اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. شهريور 1399 - 12:39   |   کد مطلب: 33844
ساخت نماد مرکزی میدان امام خمینی (ره) توسط شهرداری همدان در حالی آغاز شد که با نوجه به متبرک بودن این میدان به نام امام و مرکزیت آن در تظاهرات و مبارزات مردم دارالمجاهدین همدان در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در ناباوری کامل و با بی توجهی محض به تدوین پیوست های فرهنگی برای پروژه ها، میدان اصلی همدان هیچ نشانی از پیام های فرهنگی و انقلابی دیده نمی شود.

به گزارش صبح الوند،  یکی از شهروندان همدانی گفت: تفکر معماری ما، تفکر فرزندانمان را می سازد و باید دقت بیشتری در ساخت سازه ها و نمادها صورت گیرد.

وی ادامه داد: هویت یک شهر کم کم تغییر می کند و بهترین راه برای تغییر هویت هم طرح های جدید است و متاسفانه کج سلیقگی برخی مدیران استان به هویت میدان اصلی شهر صدمه می زند.

طرح سازه میدان مرکزی همدان، تناسبی با تاریخ و فرهنگ این محوطه ندارد

یکی دیگر از شهروندان همدانی که در رشته معماری تحصیل می کرد افزود: با توجه به رشه تحصیلی ام عرض می کنم این طرح فاقد زیبایی و تناسب با محوطه تاریخی میدان می باشد و پیوست های فرهنگی و تاریخی و بومی در آن دیده نشده است.

وی گفت: تنها موردی که در این طرح به لحاظ فنی رعایت شده عدم ارتفاع سازی است که آن هم به بدترین شکل انجام شده و برای درک بهتر این موضوع می توان به نمونه موردی آن که در شهر سئول بنا شده مراجعه کنید.

وی عنوان کرد: این طرح نماد خاصی ندارد و بیشتر شبیه معماری های غربی است و کاملا اصالت شهر و میدان امام را محو می کند.

یک بانوی همدانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این طرح تازه آغاز به کار کرده و هنوز به اتمام نرسیده است بنابراین قضاوت برای آن بسیار زود است و باید صبر کنیم تا به اتمام برسد.

وی اظهار داشت : هر چند هر چه زودتر جلوی برخی اقدامات گرفته شود بهتر است اما در این طرح واقعا اول راه هستیم و هنوز چیزی مشخص نیست.

شهرداری همدان فقط مجری طرح است

علی رحیمی فر رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر همدان گفـت: طرح و نماد دور میدان امام توسط میراث فرهنگی کشور تهیه و تایید و اجرا می شود

وی ادامه داد: شهرداری همدان فقط مجری طرح است و اگر نقدی به طرح وارد باشد بدون شک میراث فرهنگی باید پاسخگو باشد.

عضو شورای شهر اعلام کرد: با توجه به اشیایی که از این مکان کشف شد در ابتدا قرار بود موزه ای برای نمایش اشیای پیدا شده احداث و به نمایش گذاشته شوند.

وی اظهار داشت : در سراسر دنیا وقتی جایی وسایل و اشیا قیمتی پیدا می شود، معمولا در همان مکان هایی که شی از آنجا یافت شده به نمایش درمی آید؛ اما در این طرح مشاور یک مرتبه نظرش عوض شد و بنا بر این است آثار باستانی دیگری را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان