اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. آبان 1398 - 12:38   |   کد مطلب: 31990
تهیه پوشاک مناسب در شهرهای سردسیری یکی از مهمترین اقدامات در فصل سرماست که در شهر همدان به علت قیمت بالای پوشاک نسبت به سال گذشته این بازار را بی رونق و ویترین ها را همچنان دست نخورده نگه داشته است.
ویترین های خوش آب و رنگی که خریداری ندارند / افزایش ۵۰ درصدی پوشاک نسبت به سال گذشته در همدان

به گزارش صبح الوند،  این روزها ویترین فروشگاه ها و مغازه های پوشاک را در سطح شهر می بینیم که با ورود به فصل سرما و سرد شدن هوا در همدان از پالتو و بافت گرفته تا شال و کلاه در رنگ های متنوع چشم هر بیننده ای را خیره می کنند اما به ورود به مغازه و دیدن قیمت ها دست خالی بر می گردیم.

شهر همدان به علت کوهستانی بود و آب و هوای خشک و سرد حتما در فصل سرد نیاز به پوشش های مناسب دارد.

فاطمه ایزدی یکی از دانشجویان که اهل تویسرکان است و در خوابگاه زندگی می کند به خبرنگار ما گفت: روزها و شبهای سردی را سپری می کنیم و معمولا چون خوابگاهها مجهز به سیستم گرمایش مناسب نیستند باید حتما لباس گرم داشته باشیم که دیروز با چند نفر از دوستانم اکثر فروشگاههای همدان را برای خرید لباس گرم و بافت سر زدیم و هیچ کدام نتوانستیم لباسی با قیمت مناسب پیدا کنیم.

وی ادامه داد: قیمت بلوزی  که سال گذشته با قیمت زیر ۱۰۰ هزار تومان تهیه می شد امسال بالای ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

سمیه کوکبی یکی دیگر از دخترانی بود که از قیمت بالای پوشاک در همدان گله داشت و گفت: معمولا تولیدی ها قیمت مناسب داشتند که فروش آنها فقط به صورت عمده بود و تک فروشی نداشتند.

دیگر بانوی همدانی که شال بافتی در دست داشت گفت: فقط توانستم یک شال به قیمت ۱۱۰ هزار تومان تهیه کنم و قیمت پالتوها و بافت ها منطقی نبود و در توان تهیه یک خانواده چند نفره نیست و ترجیح دادم فعلا برای بچه ها لباس گرم و مناسب تهیه کنم.

رئیس اتحادیه پوشاک همدان با اشاره به رشد ۵۰ درصدی قیمت پوشاک در همدان به خبرنگار عصر همدان گفت: به علت قیمت بالای مواد اولیه در پوشاک نیز ۵۰ درصد افزایش قیمت داشتیم.

حجت ناصری اظهارداشت: بازار فروش پوشاک مثل هر سال رونق چندانی ندارد و فروشندگان و تولید کنندگان هم سعی در فروش جنس خود دارند.

وی تصریح کرد: افزایش مواد اولیه و خام در پوشاک تقریبا سه برابر شده است و دوکی که سال گذشته ۲۸۰۰ تومان خریداری می کردیم امسال ۲۸۰۰۰تومان باید پرداخت کنیم.

رئیس اتحادیه پوشاک همدان با بیان اینکه تمام کالا نسبت به سال گذشته افزایش زیادی داشتند افزود: کالاهایی مثل لوازم خانگی با افزایش دلار ثانیه ای تغییر پیدا می کنند اما پوشاک این شکل نیست و همین افزایش قیمت طبیعی است چرا که حقوق کارگر تقریبا دو برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت باید طبق قاعده باشد گفت: کارها در همدان معمولا فصلی است و فروشنده باید سعی کند جنس را حتما به فروش برساند چرا که برای سال بعد تنوع بیشتری در اجناس دیده می شود و خریدار آنچنانی جنس سال قبل ندارد بنابراین فروشندگان باید در حراجی ها یا با قیمت مناسب جنس خود را به فروش برسانند.

انتهای پیام/آ

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان