اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. ارديبهشت 1401 - 12:38   |   کد مطلب: 35888
برخی اتفاقات در جامعه ما، نشان دهنده زنگ خطر در حوزه فرهنگی را نشان می دهد که دستگاه های متولی با بودجه های هنگفتی که دریافت می کنند باید پاسخگو باشند. یکی از نمونه‌های اخیر و مشهورش هم برگزاری کنسرت‌های موسیقی در کشور ترکیه است.

به گزارش صبح الوند، یکی از خوانندگان معلوم الحال در خارج کشور، دوشنبه شب (۱۲ اردیبهشت‌ماه)، کنسرتی را در شهر استانبول ترکیه برپا کرد که قیمت هر بلیت این کنسرت، رقمی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار بود.

با احتساب اینکه، ۴هزار نفر بلیت خریداری کردند، به طور میانگین رقمی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار هزینه بلیت ایرانی‌ها در استانبول شده است. با قیمت دلار ۲۸ هزارتومانی می‌توان گفت برای یک شب اجرای کنسرت این فرد، مبلغی حدود ۴۲ میلیارد تومان هزینه شده شده است. بطوری که اگر هزینه‌های هتل و رفت و برگشت برای هر مسافر ایرانی به ترکیه را به حساب نیاوریم.

در این خصوص بهنام ملکی؛ اقتصاددان ایرانی در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان گفت: خروج ۴۰ میلیارد تومان ارز از کشور فاجعه ای بود که به راحتی یک شبه نصیب کشور همسایه شد.

وی افزود: چرا برخی متولیان فرهنگی با این همه بودجه ای که دریافت می کنند نمی توانند مخاطب زیادی جذب کنند؟

تحلیل گر ایرانی گفت: کنسرت یک خواننده ایرانی چرا باید مورد علاقه مخاطبین و فرزندان این ملت قرار گیرد و به تبع آن حجم کلان پول از کشور خارج شود؟

ملکی افزود: جای تاسف اینجاست که خواننده از شخصیت مناسبی برخوردار نیست و با اینکه مخاطب او را کامل می شناسد باز هم جذب فقر فرهنگی آن می شود!

اقتصاددان ایرانی گفت: گاها در سطح جامعه با سایت هایی برخورد می کنیم که کار فرهنگی آنها از یک نهاد دولتی عریض و طویل با آن همه بودجه، بیشتر است و خروجی بهتری دارد.

وی افزود: زنگ خطر فقر فرهنگی در پوشش سرگرمی و تفریح در کشور به صدا در آمده و یکی از دلایل آن را می توان تنگ شدن عرصه برای هنرمندان صاحب ایده دانست.

ملکی ادامه داد: اگر به رفع فقر فرهنگی نپردازیم در آینده ای نه چندان دور باید شاهد اتفاقات بدتری باشیم.

وی گفت: ایرانی که به عنوان یکی از متمدن ترین کشورها در دنیا شناخته شده و شخصیت های بزرگی چون بوعلی سینا و غیره دارد باید در حوزه فرهنگی و گردشگری نیز جزو کشورهای متمدن باشد.

این اقتصاددان ایرانی در پایان گفت: تجدید نظر اساسی در استفاده از هنرمندان داخلی می تواند راهگشا باشد.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان