اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. اسفند 1398 - 12:10   |   کد مطلب: 32726
با هم کرونا را شکست می‌دهیم
رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی اصناف همدان
اصناف مختلف در همدان ضمن توصیه به رعایت موارد بهداشتی در مقابله با کرونا، خود نیز برای حفظ سلامت مردم به توصیه‌های مسئولان بهداشت و درمان و صنف خود عمل می‌کنند.

به گزارش صبح الوند، در پی شیوع بیماری کرونا در ایران و استان همدان، مسئولان بهداشت و درمان کشور به منظور پیشگیری از گسترش شیوع این بیماری، توصیه‌های متعدد بهداشتی برای عموم مردم و اصناف مختلف دارند.

حال جای سوال است مردم و اصناف همدان تا چه اندازه به این توصیه‌های بهداشتی عمل می‌کنند؟

صاحب یک سوپر مارکتی در گفت و گو با خبرنگار ما؛ با تاکید بر جدی گرفتن بیماری کرونا اظهار داشت: از زمان شروع بیماری صنف ما و اکثریت بازاری‌ها که با مردم در ارتباط مستقیم هستیم از دستکش استفاده می‌کنیم و ماسک می‌زنیم.

وی افزود: شغل ما به گونه‌ای است که مدام با اجناس و کالا‌ها در تماس هستیم و با افراد مختلف به طور مداوم ارتباط برقرار می کنیم ، به همین منظور برای حفظ سلامت خود و مردم باید نکات بهداشتی را کامل رعایت کنیم.

این فرد ادامه داد: من نیز به عنوان یک شهروند به همه همشهریان عزیز توصیه می‌کنم از منازل خود خارج نشوند و نکات بهداشتی را تا حد امکان رعایت کنند.

مسئول خط تاکسی خیابان شریعتی همدان نیز که در حال خالی کردن مواد ضدعفونی کننده از پشت ماشینش بود به خبرنگار ما گفت: هر روز چند ۲۰ لیتری مواد ضدعفونی کننده را سازمان تاکسیرانی در اختیار ما قرار می دهد تا بین خطوط پخش کنیم.

وی افزود: رعایت نکات بهداشتی برای همه الزامی است چرا که نه تنها جان خود بلکه جان همشهریان همه در دست هم است و اگر رعایت نکنیم این بیماری ویروسی به سرعت همه گیر می شود.

این شهروند همدانی ادامه داد: رانندگان تاکسی از آنجا که هر روز با تعداد زیادی از شهروندان در ارتباط هستند موظفند برای حفظ سلامت خود و مسافرانشان با مواد ضدعفونی کننده دنده، فرمان، دستگیره‌های در، کف‌پایی و شیشه ها را ضدعفونی کنند.

یک فروشنده مواد پروتئینی نیز که با ماسک و دستکش در مغازه خود مشغول به کار بود، گفت: بر اساس دستورات بهداشتی و نیز تاکید صنف از خرد کردن مرغ و ماهی معذوریم.

وی ادامه داد: نکات بهداشتی را تا حد امکان رعایت می کنیم، چرا که از صبح تا عصر با گوشت که قوت غالب مردم است سر و کار داریم و چندین بار در روز دستکش و ماسک خود را عوض می‌کنیم.

مرغ فروش همدانی به همه شهروندان به ویژه بانوان توصیه کرد: گوشت و مرغ را خوب بپزند و از مصرف غذاهای نیم‌پز و خام خودداری کنند چرا که دمای بالا معمولا میکروب ها و آلودگی ها را از بین می برد.

یک آرایشگر نیز با بیان این که به منظور حفظ سلامت مشتریان تمام وسایل را پس از هر بار اصلاح، ضدعفونی می‌کنم، اظهار داشت: چون فاصله ما با مشتری کم است همواره از ماسک و دستکش در مدت اصلاح مشتری استفاده می‌کنم.

یک عطاری در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به این که مردم همدان باید به توصیه های وزارت بهداشت توجه بیشتری کنند، اظهار داشت: کرونا را باید جدی گرفت و همگی باید برای طلب یاری از خداوند دعای هفتم صحیفه سجادیه را که مقام معظم رهبری فرمودند بخوانیم.

وی عنوان کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که وظایف بهداشتی را درست انجام دهیم و توصیه ها را در حالت عادی و بدون استرس رعایت کنیم.

این عطاری با اشاره به این که به گفته پزشکان استرس سیستم دفاعی بدن را تضعیف می‌کند، گفت: ما توصیه ها را رعایت می کنیم اما باید بدانیم که عمر ابدی دست ما نیست.

به گزارش صبح الوند؛ آنچه مسلم است با رعایت بهداشت فردی و عمل به توصیه‌های مسئولان بهداشت و درمان کشور دیری نخواهد پایید که از کارزار مقابله با ویروس منحوس کرونا پیروز و سربلند بیرون بیاییم.

انتهای پیام/آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان