اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. خرداد 1394 - 13:06   |   کد مطلب: 11555
یک کارشناس لبنانی با اشاره به شلیک موشک‌های «اسکاد» به عربستان توسط ارتش و نیروهای مردمی یمن اظهار داشت که احتمال داد که ارتش یمن از موشک‌های پیشرفته «اس.اس» نیز استفاده کند.
احتمال استفاده ارتش یمن از موشک‌های «اس.اس» بر ضد عربستان

به گزارش صبح الوند، «هشام جابر» کارشناس نظامی لبنان تأکید کرد که ارتش یمن موشک‌های پیشرفته‌ای از سامانه موشکی «اسکاد» در اختیار دارد.

جابر در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» تصریح کرد که ارتش یمن با در اختیار داشتن موشک‌های اسکاد می‌تواند اهدافی را به دقت هدف قرار دهد و خسارات بسیاری را به بار آورد.

وی همچنین پرتاب نخستین موشک اسکاد را یک تحول مهم (در جنگ عربستان علیه یمن) دانست و تأکید کرد که  این مسئله عربستان و هم‌پیمانانش را دچار مشکل کرد.

این کارشناس نظامی همچنین احتمال داد که ارتش یمن از موشک‌های پیشرفته «اس.اس» نیز استفاده کند.

به گفته این کارشناس، طبق اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی همچنین موشک‌های ضدهوایی در اختیار دارند اما اینکه چرا تاکنون از آن استفاده نکرده‌اند، محل سوال است.

جابر همچنین اظهار داشت: «مداخله نظامی در یمن غیر ممکن و این کشور برای عربستان به منزله باتلاق است؛ این مسئله علت ممانعت پاکستان و مصر [برای مداخله زمینی در یمن] بود؛ زیرا آنها اطمینان داشتند که ورود به یمن مسئله ساده‌ای نیست».

وی حملات عربستان به یمن را موجب نابودی زیرساخت‌های این کشور دانست و تأکید کرد که تداوم جنگ هیچ هدف راهبردی را محقق نخواهد کرد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان