اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. خرداد 1394 - 12:51   |   کد مطلب: 11735
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پاسخ به سئوال خبرنگار ما در خصوص رابطه کمبود واکسن و مسائل مذاکرات هسته ای و تحریم امتناع کرده و پاسخگویی را به زمان دیگری واگذار نمود.
فرار معاون وزیر بهداشت از پاسخگویی به خبرنگاران / مشکل کمبود واکسن مدارس کشور در هاله ای از ابهام

به گزارش صبح الوند به نقل از دانش آموزان؛واکسینه شدن یکی از شرایط ورود دانش آموزان به پایه اول ابتدایی می باشد؛واکسن قبل از مدرسه شامل واکسن سه گانه(کزاز،سیاه سرفه،دیفتری) و قطره خوراکی فلج اطفال می شود، اما برخی از گزارشات رسیده حاکی از این است که بعضی از مراکز بهداشتی با کمبود واکسن مواجه هستند و با هماهنگی مدارس دانش آموزان بدون تزریق واکسن در مدارس ثبت نام می شوند.

این مسئله در ابتدا با بی اطلاعی مسئولان آموزش و پرورش همراه بود اما پس از مطلع شدن و پیگیری های انجام شده، دکتر مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با  دانش آموزان کمبود واکسن سه گانه(کزاز، سیاه سرفه و دیفتری) را در سطح کشور تایید کرد.

وی افزود: این کمبود در برخی از استانها مثل خوزستان بیشتر به چشم می خورد که طی نامه نگاری های انجام شده کمبود واکسن به طور موقت بوده و مسئولان وزارت بهداشت به عنوان وارد کننده واکسن ها به دنبال رفع مشکل کمبود هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به لزوم تکمیل شدن شناسنامه بهداشتی دانش آموزان گفت: شناسنامه بهداشتی دانش آموزان باید تکمیل شود و دانش آموزان باید پس از ورود و توزیع واکسن ها در سطح کشور به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و واکسینه شوند.

از سوی دیگر علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پاسخ به سئوال خبرنگار ما در خصوص رابطه کمبود واکسن و مسائل مذاکرات هسته ای و تحریم امتناع کرده و پاسخگویی را به زمان دیگری واگذار نمود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان