اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. خرداد 1394 - 19:55   |   کد مطلب: 11669
جمعی از خواهران کنکور انسانی شهرستان بافت که صبح پنجشنه آزمون داشتند از برداشتن اجباری چادر در جلسه آزمون ناراضی بودند و آن را نوعی توهین به شان دختران چادری تلقی کردند.
برداشتن اجباری چادر در جلسه کنکور سراسری؛ این بار در کرمان!

به گزارش صبح الوند به نقل از ”اقطاع”، اولین کنکور ایران در سال ۴۸ با شرکت ۴۷ هزار و ۷۷۳ داوطلب برگزار شد و اکنون بعد از گذشت چندین سال به بزرگترین ماراتن علمی کشور تبدیل شده و بسیاری از والدین و دانش آموزان را همه ساله در گیر خود کرده است و به عبارتی کنکور همانند شتری است که حداقل یک بار در خانه‌ی خیلی‌ها می‌خوابد.

جالب است بدانید که بشترین جامعه آماری آن را بانوان تشکیل می دهند ودر برخی مواقع گوی سبقت را از مردان ربوده اند.
اهمیت علم آموزی زن در اسلام به اندازه ای است که تحصیل علم برای زنان فضیلت محسوب می شود.البته این فضیلت در صورتی است که زنان با رعایت شئونات اسلامی از جمله حجاب وارد این عرصه شوند.

کنکور سال ۱۳۹۴ در حالی کلید خورد که یک دستوالعمل نامتعارف و عجیب داشت و آن هم منع بانوان چادری از پوشیدن چادر در جلسه آزمون بود.

جمعی از خواهران کنکور انسانی که صبح پنجشنه آزمون داشتند از برداشتن اجباری چادر در جلسه آزمون ناراضی بودند و آن را اقدامی نا صحیح و نوعی توهین به شان دختران چادری تلقی کردند.

یکی از این داوطلبان در گفتگو با اقطاع گفت: هنگام ورود به سالن آزمون از ما خواسته شد بدون چادر وارد شویم این در حالی بود که چند دقیقه قبل برای جلوگیری از ورود احتمالی ابزار تقلب، ما بازرسی بدنی شده بودیم و دیگر نیازی به برداشتن چادر نبود. وقتی علت ورود اجباری بدون چادر را پرسیدیم گفتند پوشیدن چادر در جلسه آزمون غیر قانونی است و داوطلبان چادرها را به والدین تحویل یا بیرون سالن گذاشتند.

داوطلب دیگری که صبح جمعه در آزمون شرکت کرده بود در اینخصوص گفت: هنگام ورود، گفتند چادر با خودتان به جلسه آزمون نبرید وقتی اصرار کردیم گفتند فقط بگذارید پشت صندلی ولی نباید بپوشید.

لازم به ذکر است که این دستوالعمل در استانهای دیگر و چند شهر همجوار دیگر نیز اجرا شده است. حال سوال اینجاست که کدام قانون پوشیدن چادر در جلسه آزمون را غیر قانونی اعلام کرده است؟ اگر فرض را بر این بگذاریم که

برای جلوگیری از تقلب بوده است، آیا این روش یعنی اجبار به حذف چادر این دید را متبادر نمی کند که چادر ابزار تقلب است؟ در شرایطی که کشور  دچار تهاجم فرهنگی غرب شده و دشمن برداشتن چادر را فتح یک سنگر برای

خود می داند و ما به شدت نیازمند ترویج حجاب هستیم ،آیا این روش این دیدگاه را در افراد غیر چادری ایجاد نمی کند که دختران چادری متقلب هستند؟ در عصر تکنولوژی که ابزار بسیاری برای بازرسی بدنی بدون نیاز به برداشتن پوشش وجود دارد چرا باید چنین روش نامعقول، غیر متعارف و غیر فرهنگی انتخاب شود؟

امیدواریم مسئولین پاسخی در خور شان مردم برای این اقدام ضد فرهنگی داشته باشند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان