اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. آذر 1398 - 11:38   |   کد مطلب: 32169
رشته تکواندو در استان همدان نه تنها جامعه تحت پوشش زیادی را دارد بلکه پرورش مربیان و داوران این رشته نیز در خور توجه است و کمتر مسابقات برون مرزی را داریم که نامی از داروان همدانی در آن به چشم نخورد.

به گزارش صبح الوند، خانواده تکواندو در استان همدان چون چتری جمع زیادی از ورزشکاران را در خود جای داده است و هر روز بر تعداد این خانواده ورزشی اضافه می شود و هر روز شاهد حضور داوران همدانی در مسابقات برون مرزی هستیم.

شاهکارهای بانوان همدانی و در تمام مسابقات کشوری تکواندو زبانزد است که این نشان از سطح دانش و وجود مربیان با تجربه در سطح استان است.

موفقیت های داوری تکواندو استان سبب شده است تا تحلیلی داشته باشیم بر عملکرد داوری تکواندو استان همدان در ماه های گذشته و بنگریم که چگونه به این میزان رشد در این بخش رسیده اند؟

دبیر هیئت تکواندو استان همدان درباره عملکرد داوری تکواندو استان همدان افزود : تکواندو استان همدان از اعتبار و جایگاه ویژه ای در سطح کشور برخوردار است به سبب همین مهم، داوری ما نیز توانسته ارتقا و رشد محسوسی داشته باشد.

ولی الله شعبانی ادامه داد: پیشتازی همدان هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان در سطح کشور زبانزد است و کمتر تکواندو کارانی را می بینیم که برای یک بار هم شده با داروان همدانی قضاوت نشده باشند.

وی با اشاره به ارتقای داوری و برگزاری کارگاه های فنی گفت: از عوامل بسیار مهم رشد استان همدان در تکواندو وجود نظم کاری و انسجام در بین ورزشکاران و مربیان است و علاوه بر آن برگزاری و میزبانی کلاس های دواری و کارگاه های فنی در افزایش سطح دانش داوران نقش موثری دارد.

شعبانی عنوان کرد: در بخش مدارک بین المللی داوری استاد دلشاد، پیشکسوت تکواندو استان همدان را داریم که دارای داوری بین المللی پومسه است و استاد رضا صفرخانیان را که دارای داوری بین المللی در بخش کیوروگی است .

دبیر هیات تکواندو همدان با اشاره به حضور پر رنگ بانوان در بخش داوری افزود: در بخش بانوان نیز اساتیدی همچون راضیه خدابنده لو و فاطمه علیزاده  دارای مدرک داوری بین المللی هستند و همواره توسط کمیته داوران فدراسیون تکواندو به عنوان داور به مسابقات دعوت می شوند .

وی با اشاره به سیاست کاری مسئول کمیته داوران هیئت تکواندو استان همدان گفت: احمد صالحی مسئول کمیته داوران هیات تکواندو مدام در حال اضافه کردن داوران جوان به بدنه داوری استان است که قطعا این سیاست کاری موجب رشد چشمگیر خانواده تکواندو در تمام زمینه ها شده است.

میدان را باید به جوانان داد/ بیش از ۵۰ داور سازمان یافته تکواندو در همدان

مسئول کمیته داوران هیات تکواندو همدان نیز با اشاره به حضور پررنگ داوران همدانی در مسابقات برون مرزی گفت: پیشکسوتان داوری تکواندو ایران در همدان هستند که این داوران گنجینه های گرانبهایی برای خانه رزمی همدان به حساب می آیند.

احمد صالحی با تاکید بر استفاده از نیروهای جوان و تازه نفس افزود: عقیده بر جوان گرایی دارم هر چند تجربیات پیشکسوتان گره گشای خیلی از مشکلات جوانان است و باید آنها را قدر بدانیم.

وی حضور کلاسهای آموزشی مستمر در استان همدان و میزبانی مختلف را یکی مهمترین عوامل پیشرفت داوران همدانی دانست و گفت: حضور داوران کشورهای مختلف و مربیان توانمند در استان قطعا باعث پیشرفت کار در داوری است چرا که سطح آگاهی و کار حرفه ای داوران را نزدیک می بینیم.

صالحی با اشاره به حضور بیش از ۵۰ داور سازمان یافته در همدان گفت: تمام تلاش خود را به کار می گیریم که داوران تربیت شده بتوانند درجات عالی تر را کسب کنند و هر ساله جمع کثیری از مربیان به خانواده داوری تکوانو استان اضافه شوند.

مجید دیبافر

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان