اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. مرداد 1394 - 15:22   |   کد مطلب: 11721
یکی از رزمندگان حاضر در عملیات کربلای 4 گفت: شهدای غواص عملیات كربلای چهار بخصوص شهدای گردان غواصی جعفر طیار لشگر 32 انصارالحسین (علیه السلام) همدان از مظلوم‌ ترين‌ های شهدای جنگ بودند.
شهدای خط شکن غواص، مظلوم‌ ترین شهدای دفاع مقدس هستند

به گزارش صبح الوند، خبر ورود پیکرهای مطهر 175 شهید دوران دفاع مقدس که در بین آنها بچه های خط شکن غواص شهید هم هستند بهانه‌ای شد تا بایکی از رزمندگان عملیات کربلای چهار به گفتگو بنشینیم.

کریم مطهری موید یکی از رزمندگان حاضر در عملیات کربلای 4 و معاون سابق استاندار همدان در گفتگو با ما اظهار داشت: گردان غواصی جعفر طیار لشگر 32 انصارالحسین (علیه السلام) همدان در دوران جنگ تحمیلی بیش از 60 شهيد تقديم انقلاب كرده است كه تعداد زيادی از شهدای عزیز و مظلوم گردان غواصی همدان در عمليات كربلای چهار به شهادت رسيدند.

وی اظهار کرد: مظلومیت شهدای خط شکن گردان غواصی درعملیات کربلای چهار تداعی کننده غربت و مظلومیت حضرت امام حسین (علیه السلام) در روز عاشورا است.

معاون سابق استاندار همدان افزود: بچه های گردان غواصي جعفر طیار همدان در عمليات كربلای چهار بيشترين نقش را داشتند.

وی گفت: بسیاری از بچه های گردان غواصی همدان در منطقه‎ ام الرصاص تا خاكريز سوم دشمن بعثی پيش رفته و به شهادت رسيدند.

مطهری موید اظهار کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس عملیات های زیادی بر ضد دشمن تا دنان مسلح بعثی انجام شد که اکثر قریب به اتفاق آنها موفقیت آمیز بود، اما در این میان عملیات کربلای چهار یک استثناست.

وی افزود: ملت ایران مظلومیت و شجاعت رزمندگان بخصوص غواصان خط شکن در عملیات کربلای چهار را هیچ گاه فراموش نمی کند.

این همرزم شهدای غواص گفت: عملیات کربلای چهار، عملیاتی بود که رادارهای شیطان بزرگ آمریکا به جبران قضیه مک فارلین، تمام جزئیات عملیات را به عراقی ها داده بودند و آنها هم بچه های این ملت را پرپر کردند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از مواردی که در عملیات کربلای چهار کار را برای رزمندگان ایرانی سخت تر کرده بود ضربه شصتی بود که دشمن در عملیات والفجر هشت از رزمندگان ایرانی در منطقه اروند خورده بود.

مطهری موید افزود: برهمین اساس دشمن بعثی تا دندان مسلح ما سنگرهای خود را به گونه ای چیده بودند که کاملا بر میدان موانع مشرف بودند و می توانستند کوچک ترین حرکت رزمندگان ایرانی را در منطقه عملیاتی زیر نظر داشته باشند.

وی در پایان گفت: شهدای غواص عملیات كربلای چهار بخصوص شهدای گردان غواصی جعفر طیار لشگر 32 انصارالحسین (علیه السلام) همدان از مظلوم‌ ترين‌ های شهدای هشت سال دفاع مقدس بودند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان