اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. مهر 1399 - 10:32   |   کد مطلب: 33969
رشادت ها و منش پهلوانی شهدای ورزشکار همدانی از زبان همسران و نزدیکان آنها به قلم تحریر در آمده است تا شاید منش پهلوانی آنها روزی در این مرز و بوم نجات دهنده راه درست باشد.

به گزارش صبح الوند، خانواده ورزش استان همدان شهدای مدافع زیادی را در چندین سال تقدیم کردند.

 

استان همدان که در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم کرده بود و بالغ بر 8 هزار شهید گلگون کفن در استان همدان داریم که 700 نفر از آنها به نام شهدای ورزشکار شناسایی شده اند. 

 

از این تعداد براساس تعریف سازمان بسیج ورزشکاران، اسامی143 شهید والا مقام که دارای حکم قهرمانی، کارت مربیگری و هر نوع مدرک ورزشی دیگر پیش از حضور در مناطق عملیاتی بوده‌اند در سامانه شهدای ورزشکار ثبت شده است.

 

شهید علیرضا شمسی پور که برای هر ورزشکاری در استان شناخته شده است و با اردوهای راهیان نور افرادی زیادی را با سیره و روش شهدا آشنا کرد و در نهایت در اردیبهشت ماه 1395 در تفحص شهدا و منطقه کانی مانگا به مقام رفیع شهادت رسید و ورزشکاران هیچ گاه خنده های زیبای او را فراموش نمی کنند. 

 

شهید مجید صانعی بزرگ خانواده رزمی همدان که تبحر خاصی در پرورش و اجرای فنون رزمی داشت .

 

شهید صانعی بنیانگذار و نماینده رسمی سبک نینجوتسو در استان همدان بود که در سن ۳۴ سالگی در ۲۷ مهر ۱۳۹۴ در دفاع از حرم آل‌الله در سوریه براثر اصابت گلوله به پهلو به درجه عظیم شهادت نائل شد.

 

شهید مجتبی کرمی این شهید گرانقدرپس از بیست و نه سال زندگی پر از عشق و محبت به اهل بیت در تاریخ بیست و سوم مهرماه سال ۱۳۹۵ مصادف با اول محرم الحرام سال۱۴۳۷ هجری قمری در ماه پیروزی خون بر شمشیر در شهر حلب سوریه در دفاع از حرم حضرت زینب(س)و غنچه سه ساله امام حسین(ع) حضرت رقیه(س) به شهادت رسید به سوی آقا و مولایش امام حسین(ع) که سالها خادم مجالسش بود بال گشود .

 

سید میلاد مصطفوی نیز یکی از شهدای مدافع حرم در شهرستان بهار است که مزار او زیارتگاه عاشقان  و دلدادگان زیادی است .

 

شهید سید میلاد همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی سال 1394 به عنوان مدافع حرم، در محور حلب برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه حضور یافت و در سن ۲۹ سالگی در مقابل با تکفیری‌ها به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

 

پیکرش مدت ها در همان منطقه باقی ماند و به دست تکفیری ها قطعه قطعه شد.

 

سرانجام با رشادت همرزمان و آزادسازی مناطق تحت اشغال داعشی های تکفیری به آغوش خانواده و یارانش بازگشت و در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد تا مزارش زیارتگاه عاشقان و دلدادگان باشد.

همیشه سعی شده خاطرات و سیره و روش شهدا از زبان خانواده ها و نزدیکان و دوستان آنها به رشته تحریر در آید. 

 

در این میان زندگی نامه و خاطرات ناب شهدای مدافع حرم همدانی از زبان همسران آنها به رشته تحریر در آمده است تا شاید روزی در این مرزو بوم شنیدن منش پهلوانی آنها کسی را نجات داد. 

 

کتاب چاپی و گویا(حس غریب پروانگی) خاطرات همسر سردار شهید علیرضا شمسی پور است که به بیان خاطرات و روایت های شنیدنی از این شهید والامقام پرداخته است. 

 

  کتاب چاپی و گویا(بعضی جاودانه اند) زندگی نامه شهید مدافع حرم مجتبی کرمی است که به بیان خاطرات او و دختر سه ساله اش پرداخته است. 

کتاب گویا (ابوطاها)خاطرات شهید مدافع حرم مجید صانعی است که از دلاوری ها و منش پهلوانی شهید والامقام پرداخته است. 

 

 (مهمان شام )خاطرات شهید مدافع حرم سید میلاد مصطفوی که هم اکنون مزار او محل دلدادگان و عاشقان زیادی است. 

 

کتاب «ماهی پولکی» ، با محوریت زندگینامه دو برادر شهید اصغر و محسن پولکی است که زندگینامه دو برادر شهید اصغر و محسن پولکی را در این کتاب به رشته تحریر درآورده شده است. 

گفتنی است: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تدوین کتب تعامل و همکاری ویژه ای داشته اند. 

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان