اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. خرداد 1394 - 20:18   |   کد مطلب: 11804
حجت الاسلام محسن غرویان اظهار داشت: اشاره مقام رهبری به لحظه ای نیاز در واقع نیاز به وحدت و همدلی است که نیاز فعلی کشور ماست.
همه زمان ها لحظه نیاز ما به شهداست/ یاد شهدای عزیز نیاز ما را برطرف می کند

به گزارش صبح الوند، محسن غرویان تحلیلگر مسائل سیاسی، در تحلیل خود از پیام رهبری به مراسم شهدای غواص و اشاره ایشان به “لحظه های نیاز” در گفت و گو با کــرج رســا اظهار داشت: اشاره مقام رهبری به لحظه های نیاز در واقع نیاز به وحدت و همدلی است همان شعاری که مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال قرار دادند که نیاز فعلی کشور ماست و چون شهدا جایگاه فرا حزبی و فرا جناحی دارند و همه جناح ها شهدا را محترم می شمارند و در برابر آنها خضوع دارند، لذا یاد شهدا می تواند نیاز ما را برآورده کرده و جناح ها و گروه های مختلف را کنار هم جمع کند.

 

وی افزود: همه لحظه ها، زمان نیاز ما به شهداست. فضای ایثار محبت و از خودگذشتگی در همه زمانها برای ما ارزشمند است به ویژه اینکه اکنون در آستانه شب اول ماه مبارک رمضان هستیم و این لحظه های نیاز ما باید در تمام ایام ماه رمضان زنده باشد و پشتیبان دولتمردان خود باشیم که در لحظه ها و صحنه های مختلف برای عزت اسلام و مسلمین تلاش می کنند.

 

این کارشناس سیاسی اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند تیم مذاکره کننده فرزندان انقلابی کشور هستند و در صحنه نبرد و دیپلماسی جهاد می کنند تا دشمنی آمریکا و جریان ایران هراسی و اسلام هراسی را کم کنند و از حقوق هسته ای ملت ایران حمایت نمایند تا اقتدار شهدا و نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران را به رخ جهانیان کشند. وظیفه ما این است که با استمداد از خون شهدا و ایثار ایثارگران بتوانیم از عزت و اقتدار ملت ایران در دنیای امروز دفاع کنیم که توسط همین رزمندگان جبهه دیپلماسی در حال انجام است.

 

غرویان خاطرنشان کرد: استقامت و ایستادگی یک اصل مسلمی است، اگر ما در دفاع از عزت، شرف، حیثیت و منافع ملی خود هیچ کوتاه نیاییم و حق غنی سازی در داخل کشور را حفظ  کنیم و با قدرت از حقوق هسته ای خود دفاع نماییم و در برابر دشمن سرخم نکنیم و اگر همان خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری فرمودند حفاظت کنیم مصداق مقاومت و ایستادگی و عقلانیت و تدبیر را است که موجب می شود در دنیای امروز هزینه زیادی پرداخت نکنیم و در عین حال از شرف و حیثیت و اقتدار ملت ایران دفاع کنیم. اینها همه مصداق مقاومت عقلانی در برابر زیاده خواهان است.

 

وی در پایان گفت: شهدای غواص فضای معنوی و اخلاقی بسیار زیبایی را خلق کردند. در عکس ها و تصاویری که مشاهده کردم اقشار گوناگون مردم با چهره ها و لباس های مختلف همه حضور پیدا کرده  و احساس غرور کردند و در عین حال همه می گویند مدیون شهدای غواص هستیم حتی خانم هایی که به ظاهر مذهبی و متدین به نظر نمی رسند اما انها در برابر عظمت ایثار و فداکاری این شهدای غواص احساس خضوع و دین می کنند که نشان دهنده آن است جایگاه شهدا فرا حزبی و فرا جناحی است و همین شهدا می توانند حتی کسانی را که چندان شاید گرایش های سیاسی و انقلابی خاصی هم نداشته باشند را به صحنه و خیابان ها بیاورند و در مراسم تشییع حضور پیدا کنند. باید اسلام این شهیدان را، اسلام محبت دوستی معرفی کنیم تا جذب حداکثری و دفع حداقلی تحقق پیدا کند.

 

گفتنی است، در پی تشییع باشکوه پیکر مطهر ۲۷۰ شهید دوران دفاع مقدس با حضور پرشکوه و حماسی مردم تهران، حضرت آیت‌ الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی را منتشر کردند و فرمودند خداوند در لحظه های نیاز بشارت خود را به این ملت نازل می کند. ایشان فرمودند که باید پیام این شهدای غواص را که در لحظه نیاز آمده اند را به درستی بگیریم و در مسیر استقامت و ایستادگی باشیم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان