اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. خرداد 1394 - 11:07   |   کد مطلب: 11494
کارشناس مسائل بهداشتی گفت: عبور طوفان ازصحرا و كوير كشورهای غربی همسايه ایران باعث ايجاد ريزگرد شده و همراه با این میهمانان ناخوانده فلزات سمي نیز در هوا افزايش مي يابد كه اين مسئله سلامت همشهریان را تهدید می کند.
ريزگردهای میهمان در آسمان همدان باعث تشدید آسم و بيماری های قلبی می شوند

به گزارش صبح الوند، در روزهای اخیر نخستین پایتخت تاریخ و تمدن ایزان زمین شاهد گرد و غباری به همراه ریزگردهای میهمان از کشورهای همسایه بود که چند روزی بر فراز شهر ماندگار شده. به همین منظور با کارشناس مسائل بهداشتی درباره خطرات این میهمانان ناخوانده گفتگویی کوتاه ترتیب دادیم.

قراگوزلو کارشناس مسائل بهداشتی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: قرار گرفتن در معرض ريزگردها به طور خاص باعث مشكلات تنفسي و ريوی و در مواردی بيماری های قلبي عروقي به خصوص در کودکان و سالمندان مي شود.

وی افزود: ریزگردها همراه با خود، سوزش چشم، بینی، گلو و حتی بی‌حالی را برای شهروندان به ارمغان می آورند.

این کارشناس مسائل بهداشتی گفت: كاهش فعاليت هاي بدني، خودداري از اياب و ذهاب غير ضروری در سطح شهر، بستن درب و پنجره  اتاق ها، شستن ظروف و ميوه ها و مواد غذايي که در معرض هواي آلوده بوده اند قبل از استفاده از جمله موارد مهمی است که باید در هنگام حضور ریزگردها در آسمان استان رعایت کرد.

وی همچنین به خوردن ميوه هاي تازه، شیر و لبنیات و  نوشيدن آب فراوان در روزهايي كه ريزگردها در هوا زياد هستند، توصیه کرد و افزود: نوشیدن آب، شیر و لبنیات باعث دفع مواد آلوده از طریق کلیه می شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان