اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. فروردين 1399 - 9:23   |   کد مطلب: 32881
تکواندو را می توان یکی از موفق ترین رشته های ورزشی استان همدان در سال ۹۸ نامید، این موفقیت در تمام رده های سنی مشهود است.
نمره قبولی هوگوپوشان همدانی در سالی که گذشت

به گزارش صبح الوند،خانواده تکواندو استان همدان را میتوان یکی از بزرگترین رشته های ورزشی نام برد که جوانان و نوجوانان زیادی را زیر چتر خود قرار داده است، رشته ای رزمی با علاقمندان فراوان در تمام رده های سنی که در گوشه و کنار باشگاه های شهر با کمبود امکانات فراوان همچنان روی تاتامی ها مبارزه می کنند.

کمتر باشگاه و مدرسه ای در شهر میتوان یافت که در این رشته ورزشی فعالیت نکند ، با این خیلی از ورزشکاران حاشیه شهر هم بعلت نبود سالن مناسب از فعالیت بازمانده اند. 

یکی از نقاط قوت شهر همدان در تکواندو مربیان با تجربه و داور پیشکسوتی است که با کوله باری از تجربیات شاگردانی همچنون سید معصومه حسینی، فاطمه علیزاد،راضیه خدابنده لو را پرورش می دهند که هر کدام پرچم ایران را در نقطه ای از دنیا به اهتزاز در می آورند. 

ترین های تکواندو در سال ۹۸ رقم خورد
 
سخنگوی هیات تکواندو همدان با اشاره به کسب مدال های طلا تکواندو در سال ۹۸ برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران گفت: کسب دو مدال طلا سید معصومه حسینی در مسابقات جام جهانی بعنوان تنها نماینده کشورمان برای اولین بار برگ زرین تکواندو بانوان در سال گذشته بود. 
 

 مجید دیبافر با اشاره به حضور 6 تیم در لیگ های کشوری افزود: حضور پر رنگ خردسالان، نونهالان و جوانان در بخش بانوان و آقایان در لیگ های کشوری نشان از عملکرد بالای تکواندو کاران استان بود.

وی ادامه داد: ارتقا جایگاه ورزشکاران از رتبه ۲۵ به ۱۰ کشوری در مسابقات استعدادهای برتر نیز توانمندی مربیان استان را یکبار دیگر  به نمایش گذاشت.
 

دیبافر عنوان کرد: استاژ داوری در سال 98 برای اولین بار در استان همدان برگزار شد و مدرس این کارگاه احمد صالحی از پیشکسوتان تکواندو بود که قهرمانان زیادی  از همدان در این دوره حضور داشتند و جایگاه داوران همدانی ارتقا پیدا کرد.  

دیبافر با اشاره به مدال های طلای جهانی که در سال گذشته به ویترین ورزش استان اضافه شده بود گفت:  امیر حسین نوروزی یکی دیگر از قهرمانانی بود که برای اولین بار توانست مدال نقره مسابقات ازبکستان را کسب کند. 
 

وی با اشاره به شیوع کرونا در کشور افزود: در شرایط شیوع کرونا اولین هیاتی بودیم که توانستیم آزمون آنلاین برگزار کنیم و 15000نفر از سراسر ایران در این آزمون شرکت کردند و ۱۴۳۲۰ نفر نمره قبولی گرفتند که ممتحنین از طریق فیلم های ارسالی نمره های داوطلبان را دادند. 

دیبافر صعود تیم بانوان تکواندو شهرستان بهار به مرحله دوم کیوروگی را یکی دیگر از افتخارات تکواندو دانست و افزود: صعود بانوان شهرستان بهار برای اولین بار به مرحله دوم کیوروگی افتخار بزرگی برای بانوان بود.

 

وی کسب مقام دوم لیگ کشوری پومسه منطقه یک در شهر زنجان  توسط تکواندوکاران بانوان  نونهال با مربیگری خانم بابا حیدری و کسب مدال های پومسه لیگ برتر  آقایان  و سومی تیم استان همدان در لیگ برتر پومسه با مربی گری مهدی صمدیان و همچنین حضور مهدی صمدیان به عنوان مربی تیم ملی پومسه ایران را از دیگر افتخارات هیات تکواندو در سال 98 برشمرد. 

 

  گفتنی است:  لیگ استانی تکواندو با ۱۰۰۰ ورزشکار تا هفته سوم در همدان برگزار شده است و بعلت شیوع کرونا فعلا معلق مانده است و امیدواریم هر چه زودتر شاهد حضور رزمی کاران روی تشک های تاتامی باشیم . 

انتهای پیام/ آ

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان