیت قرار دارند، نیازمند کمک های انسان دوستانه هستند این در حالی است که گرفتاری اقلیت های مسلمان آسیا همچنان ادامه دارد.
وضعیت بسیار اسفناک مسلمانان در میانمار/نیاز فوری نیم میلیون مسلمان در "برمه" به کمک

به گزارش صبح الوند، دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که طی سه سالی که از وقوع موج تازه خشونت علیه مسلمانان برمه در میانمار می گذرد، بیش از 416 هزارنفرهمچنان نیازمند کمک های انسان دوستانه هستند.

 

به گفته استفان دوجاریک، سخنگوی دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه، این تعداد شامل 140 هزار نفر آواره ای است که کماکان در اردوگاه ها در شرایط اسفناکی به سر می برند و بدون دارا بودن  تابعیت میانمار در روستاها زندگی می کنند.

 

وی افزود:«دسترسی به مراقبت های بهداشتی و معیشتی مناسب نگرانی عمده مردم آواره و جوامع آسیب پذیر مخصوصا در ایالت راخین است».

 

این مقام دفتر سازمان ملل متحد، همچنین هشدار داد که بیش از 40 هزار مسلمان برمه، در اردوگاه هایی با  فاصله 500 متری از خط ساحلی زندگی می کنند، جایی که شرایط آب و هوایی در فصل های موسمی رو به وخامت می گذارد.

 

وی افزود:«محدودیت در آزادی نقل مکان صدها هزار نفر از مردم راخین، به شدت حقوق اساسی این افراد را برای دست یابی به غذا، بهداشت و درمان و آموزش و سایرخدمات عمومی با خطر مواجه کرده و دسترسی به کمک های انسان دوستانه را غیرممکن کرده است».

به نوشته پرس تی وی، بیش از 1/3  میلیون مسلمان برمه در میانمار با تبعیض مواجه هستند و حقوق آنان در زمینه هایی مانند جابه جایی، کنترل جمعیت خانواده و دسترسی به شغل نادیده گرفته می شود.در سال های اخیر تعداد زیادی از مسلمانان برمه کشته شده اند و هزاران نفر در حمله بودایی های افراطی به خصوص در ایالت راخین آواره شده اند.

 

پرس تی وی افزود، میانمار حق شهروندی بسیاری از اهالی برمه را انکار می کند، در حالی که به گفته سازمان ملل مسلمانان برمه ازجمله آسیب دیده ترین اقلیت های جهان هستند و وجوداینگونه خشونت ها علیه مسلمانان برمه در میانمار هجوم پناهندگان به کشور های همسایه به خصوص تایلند، مالزی و اندونزی را سبب شده است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان