اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. مهر 1399 - 8:56   |   کد مطلب: 33967
کوی فردوس از جمله مناطقی است که در اختیار مسکن و شهرسازی است و علاوه بر مشکلات زیر ساختی هیچ گونه خدمات شهری به آن تعلق نگرفته و شهرداری همدان خواستار واگذاری آن به این سازمان است.

به گزارش صبح الوند، کوی فردوس در همدان محله ای مملو از ساختمان های مهر، امید یا هر چیز دیگری که نشانی از فردوس ندارند .

 

 ساختمان های سر به فلک کشیده ای که ذوق و شوق خانه دار شدن از ساکنانش را گرفته است. 

 

یکی از اهالی کوی فردوس در بازدید میدانی به خبرنگار ما گفت: مشکل پایان کار ساختمان های فردوس یکی از مهمترین مشکلات است چرا که ساختمانها نیمه کاره رها شده اند و وجود موش و آب در انباری منازل فراوان است. 

 

وی ادامه داد: کنتور بسیاری از ساختمان ها دچار مشکل شده است و هر روز شاهد آتش سوزی در یکی از مجتمع ها هستیم،گویا این ساختمانها بیش از آن که محل امنی برای ساکنان و خانواده ها باشند سلامت ساکنان آن را به خطر انداخته است. 

 

این شهروند همدانی افزود: معمولا محله های حاشیه شهر دارای پایگاه بسیج یا مسجد هستند که به کمک اهالی در رفع مشکلات محله اقدام می کنند اما متاسفانه هیچ خبری از پایگاه بسیج و مسجد در این مجتمع ها نیست. 

 

وی یکی دیگر از مشکلات خانواده های این مجتمع ها را نداشتن مدرسه و از سوی دیگر عدم پذیرش دانش آموزان توسط مدرسه علاقبندیان اعلام کرد و گفت: عدم دسترسی به خدمات شهری چون اتوبوس و تاکسی تردد خانواده ها را با مشکل روبرو کرده است. 

 

دیگر شهروند همدانی گفت: مسیر نامناسب و شیب تند مجتمع ها برای معلولین و سالمندان مشکل ساز شده و در روزهای برفی و لغزنده همه ساکنین مشکل دارند.

 

وی افزود: رانش زمین و مناسب نبودن آسفالت این منطقه تردد را برای همه ساکنان مشکل کرده و باعث شده آب در این شیب تند به انباری های واحدها نفوذ کند و مجتمع ها به اصطلاح از پی نم بردارند. 

 

شهروند همدانی ادامه داد: مناسب نبودن روشنایی معابر و مشکلات امنیتی ونداشتن واحدهای نگهبانی و نداشتن فضای سبز و پارک ذوق و شوق خانه دار شدن را از خانواده های این مجتمع ها گرفته است و همه به دنبال راه فراری هستند اما به افزایش قیمت چند صدبرابری مسکن در همدان کسی قادر به جابجایی نیست. 

 

با توجه به اینکه 500 خانوار در مجتمع های کوی فردوس ساکن هستند اما حتی یک سوپرمارکت یا نانوایی در این مجتمع ها وجود ندارد.

 

آنچه که به نظر می رسد مسکن های کوی فردوس علاوه بر مشکلات زیر ساختی ، تمام مشکلات رفاهی و امنیت و تردد و غیره را دارند. 

 

طی حضوری که امام جمعه همدان در روزهای اخیر به درخواست ساکنان از محله انجام داده است گویا قرار شده مجتمع ها از مسکن و شهرسازی به شهرداری واگذار شوند تا جدول کشی، محوطه سازی و کارهای فضای سبز و غیره آن در دستور کار قرار گیرد.

 

در مجتمع های انبوه و پروژه های انبوه سازی که خانوارهای زیادی گرد هم آمده اند آنچه زندگی را برای آنها کمی سهل تر می کند وجود امکانات رفاهی چون سوپرمارکت نانوایی و  غیره است که باید توجه ویژه ای به آنها شود، علاوه بر آن وجود نگهبان و ایجاد امنیت یکی از ضروری ترین موارد است چرا که وجود واحدهای انبوه امکان رفت و آمد را برای بزهکاران و معتادان در این مجتمع ها راحت و سهل می کند. 

 

انتهای پیام/آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان