اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. خرداد 1394 - 20:28   |   کد مطلب: 11693
شهردار اسدآباد با اشاره به جمع‌آوری روزانه بیش از 40 تن زباله شهری در اسدآباد، گفت: برای دفن بهداشتی زباله‌های شهری یک دستگاه زباله‌سوز به ارزش یک میلیارد تومان خریداری شده است.
روزانه بیش از 40 تن زباله شهری در اسدآباد جمع آوری می شود

به گزارش صبح الوند، حمزه عبدکوند در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اسدآباد، با اشاره به وضعیت جمع‌آوری و دفن زباله‌های شهری در اسدآباد، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه بیش از 40 تن زباله در سطح شهر اسدآباد تولید و جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به وجود 12 دستگاه ماشین‌آلات برای جمع‌آوری زباله‌های شهری، افزود: در راستای جمع‌آوری این زباله‌ها 80 نفر نیروی خدماتی در شهرداری فعالیت دارند.

شهردار اسدآباد با اشاره به تغییر زمان جمع‌آوری زباله شهری در اسدآباد، گفت: هم‌اکنون زباله‌های این شهر در ساعت 21 جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی شهروندان در بعضی نقاط شهر همکاری خوبی برای جمع‌آوری زباله‌ها ندارند، خاطرنشان کرد: به همین منظور برای جمع‌آوری زباله‌های جامانده این شهر دو اکیپ فعال گذاشته‌ایم.

عبدکوند به سابقه محل دفن زباله‌های شهری اسدآباد به مدت 16 سال اشاره کرد و گفت: طی قراردادی با منابع طبیعی 3.5 هکتار از اراضی شهرستان برای محل دفن بهداشتی زباله‌های شهری ایجاد شده که این محل بهترین مکان برای جمع‌آوری و دفن زباله‌هاست.

وی با بیان اینکه برای دفن بهداشتی زباله‌های شهری یک دستگاه زباله‌سوز به ارزش یک میلیارد تومان خریداری شده، گفت: لایه پوششی خاک روی زباله‌ها، دو بار در هفته در محل دفن زباله‌ها در حال انجام است.

شهردار اسدآباد با بیان اینکه زباله‌های شهری اسدآباد در محل دفن زباله، شیرابه چندانی ندارد، یادآور شد: اصولی که محیط زیست برای دفن بهداشتی زباله‌ها ارائه می‌دهد، آرمان‌گرایانه است و باید وضعیت موجود را مدیریت کرده و تبدیل به احسن کنیم.

وی بیان داشت: اگر محیط زیست پیشنهاد مکان بهتری را دارد، مطرح کنند تا این امر انجام شود.

عبدکوند از ایجاد جنگل‌کاری در محل دفن زباله‌های شهری در اسفندماه خبر داد و گفت: با توجه به موقعیت و آب و هوای آن منطقه درختانی در محل دفن زباله‌ها کاشته می‌شود که این امر موجب ایجاد هوای پاک در آن منطقه خواهد شد.

منبع: فارس

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان