اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. شهريور 1399 - 9:54   |   کد مطلب: 33815
در حالی خبر بازگشایی مدارس توسط وزیر آموزش و پرورش از رسانه ملی اعلام شد که هیچ اقدام بهداشتی برای مدارس صورت نگرفته و در کمال تعجب در این شرایط برخی مدارس به علت نداشتن دستگاه کارت خوان شهریه ها را بصورت نقدی دریافت کردند.
به گزارش صبح الوند، هر سال با شروع سال تحصیلی خانواده ها در تکاپوی ثبت نام و تهیه لوازم التحریر دانش آموزان بودند اما امسال با شیوع بیماری کرونا رمقی برای شروع سال تحصیلی ندارند و سردرگم برای ثبت نام و ورود فرزندان خود به مدارس هستد.
این در حالی است که محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جدید ترین اظهار نظر خود از بازگشایی مدارس و دانشگاهها از ۱۵شهریورماه خبر داد.
در بررسی میدانی از مدارس همدان، هیچ گونه اقدام بهداشتی و تمهیدات لازمی در مدارس صور نگرفته است. یکی از والدین دانش آموزان ابتدایی که در حال ثبت نام خود در مدرسه دستغیب همدان بود به خبرنگار ما گفت: همان طور که می بینید حتی برای ثبت نام از ما پول نقد دریافت کردند که کاملا از نظر بهداشتی مشکل دارد و جابجایی پول نقد در روزهای کرونایی یکی از پرخطرترین رفتارهاست.
وی ادامه داد: حال چگونه فرزندم را به مدت ۴ ساعت در این مدرسه تنها بگذارم که نظارتی بر آن صورت نمی گیرد و پروتکل ها رعایت نمی‌شود؟
این بانوی همدانی افزود: حضور دانش آموزان ابتدایی ۴ ساعت با پوشش و ماسک تقریبا غیرممکن و قطعا دامنه شیوع کرونا را افزایش می دهد.
یک معلم همدانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بازگشایی مدارس خیلی غیر منتظره بود و باید قبل از این تصمیم تمام پروتکل ها در تمامی مدارس اجرا شود چرا که جان معلمان و دانش آموزان در خطراست.
وی ادامه داد: حضور دانش آموزان ابتدایی و معلمان برای آموزش چهره به چهره و آشنایی بیشتر است اما با وجود این ماسک ها و شیلدها چنین چیزی ممکن نیست و فقط نگرانی معلمان و خانواده دانش آموزان بیشتر شده است.
این معلم که ۲۷ سال سابقه تدریس دارد افزود: بیشتر معلمان نزدیک بازنشستگی خود هستند و سلامت آنها حتما باید مدنظر گرفته شود و از طرف دیگر باید امکانات مدارس مدنظر باشد چرا که برخی مدارس حتی یک دستگاه کارت خوان ندارند و همان طور که می بینید مبلغ شهریه بصورت نقد پرداخت می شود.
وی عنوان کرد: حضور هر روزه معلمان در کلاس های درسی با وجود ماسک تقریبا غیر ممکن است؛ چرا که برای آموزش به خصوص در مقطع ابتدایی باید از نزدیک با دانش آموزان برخورد داشته باشیم که در همچین فضایی تماس فیزیکی امکان پذیر نیست.
در حالی خبر بازگشایی مدارس از رسانه ملی اعلام شد که برخی از اعضای کمیسیون های آموزش مجلس از این اتفاق خبر نداشتند. آنچه که به نظر می رسد خبر بازگشایی مدارس باید با مدیریت و نظارت بهتری صورت گیرد.
احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: آموزش در مدارس بنا به شرایط هر مدرسه ای به صورت حضوری مجازی و درس نامه انجام می شود .
وی ادامه داد: ظرفیت مدارس با یکدیگر فرق می کند و هر مدرسه ای موظف است طبق امکاناتی که دارد به دانش آموزان خود خدمات ارائه دهد.
فلاحی با بیان اینکه گرفتن پول نقد در مدارس تخلف است افزود: هیچ مدرسه ای حق گرفتن پول نقد را ندارد و حتما باید از دستگاه کارت خوان استفاده شود.
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: هنوز تصمیمات تکمیلی برای مناطق قرمز گرفته نشده است و قطعا در روزهای آینده مصوبات جدیدی برای بازگشایی مدارس گرفته می شود.
انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان