اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. خرداد 1394 - 13:54   |   کد مطلب: 11742
فرماندهي انتظامي استان همدان به مناسبت فرارسیدن ماه مبارك رمضان اطلاعیه ای صادر کرد.
اطلاعيه فرماندهي انتظامي استان همدان به مناسبت ماه مبارك رمضان

به گزارش صبح الوند، 

فرماندهي انتظامي استان همدان ضمن تبریک ماه ضیافت الهی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه هم استانی های گرامی و توصیه به بهره گیری حداکثری از فیوضات ماه خودسازی و تزکیه نفس، برای رعایت آداب و شئون دینی و مذهبی ماه پر فیض رمضان مواردی را به شرح ذیل یادآوری ، امید است با رعایت هر چه بیشتر این موارد توسط شهروندان شاهد تبلور فضای معنوی استان دارالمومنین همدان باشیم.

1-امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی و تکلیف همگانی است ، انتظار می رود این امر از سوی شهروندان در این ماه به صورت ویژه رعایت گردد.

2- رعایت عفاف و حجاب اسلامی از سوی شهروندان یک تکلیف دینی و مطابق با معیارهای والای نظام مقدس اسلامی بوده و مشارکت عمومی را می طلبد بنابراین ضمن عمل به فرامین و تکالیف موردنظر، پلیس را در برخورد با هنجارشکنان یاری نمایید.

3- متصديان كليه مراكز پذيرايي اعم از درون شهري و بين راهي كه قصد ارائه خدمات در طول روز را دارند ، مي بايست مجوزلازم را از مبادي ذيربط اخذ نمايند . ضمناً اسامي و آدرس مراکز مذکور در مبادي ورودي و خروجي شهر و ايستگاه هاي فرهنگي عفاف و حجاب به مسافرين اطلاع رساني خواهد شد.

4-واحد هاي پذيرايي مستقر در داخل مراكز اقامتي صرفاً مجاز به پذيرايي و ارائه خدمات به مراجعين خود با رعايت پوشش لازم مي باشند .

5-واحد هاي صنفي مجاز به فعاليت ، مي بايست نسبت به استتار نماي خارجي مكان در حد متعارف اقدام و به شكلي عمل شود كه درون امكنه از بيرون قابل رويت نباشد .

6-متصديان واحد هاي صنفي سوپر ماركت ، خوارو بار فروش ، قنادي و...از صرف هرگونه مواد غذايي در مكان صنفي ممانعت بعمل آورده بدیهی است در صورت وقوع یا گزارش هر گونه تخلف صنفی، اداره اماکن نیروی انتظامی استان بر اساس قانون ضمن پلمپ واحد مورد نظر متصدی مربوطه را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.   

7- برابر ماده 638 قانون مجازات اسلامی ؛ هرکس علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرام (روزه خواری ) نماید به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد پس به منظور رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و بهره برداری از حسنات و فیوضات آن از هر گونه تظاهر به روزه خواری جداً خودداری نمایید.

8- از عموم شهروندان محترم تقاضا داريم ضمن همكاري با نيروي انتظامي در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را بلا فاصله از طريق شماره تلفن 110 به فوريت هاي پليسي اعلام تا بر خورد لازم با متخلفين صورت پذيرد. 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان