اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. خرداد 1394 - 9:38   |   کد مطلب: 11573
درخواست خانواده‌های زائران غیرایرانی فوت شده از بروجردی؛
هم‌ کاروانی‌ های ما را در حرم مطهر رضوی دفن کنید
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: خانواده‌های زائران غیرایرانی خواهان دفن عزیزانشان در جوار حرم مطهر رضوی هستند.
هم‌ کاروانی‌ های ما را در حرم مطهر رضوی دفن کنید

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا،  علاء‌الدین بروجردی در حاشیه بازدید از زائران غیرایرانی که بر اثر مسمومیت در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد بستری شده‌ بودند، اظهار کرد: این افراد زائران حضرت رضا(ع) هستند و احساس وظیفه کردیم که از آنان عیادت کنیم همچنین در جریان روند اقدامات صورت گرفته قرار گیریم.

وی ادامه داد: حال عمومی همه این زائران خوب است و تعداد قابل توجهی از آنان در شرایط مرخصی هستند.

وی خاطرنشان کرد: پزشکان برای اطمینان بیشتر علاقه‌مند هستند که آنان بستری باشند اما بیشتر این مسمومان فردا از بیمارستان مرخص می‌شوند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: حادثه‌ بسیار تلخی بود؛ یک بی‌احتیاطی در استفاده از مواد حشره‌کش که باید در یک استاندارد شناخته شده مورد تایید وزارت بهداشت باشد، صورت گرفت و سهل‌انگاری کسانی است که در این هتل کار می‌کرده‌اند.

وی اظهار کرد: بیماران از روند کار درمانی بسیار راضی هستند اما متاسفانه چهار نفر از آنان به دلیل اینکه سن کمی داشته‌اند فوت شده‌اند و خانواده‌های آنان خواهان دفن عزیزانشان در جوار حرم مطهر رضوی هستند که در این خصوص اقدامات لازم در حال انجام است.

دکتر عبدالله بهرامی، رییس بیمارستان امام رضا(ع) مشهد نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: در حال حاضر 32 نفر از زائران غیرایرانی در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد بستری هستند.

وی با اشاره به این‌که «از تعداد 32 نفر، 17 کودک و مابقی زن و مرد هستند»، افزود: در حال حاضر حال این بیماران خوب است اما محض احتیاط تا فردا صبح بستری می‌مانند؛ زیرا بعضی علائم تاخیری است و نمی‌توان آن‌ها را پیش‌بینی کرد.

وی اظهار کرد: بیش از 90 درصد این زائران تا فردا مرخص می‌شوند و نیازی به ادامه درمان ندارند.

بهرامی افزود: علائم این بیماران شبیه مسمومیت گازی است اما بازهم برای تشخیص قطعی، علت مسمومیت توسط پزشکی قانونی در حال بررسی است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان