اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. آبان 1399 - 9:49   |   کد مطلب: 34282
فوق‌تخصص مهندسی ژنتیک از سوء مدیریت جهانی در کنترل کرونا می گوید؛
ویروس وحشی جهانی دستخوش بازی های سیاسی در ایران/اتحاد طب مدرن و سنتی می تواند کرونا را درمان کند
پروفسور علی کرمی گفت: امریکا فلج ترین کشور دنیا در کنترل کروناست و به نوعی تمام دولتها برای کنترل این بیماری دیر اقدام کردند و ایران هم متاسفانه به جای اینکه از تجربیات کشور چین استفاده کند از کشورهای اروپایی الگو برداری کرد و به نوعی سوء مدیریت جهانی در کنترل این ویروس ۳۰۰ میکرونی وجود دارد.

به گزارش صبح الوند،  تعداد جانباختگان کرونا در ایران، در کمتر از یک سال، از مرز ۴۰ هزار نفر گذشت! این رقم در مقابل ۸۰ میلیون نفر عدد بزرگیست!

تعداد کل شهدای ایران در جنگ تحمیلی با عراق کمتر از ۲۰۰ هزار نفر، آن هم در ۸ سال بود یعنی کمتر از ۲۵ هزار نفر در یک سال!

به عبارت دیگر، کرونا خیلی بیشتر از جنگ تحمیلی از مردم ایران تلفات گرفته و دولت، هنوز به این فکر می‌کند که چند روز تهران رو تعطیل کند یا نه!؟

حقیقتا اگر این روحیه خوش نشینی مدیران را در جنگ عراق داشتیم تا حالا هم جنگ تمام نشده بود!

موج سوم کرونا در حالی شروع شد که روزانه ۱۲۰۰۰ مبتلا و هر سه دقیقه یک ایرانی می میرد و هر ۱۰ ثانیه یک شهروند مبتلا می شود.

تمام این آمار و ارقام در حالی اعلام می شود که هنوز وارد فصل سرما نشده ایم و امسال هم نتوانستیم مثل هرسال واکسن آنفلونزا تهیه کنیم.

پروفسور علی کرمی، متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوق‌تخصص مهندسی ژنتیک درباره کرونا گفت: اپیدمی به شدت در کشور گسترش پیدا کرده و تقریبا همه دنیا درگیر این ویروس کاملا هوشمند است.

وی افزود: ویروس کرونا در طول ۹ ماه گذشته جهش های متعددی داده و در حقیقت وحشی تر شده هم در سرایت و هم در تغییر علاپم بیماری به خاطر به طور عجیب و غریبی بین مردم می چرخد.

این پروفسور ایرانی اظهار داشت: دو نوع ویروس در کرده زمین می چرخد یکی در ووهان چین بود و کنترل شد و دیگری ویروسی که به اروپا و دیگر کشورها آمد و کنترل نشد.

کرمی یکی از افزایش سرایت بیماری در کشور را ورود به فصل سرما دانست و گفت: بعد از گذشت ۹ ماه استرس و اضطراب مردم بالا رفته و از طرف دیگر وضع معیشتی مناسبی ندارند و ورود به فصل سرما فعالیت آنها را کم کرده و نور چندانی دریافت نمی کنند که همه اینها تضعیف سیستم بدنی را به دنبال دارد بنابراین تمام شرایط دست به دست هم داده و ماندگاری ویروس را افزایش داده است.

 

امریکا فلج ترین کشور در کنترل کرونا

 

وی با بیان اینکه داروی قطعی این ویروس شناخته شده نیست و دانشمندان به خاطر التهابات در حال تست همه داروها هستند، افزود: امریکا فلج ترین کشور دنیا در کنترل کروناست و به نوعی تمام دولتها برای کنترل این بیماری دیر اقدام کردند و ایران هم متاسفانه به جای اینکه از تجربیات کشور چین استفاده کند از کشورهای اروپایی الگو برداری کرد.

متخصص بیوتکنولوژی با بیان اینکه سوء مدیریت جهانی در کنترل کرونا وجود دارد، گفت: هند بعد از امریکا فلج ترین کشور در کنترل کروناست چرا که اقلیت های مختلف در این کشور اجازه دولت قوی را نمی دهد به همین دلیل کنترل کشورشان بسیار سخت است.

وی تاکید کرد: دولت بعد از ۹ ماه تازه تصمیم به قرنطینه گرفته است و مغازه ها و ساختمانها و همه کسب و کارها به مدت دو هفته تعطیل می شوند و تهران تا حدی سوت و کور می شود؛ چرا که نمی توانند کنترل کنند هر روز شاهد فیلم های مترو در فضای مجازی هستیم که چگونه این وسیله نقلیه کنترل می شود؟ بنابراین بهترین راه در حال حاضر تعطیلی است البته باید فکری به حال معیشت مردم کرد.

کرمی با بیان اینکه میزان کشندگی ویروس بالا نیست افزود: ۹۰ درصد مبتلایان علایم خفیف دارند و ده درصد بقیه علایم شدید دارند که نهایتا سه درصد از آنها به بخش مراقبت های ویژه می روند.

پروفسور ایرانی با اشاره به اینکه در صد سال اخیر گسترش چنین بیماری فراگیر سابقه نداشته است، گفت: در صد سال گذشته همه گیری این چنینی در کره زمین نبوده که فراگیری آن در این حد طولانی و بشر را به چالش بکشد.

وی افزود: اگر کل ویروس کرونای جهان را جمع کنیم به ۵۰ گرم هم نمی رسد و این ویروس نانومتری کل جهان و بشریت را به چالش کشید.

 

زمان بازی های سیاسی نیست

 

متخصص ژنتیک گفت : الان وقت بازی های سیاسی نیست و دولت باید با همکاری نیروهای مسلح و وزارت دفاع و ارتش و سپاه به مبارزه با این ویروس کشنده رود چرا که جان مردم در خظر است.

این متخصص ایرانی با اشاره به اینکه ایران در استفاده از داروها در سازمان بهداشت جهانی رتبه اول را کسب کرده گفت: مردم اعتراض دارند که چرا داروها در ایران مورد آزمایش قرار گرفتند و پس از ۹ ماه تازه به ۴ داروی گیاهی مجوز می دهند چرا سازمان غذای دارو به طب سنتی مجوز نمی دهد؟

 

مجوز داروهای سنتی یک مطالبه ملی است

 

وی افزود: چرا برخی از اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا به پزشکان طب سنتی ما توهین می کنند؟ بعد با طب سنتی چینی جلسه می گذارند؟ این چه تفکری است؟

کرمی عنوان کرد: مجوز دادن به داروهای طب سنتی یک مطالبه ملی است و دولت باید توجه کند.

دانشمند ایرانی افزود: ضعف وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو کاملا مشهود است جالبتر آنکه نظر وزیر بهداشت با معاون خودش کاملا متضاد است و حرفهاشون یکی نیست

متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوق‌تخصص مهندسی ژنتیک گفت: دولت باید عاقلانه و با تدبیر به جای بازی های سیاسی و اختلافات پزشکی به فکر جان مردم باشد و حالا وقت اتحاد است و طب مدرن با طب سنتی باید برای کنترل کرونا توانشان را روی هم بگذارند.

 

اتحاد طب مدرن و سنتی می تواند کرونا را درمان کند

 

وی با اشاره به اینکه برخی شهروندان در شهرهای خود اعلام می کنند روغن در شهر ما پیدا نمی شود و از طرف دیگر می بینیم تانکرهای روغن سه ماه روی آباها معلق مانده اند و گمرک نداده و یکباره معلوم نیست چه اتفاقی می افتد که دستور ترخیص و توزیع به کارخانه ها را می دهند.

وی افزود: ذرت ها را در انبارهای گمرک نگه می دارند بعد از آن طرف دام ها به آن حالت در می آیند و نهاده دامی نداریم و از طرف دیگر گوجه فرنگی به ۲۰۰۰۰ تومان می رسد و در مرز عراق ۲۰۰ کامیون گوجه فرنگی ها از بین رفتند.

 

مرغ قیمتش سربه فلک می کشد چون نهاده های دامی داخل کشتی های یک عده ای مانده

 

کرمی گفت: مرغ قیمتش سربه فلک می کشد چون نهاده های دامی داخل کشتی های یک عده ای مانده و یکباره دم انتخابات بایدن و ترامپ دستور آزادی کمرگات و نهاده های دامی و غیره را می دهند و این نشان از بی تدبیری است.

پروفسور ایرانی عنوان کرد: ایران نیازمند یک همکاری جمعی است و وقت دعواهای سیاسی نیست چرا که جان مردم در خطر است.

 

طرح مزرعه تا خانه با سنگ اندازی های زیادی مواجه شد

 

کرمی ادامه داد: به دلیل احترام نگذاشتن به معیشت مردم و گرفتن امید از جوانان این کشورحال و روزمان این است و وقتی یک طرح مثبت می خواهد اجرا شود به جای حمایت سنگ اندازی های زیادی می شود چرا که در طرح مزرعه تا خانه که قرار بود غذای ارگانیک به سفره های مردم بیاید همه سنگ اندازی کردند.

متخصص ایرانی گفت: کنترل کرونا باید از خانواده ها شروع شود و هر خانه به یک پایگاه سلامت تبدیل شود و اتحاد را ایجاد کنیم چرا وسط دو جنگ اقتصادی و ویروسی هستیم.

بخش زیستی سازمان پدافند باید وسط معرکه کرونا باشد

وی افزود: متاسفانه ستادملی کرونا در خبری اعلام کرد سازمان پدافند را کنار گذاشتیم که کار اشتباهی است و بخش زیستی این سازمان باید وسط معرکه باشد.

کرمی عنوان کرد: ستاد ملی کرونا باید با قدرت قرنطینه را اعمال کند و آن یک شرط دارد معیشت مردم را باید درست کنیم باید به داروهای طب سنتی مجوز دهیم و از همه مهمتر به دلیل طولانی شدن ویروس تغییر پیدا کرد بنابراین باید استرس را کم کنیم.

 

ماسک الزامی است و کسانی که بگویند نزنیم جنایت می کند

 

به گزارش صبح الوند، کرونا به دنبال قربانیان خودش می گردد و آنها کسانی هستند که مثل افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای، سیستم دفاعی ضعیفی دارند.

بنابراین باید سیستم دفاعی بدن را بالا ببریم با خوردن دمنوش ها و غذاهای سالم و از بین بردن استرس تلاش در سلامت جامعه کنیم.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان