اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. خرداد 1394 - 12:54   |   کد مطلب: 11467
رئيس پليس آگاهي استان همدان از شناسايي و دستگيري كلاهبردار 500 میلیونی خبر داد.
كلاهبردار 500 میلیونی در دام پلیس همدان گرفتار شد

به گزارش صبح الوند، سرهنگ زارعي رئيس پليس آگاهي استان همدان گفت:در پي شکايت خانمي در سال 88 مبني بر اينکه يکي از آشنايان وي که فردي به هويت معلوم اهل و ساكن یکی از روستاهای همدان مي باشد اعلام داشته که شرکتي اقدام به اخذ وام كالا و غيره از بانك هاي همدان مي کند، لذا وي را با دريافت سند منزل مسكوني اش به ارزش 80 ميليون تومان مورد اغفال و فريب قرار داده است.

وي اظهار کرد: فرد کلاهبردار ضمن معرفي اين خانم به شرکت ، چندين نفر ديگر را نيز به همين صورت به شركت معرفي مي کند که در ابتدا اظهار مي دارد جهت اخذ وام بايد وكالت به من بدهيد تا مراحل اخذ وام را انجام بدهم و متهم با علم و اطلاع از اعمال مجرمانه خود سند منازل را به نام خود کرده و پس از اخذ وام به مبلغ 200 ميليون الي 400 ميليون تومان ،منازل شاکيان را به فروش رسانده و متواري مي شود.

رئيس پليس آگاهي استان همدان افزود: متعاقب اين پرونده ، پرونده هاي ديگري هم مبني بر كلاهبرداري و انتقال مال غير در اين خصوص به اداره جعل و كلاهبرداري استان واصل كه به دليل وجود شكات و چالشي شدن موضوع در سطح شهرستان همدان و با توجه به متواري بودن متهم از سال88 تاکنون، رسيدگي به موضوع در دستور کار کاراگاهان عمليات ويژه پليس آگاهي قرار گرفت.

وي گفت: با بررسي كليه محل هاي تردد و سكونت متهم ، متواري بودن وي به همراه خانواده تاييدشد كه ابتدا با انجام استعلامات انجام شده ،حضور وي در شهرستان" فرديس" استان البرز تاييد و سپس با بهره گيري از امكانات فني و با همكاري اداره اطلاعات جنايي پس از شناسايي متهم و مراقبت از او به صورت شبانه روزي منزل وي دراين شهرستان شناسايي شد.

زارعي اظهار کرد: با اخذ نيابت قضايي اكيپي مجرب از كارآگاهان اين اداره به آدرس شناسايي شده عزيمت كه با تحقيقات نامحسوس در محل و مراقبت چندين ساعته ، متهم در محل سكونتش با رعايت اصل غافلگيري دستگير و به پليس آگاهي همدان دلالت داده شد.

وي افزود: با احضار شاکيان مجدداٌ تحقيقات به صورت دقيق با شيوه و شگردهاي به كار رفته توسط متهم اخذ كه تعداد 7 فقره كلاهبرداري با انتقال مال غير و استفاده از سند مجعول تاييد شد كه ارزش اموال کلاهبرداري شده بالغ بر 5 ميليارد ريال مي باشد .
رئيس پليس آگاهي استان گفت: متهم با قرار مناسب از طريق شعبه 102 دادگاه جزايي همدان روانه زندان شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان