اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. خرداد 1394 - 20:19   |   کد مطلب: 11805
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور شهدای غواص دسته بسته، پاسخ کوبنده ای به کسانی داد که همه چیز، حتی آب خوردن ، ازدواج ، اقتصاد و... را به تحریم ها گره می زنند و جامعه را از اقتصاد مقاومتی دور می کنند.
حضور به موقع شهدای غواص در لحظه نیاز پاسخ یاوه گویان داخلی و خارجی را داد

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام احمد سالک ، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با یار خراسانی ، در خصوص پیام رهبری انقلاب به مراسم شهدای غواص و لحظه های نیاز اظهار داشت: بعد از حضرت عیسی فاصله زمانی تا بعثت پیامبر اکرم(ص) اتفاقات زیادی داشت که در این فاصله معضلاتی برای بشریت رقم خورد و جامعه بشری بعد از حضرت عیسی گرفتار یک نوع بت پرستی ، قلدر معابی ، حاکم شدن قانون جنگل بر مردم بود و از نظر فرهنگی گرفتار جهل و جهالت شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با حاکم شدن فرهنگ جهل و جهالت، معضلاتی را برای جامعه بشری بوجود آورد و یک جامعه نیازمند یک وحدت و یک انسان کامل بود که این فضای بشری را از فرهنگ جهل و جهالت نجات دهد ، قانون مداری را حاکم کند و این حرکت را بسوی کمال بشری پیش ببرد.

نماینده مردم اصفهان بعثت پیامبر اکرم (ص) را جوابگوی نیاز جامعه دانست و افزود: یعنی مردم در یک فضای فشار قرار داشتند و از آن طرف به وجود یک رهبر ، بزرگوار و انسان کاملی نیاز داشتند و این دو مسئله در یک نقطه به هم رسید و بعثت پیامبر اکرم پاسخگوی این نیاز ها بود.

وی با اشاره به تشیع پیکر شهدای غواص در تهران ، تصریح کرد: در شرایط کنونی اگر نگاهی به حادثه شهدای عزیزمان بکنیم که بیش از 270 شهید که 175 شهید غواص دست بسته در میان آنها حضور داشتند ؛ جامعه ایران از یک طرف تحت فشار یک جانبه نگری آمریکا در جریان مذاکرات 1+5 است و از طرف دیگر جو حاکم در داخل کشور بگونه ای تبلیغات شده است که همه مسائل حتی آب خوردن و ازدواج و... را به رفع تحریم ها گره زده اند .

وی همچنین در ادامه گفت: از یک طرف رکود و توقفی که در حرکت اقتصادی شکل گرفته است و از طرفی توسط جنگ روانی دستگاه های بیگانه اعمال و ابلاغ یک تفکر ضد دینی از ناحیه رسانه های بیگانه ترویج شیطان پرستی ، عرفانهای کاذب ، بی بندباری و مسائلی از این قبیل که جامعه را به سمت جهالت و فرهنگ پستی که در گذشته بوده است سوق می دهد. در حقیقت یک نوع مقابله با یک انقلاب اسلامی بزرگ و تحولی که در جهان ایجاده کرده ، صورت گرفته است.

حجت الاسلام احمد سالک حضور شهدای غواص را خون تازه در رگ های انقلاب دانست و تاکید کرد: در چنین شرایطی جامعه به یک خون تازه نیاز دارد که در رگهای خود به جریان بیافتند و پاسخ تمام این مسائل را یکجا بدهد و حضور شهدای غواص که خداوند متعال اینها را ذخیره قرار داده است برای لحظه های نیاز که جامعه ما گرفتار یک سری بن بست ها و مسائل مختلف می شود تا پاسخ این نیاز را محکم بدهد.

وی تشیع 175 شهید غواص را تقویت کننده روحیه معنوی جامعه عنوان کرد و افزود: حادثه ای که در روز سه شنبه در تهران اتفاق افتاد و مردم به بدرقه شهدای غواص با آن مظلومیت آمدند و ما شاهد بودیم که همه افراد جامعه نیازمند یک روحیه معنوی در آستانه ماه مبارک رمضان بودند که خداوند متعال این پاسخ نیاز را با اعزام شهدا در داخل کشور ما رقم زد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه اذعان نمود: این نیاز به جامعه ایرانی یک روح تازه ای دمید و یک وحدت جدیدی را بوجود آورد و این حضوری که مهمتر از نه دی در تهران شکل گرفت از یک طرف ایجاد امیدی در دل جامعه کرد که با استقامت و مقاومت می توانیم مشکلات را حل کنیم و با وحدت کلمه پشت سر مقام معظم رهبری حرکت را تداوم دهیم.

وی در ادامه گفت: حضور شهدای غواص دسته بسته ، پاسخ محکم و کوبنده ای برای زیاده طلبی های 1+5، آمریکا و دیگران بود و از طرفی پاسخی بود به کسانی که در داخل کشور همه چیز حتی آب خوردن ، ازدواج ، اقتصاد و... را به تحریم ها گره می زنند و جامعه را از اقتصاد مقاومتی دور می کنند.

حجت الاسلام احمد سالک در پایان سخنان خود تاکید کرد: بنابراین این حرکت هم پاسخ یاوه گویان داخلی  بیگانگان و سایت هایی که مردم را به بی بندباری و مسائل دیگر دعوت می کنند و این خون تازه تداوم انقلاب اسلامی را تضمین کرد. بنابراین این نیاز را باید یک نیروی پر قدرتی پاسخ می داد و آن حضور شهدای غواص بود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان