اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. خرداد 1394 - 20:13   |   کد مطلب: 11689
به مناسبت هفته صنایع دستی، نمایشگاهی از آثار تولیدی صنایع دستی هنرمندان و صنعتگران اسدآباد در موزه میراث فرهنگی این شهر برپا شده است.
نمایشگاه آثار صنایع دستی هنرمندان اسدآبادی برپا شد

به گزارش صبح الوند، با حضور معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان اسدآباد، نمایشگاهی از آثار تولیدی صنایع دستی هنرمندان این شهر گشوده شد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد در حاشیه برپایی این نمایشگاه، اظهار کرد: این نمایشگاه به مناسبت هفته صنایع دستی برپا شده است.

کامران اکبری‌شایگان با اشاره به اینکه 150 اثر از آثار هنری و صنایع دستی در این نمایشگاه گذاشته شده، گفت: این آثار در زمینه 14 رشته صنایع دستی است.

وی با بیان اینکه صنایع دستی اسدآباد از سال 87 تاکنون به صورت مستمر فعالیت داشته است، افزود: طی این مدت بالغ بر یک‌هزار و 200 مجوز و کارت شناسایی صادر شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد خاطرنشان کرد: تعداد 120 نفر نیز در زمینه صنایع دستی زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند.

وی از فعالیت 50 کارگاه خانگی فعال در زمینه صنایع دستی در سطح این شهرستان خبر داد و افزود: البته سه کارگاه نیز مجوز پروانه تولیدی دارند.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز با بیان اینکه استان همدان ظرفیت ویژه‌ای در زمینه صنایع دستی دارد، گفت: یکی از ظرفیت‌ها در شهرستان اسدآباد است که می‌توان گفت این شهرستان در زمینه صنعت ساخت ساز سنتی فعالیت خوبی داشته است.

علیرضا قاسمی با اشاره به اینکه دولت، سیاست خوبی را در بحث آموزش و ایجاد کارگاه‌های تولید در رشته‌های صنایع دستی دارد، گفت: از دیگر سیاست‌های دولت، پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به هنرجو برای اشتغال‌زایی یک نقطه مثبت است.

وی با بیان اینکه آموزش را در سطح روستاها در اولویت برنامه خود قرار داده‌ایم، افزود: در این زمینه به همکاری بخشداران و دهیاران نیاز است.

منبع: فارس

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان