اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. مرداد 1394 - 15:24   |   کد مطلب: 11728
نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور گفت: شهدای غواص مظهر صلابت، غیرت و در عین حال مظلومیت هستند که ره صد ساله را یک شبه طی کردند.
شهدای غواص؛ صلابت، غیرت و مظلومیت را به زیبایی به تصویر کشیدند / دلواپسان دل های ما که آمدنشان تلنگری بر روزمرگی های ماست

به گزارش صبح الوند به نقل از زنگ اول، جعفر زمردیان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ورود عطر آگین این 175 شهید به میهن اسلامی اظهار داشت: حضور آنها قطعا در این برهه از تاریخ انقلاب اسلامی، پیام روشنی برای همه ما دارد، به گونه ای که می توان گفت این شهدا با آمدنشان می خواهند به ما بفهمانند که دلواپس این روزهای ما هستند.

وی افزود: دستان بسته این 175 شهید غواص و زنده به گور شدن آنها حکایت از مقاومت آنها در برابر مطالبات به ناحق زورگویان آن روز می کند و این یادآوری ملی تلنگری به دولتمردان است که در برابر زورگویان و مطالبات ناحق آنان، تصمیمی مناسب داشته باشند.
زمردیان بیان داشت: شهدای غواص ما با دستان بسته تسلیم دشمن نشدند وبه ملاقات معبود رسیدند ما هم باید حواسمان باشد که با دستان باز به آغوش دشمن نرویم.

 

این آزاده دوران دفاع مقدس در ادامه با اشاره به واکنش های مردمی نسبت به شناسایی و کشف 175 شهید غواص، ابراز داشت: واکنش های مردمی از جنس غیرت و تعصب و عشق به ایران و ایرانی بود که به واقع درخور تحسین است و این نشان از خلوص نیت و صفای درونی ملت ایران و عنایت خداوند متعال و توجهات خاصه حضرت ولیعصر(عج) را دارد.

زمردیان ادامه داد: اینها مردان بزرگ بی ادعایی بودند که نسل های بعد مدیون آنها خواهند بود.

 

این رزمنده گردان غواصی در ادامه به خاطرات خود از دوران دفاع مقدس و حضور خود در گردان غواصی اشاره و خاطرنشان کرد: خاطرم هست زمانی که در دوره آموزشی بدو ورود بودم یکی از روحانیان و مربیان عقیدتی از شهادت در آب صحبت هایی را داشتند مبنی بر اینکه اگر کسی در آب به شهادت برسد جایگاهش اینقدر والاست که حتی حق الناس هم از او برداشته می شود، به همین دلیل مسیر زندگی خود را اینگونه انتخاب کردم.

 

نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور با اشاره به یادآوری خاطرات عملیات کربلای 4 اظهار داشت: با اینکه عملیات لو رفته بود و بعثی ها از چند شب قبل با بلندگو به ما گوشزد می کردند که عملیات لو رفته اما شب عملیات بچه های غواص از بعد از ظهر که از دژ و خط خودی قصد عبور و ورود به آب را داشتند آتش باری دشمن شروع شد و هیچگاه آن شب را فراموش نمی کنم از زمین و آسمان بر سر همرزمان غواصمان آتش می بارید.
زمردیان ادامه داد: آن شب کسی امیدی نداشت که طلوع آفتاب فردا را ببیند و روز بعد از گردان غواص تعداد اندکی برگشتند، بیشتر بچه ها با فدا کردن خود و با وجود مجروحیت خود را سپر بلا کرده و در آب شهید شدند، تعداد اندکی از بچه ها هم که زیر آتش دشمن توانستند خود را را به آن طرف برسانند بعد از 29 سال به وطن بازگشتند و امروز هم 175 نفری که به واقع مظلومیت را به زیبایی به تصویر کشیدند.

این مسئول، شعور و بصیرت را شاخصه اصلی بچه های غواصی عنوان کرد و گفت: آن رزمندگان با اینکه بیشتر آنها  14، 15 ساله بودند اما گنجی بودند که اخلاص، استقامت، غیرت، تقوا، شعور و بصیرت را در عمل معنا کردند.
رزمنده گردان تخریب لشکر32 انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه با تأکید بر اینکه آنها حماسه ای حسینی انجام دادند و وظیفه ما خلق حماسه ای زینبی است، تصریح کرد: یکی از مصادیق سخن مقام معظم رهبری که شهدا مظهر قدرت ایران هستند، همین 175 نفر هستند و ما باید ادامه دهنده راه شهدای در هر زمان و شرایطی باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان