اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. خرداد 1394 - 21:48   |   کد مطلب: 11536
وزیر امور خارجه ایران با انتقاد از سیاست‌های برخی کشورهای منطقه در مقابله با گروه‌های تروریستی، گفت: متاسفانه برخی از کشورهای منطقه ما تصور می‌کنند امنیت را می‌توان با ناامنی دیگران خرید.
بی اثر بودن فشارها و تحریم‌ها علیه ملت ایران/ امنیت را نمی‌توان هرگز با ناامنی دیگران خرید

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، «المار بروک» رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا که در رأس هیأتی متشکل از اعضای پارلمان اروپا در تهران به سر می‌برد، امروز (یکشنبه) با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای، رویکرد جمهوری اسلامی ایران به این مذاکرات را سازنده و با حسن نیت توصیف و بر بی‌اثر بودن فشارها و تحریم‌ها علیه ملت ایران تاکید کرد.

ظریف ضمن تشریح چگونگی به وجود آمدن گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق، این سؤال را مطرح کرد که کدام کشورها از این گروه‌های تروریستی حمایت کرده، تجهیزات وسیع نظامی در اختیار آنها قرار می‌دهند، تسهیلات گسترده در اعزام نیروهای داوطلب از اقصی نقاط جهان به سوریه و عراق فراهم می‌آورند و نهایتاً از نظر مالی تحت حمایت‌های کم نظیر خود قرار می‌دهند؟

وی با اظهار تاسف از ادامه حمایت‌های مالی برخی از کشورهای منطقه از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی اظهار داشت: این در حالی است که شعارهای ضد تروریسم این کشورها همیشه بلند است.

وزیر امور خارجه کشورمان تهدید تروریسم و افراط گرایی را تهدید مشترک همه کشورهای منطقه و غرب برشمرد و در این خصوص خواستار همکاری مشترک همه طرف‌ها در مبارزه علیه این تهدید مشترک شد.

به گزارش فارس، ظریف با تبیین سیاست جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش گفت: بی ثباتی و ناامنی در هر یک از کشورهای منطقه تاثیر مستقیم و غیر مستقیم بر ثبات و امنیت ما می‌گذارد، لذا با احساس مسئولیت به درخواست برادرانمان در مقابله با عامل بی‌ثباتی و ناامنی پاسخ دادیم.

وی در این رابطه از سیاست‌های برخی کشورهای منطقه در مقابله با گروه‌های تروریستی انتقاد کرد و افزود: متاسفانه برخی از کشورهای منطقه ما تصور می‌کنند امنیت را می‌توان با ناامنی دیگران خرید.

«المار بروک» رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا نیز در این دیدار تصریح کرد: اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از موضوعات مهم منطقه‌ای می‌توانند همکاری‌های خوبی با یکدیگر داشته باشند.

وی روند مذاکرات و توافق هسته‌ای را برای اتحادیه اروپا بسیار مهم ارزیابی و اظهار امیدواری کرد: با دستیابی به توافق نهایی در موضوع هسته‌ای افق‌های جدیدی برای همکاری ایران و اروپا در زمینه مسائل دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی باز شود و مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا گسترش یابد.

در این دیدار همچنین طرفین پیرامون مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند و وزیر امور خارجه کشورمان به سئوالات تعدادی از نمایندگان پارلمان اروپا نیز پاسخ گفت.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان