اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. خرداد 1394 - 20:01   |   کد مطلب: 11686
اداره کل بهزیستی استان همدان در تبلیغات خود برای تماشای یک برنامه مستند، کج‌سلیقگی به خرج داد.
کج‌ سلیقگی بهزیستی همدان در تبلیغ یک برنامه مستند

به گزارش صبح الوند، دو روز گذشته پیامکی از اداره کل بهزیستی همدان با این مضمون که قسمت اول مستند «این خانه روشن است» کاری از روابط عمومی بهزیستی همدان یکشنبه 24 خرداد رأس ساعت 19 از شبکه استانی همدان، قابل دریافت روی ماهواره عرب ست شبکه استانی همدان ماهواره عربست (Ku-Badr) فرکانس: 12264 سیمبل ریت: 27500 افقی (H) اف ای اس: 3/4 به دست خبرنگاران رسید.

اینکه شبکه‌های ایران و استان‌ها بر روی ماهواره پخش می‌شود و مشخصات آن نیز برای دسترسی باید معرفی شود شاید جای بحثی ندارد، اما اگر از این زاویه نگاه کنیم که مخاطب این پیامک‌ها چه کسانی هستند و این تبلیغات در استان انجام می‌شود نه خارج از کشور و برای هم‌وطنان بیرون از کشور، آن موقع این سئوال به ذهن متبادر می‌شود که آیا تبلیغ این مدلی راهی برای ترویج استفاده از ماهواره آن هم در داخل کشور است یا خیر؟

چه طور نهادی که خود به دنبال رفع آسیب‌های اجتماعی از جمله ماهواره است، چنین راهکاری را برای مشاهده برنامه مستند پیشنهاد می‌دهد.

در این ارتباط تنها به مسئول روابط عمومی این اداره کل دسترسی یافتیم.

مجید افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، اظهار کرد: مستند «این خانه روشن است» مجموعه فعالیت‌های اداره کل بهزیستی را در مدل سطح اول معرفی می‌کند که در هشت قسمت از فردا آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این برنامه هر هفته پخش خواهد شد، افزود: در قسمت اول این مستند کل فعالیت‌های سازمان به صورت کلی با گزارش‌های تخصصی و ویژه معرفی می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان تصریح کرد: این برنامه در سطح معرفی چهار معاونت توانبخشی، امور اجتماعی، پیشگیری و معاونت مشارکت‌ها و اشتغال روی آنتن می‌رود.

وی در ادامه با بیان اینکه تمام شبکه‌های استانی بر روی ماهواره قابل مشاهده است‌، افزود: با توجه به اینکه استان‌های دیگر نمی‌توانند شبکه‌های استانی را با گیرنده‌های دیجیتالی ببینند، بر این اساس برای مشاهده سایر شبکه‌های استانی مجبور به استفاده از ماهواره هستند.

افشاری خاطرنشان کرد: ماهواره عرب‌ست برای ارتباطات تصویری و تلویزیونی بخشی در اجاره صدا و سیمای جمهوری اسلامی است و برای انتقال تصاویر تلویزیونی در نقاط دوردست و روستاها از آن می‌توان بهره‌مند شد.

وی در پایان با بیان اینکه این پیامک برای یونیسف نیز ارسال شده است، افزود: این پیامک به صورت کلی ارسال شد تا همه بتوانند این برنامه را ببینند.

این مسئول اذعان می‌کند که استان‌های دیگر برای مشاهده شبکه‌های استانی مجبور به استفاده از ماهواره هستند و نقاط دوردست و روستاها هم از ماهواره بهره‌مند هستند!

به نظر می‌رسد نهادها و دستگاه‌هایی که متولی اصلاح فرهنگ جامعه و نهی از استفاده ماهواره در خانواده‌ها هستند، ابتدا فکری برای دستگاه‌های دولتی رسمی بکنند بعد به دنبال عناصر و احیاناً مجموعه‌های خارجی باشند.

منبع: فارس

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان