اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. آذر 1399 - 8:34   |   کد مطلب: 34346
ترخیص ۵ تن کالا از کمرگات همزمان با انتخابات روسای جمهور امریکا یکی از عملیات های روانی مسولین در داخل کشور بود که در شرایط بحرانی کشور معیشت مردم را به گروگان گرفتند تا به مقاصد سیاسی خود برسند.

به گزارش صبح الوند،  ایجاد عملیات روانی برای پیاده کردن مقاصد سیاسی یکی از روش هایی است که برای کشورهایی استفاده می شود اما این عملیات ها در سالهای اخیر در ایران به حدی بوده که نیاز به بررسی و موشکافی آن نیست.

یکی از مسایلی که شائبه زیادی ایجاد کرد ترخیص ۵ میلیون تن کالای رسوب شده در گمرکات همزمان با اعلام غیر رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.

چرا که در زمانی که کل کشور درگیر کرونا و مسایل اقتصادی گریبان مردم را گرفته است و بیشترکالاهای رسوب شده در گمرک نهاده‌های تولید و تجهیزاتی بودی که سرعت ترخیص به معنای گردش هرچه سریع‌تر چرخ‌های تولید در کشور را رقم می زد.

در این میان برخی مسولان دولتی دلایل مختلفی چون ارتزاق ارز بیشتر را بهانه کردند که بیش از هر چیز به تلخی طنز می ماند چرا که کالایی که به گمرک می رسد عملا همه هزینه آن پرداخت شده یعنی بخش ظاهرا نگران کننده کار(پرداخت ارز) انجام شده و بخش مفید کار(توزیع در بازار داخل) با نقش آفرینی دولت متوقف شده است.

عبدالمجید شیخی اقتصاددان ایرانی درباره عدم ترخیص کالاها در کمرگ گفت: ماندن کالاها در کمرگ یا ناشی از غرض این دولت بود یا از غفلت و بی سوادی دولت است.

وی افزود: توطیه بعدی بعد از آشوب سال گذشته این بود که قیمت ارز را به ۶۰تومان هم برسانند و آشوب عمومی تری راه بیندازند.

تحلیل گر ایرانی تاکید کرد: تمام این مسایل و گرانی ها در راستای ایجاد آشوب و عدم تخلیه کالا در کمرگات هم در همین راستاست و به قصد بوده چرا که با انتخابات امریکا گره زدند تا دوباره آن خط خاینانه دیپلماسی متلمسانه و ذلیلانه محمد جواد ظریف شروع شود و این بار از جوبایدن التماس کنند.

شیخی عنوان کرد: اینها حاضر نیستند بپذیرند که جو بایدن همان اوماباماست که ایران را تحریم کرد.

وی افزود: امریکاییهای جمهوری خواه و دموکرات در راهبردشان هیچ اختلافی ندارند چرا که راهبردشان راهبرد صهیونیست جهانی است.

اقتصاددان ایرانی گفت: اینها فقط گرگ هایی هستند که منتظرند و سر خوردن لاشه رقابت می کنند که هر کدام زودتر بتواند لقمه بیشتری بخورد و با تقلب و دروغ کاری و شانتاژ بازی سر کار می آیند.

مردم امریکا در حبس خبری به سر می برند

شیخی تاکید کرد: مردم امریکا در غفلت کامل و جهل خبری به سر می برند و حبس خبری هستند چرا که در انتخابات هم بازیچه دست دو حزب دموکرات و جمهوری خواه می شوند.

وی افزود: رییس های جمهور امریکا همگی عروسک های خیمه شب بازی صهیونیست جهانی هستند و در واقع همان چند خانواری که بر دنیای ثروت و قدرت و رسانه حاکمیت دارند.

شیخی گفت: اینها براساس منشور دانشوران یهود که حدود ۱۲۰ سال پیش نوشته و در ایران نیز ترجمه شده است با کل دنیا رفتار می کنند.

وی افزود: اسم منشور آن ها پروتکل های رهبران یهود برای تسخیر جهان است که پایه رفتار آنها بر جهان شده است.

اقتصاددان ایرانی عدم ترخیص کالا در کمرگات را در راستای ایجاد تورم و نارضایتی عمومی دانست و گفت: بالا رفتن نرخ ارز و بعدا برنامه بهم ریختن کشور مثل آبان سال گذشته در دستور کار برخی نهادها بود.

به گزارش صبح الوند: عدم ترخیص کالاهای ضروری که هر کدام چرخ کارخانه و واحد تولیدی را تندتر می کرد آن هم در شرایطی که کرونا آسیب جدی به کسب و کارها و معیشت مردم زده بود نه تنها عملیات روانی نبود بلکه خیانتی بزرگ در حق مردمی بود که همیشه در بحران ها پای کار هستند.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان