اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. مهر 1398 - 12:15   |   کد مطلب: 31832
رئیس هیات دوچرخه سواری استان با اشاره به حضور دوچرخه سوارانی در استانهای همجوار گفت: تمام تلاش هیات برای بازگشت حداکثری دوچرخه سوارانی است که برای استان های دیگر رکاب می زنند.
حضور ۵۰۰ دوچرخه سوار سازمان یافته در استان / بازگشت دوچرخه سوارانی که برای استانهای همجوار رکاب می زنند

به گزارش صبح الوند، ورزش دوچرخه سواری در بین ورزشکاران ایرانی شیوع زیادی پیدا کرده است و به خصوص در شهرهای کلان و بزرگی که استفاده از وسایل نقلیه باعث آلودگی هوا شده است و مردم سعی می کنند برای تردد تا حدامکان از وسایل نقلیه سالم استفاده کنند .

دوچرخه سواری علاوه بر اینکه باعث سلامت روانی فرد می شود باعث استحام ماهیچه و عضلات در بدن شده و بویژه باعث تقویت ماهیچههای چهارسر ران و ماهیچه‌های پشت پا می شود .

استان همدان در ورزش دوچرخ سواری نه تنها حرفی برای گفتن دارد بلکه با کمبود امکانات و نبود پیست دوچرخه تا بحال توانسته مدالهای زیادی را در ویترین این رشته ورزشی جای دهد .

منطقه کوهستانی همدان و دامنه ها و طبیعت اش باعث شده است که دوچرخه سواران بتوانند از مناطق بکر و جاده ها برای ورزش دوچرخه استفاده کنند .

استان همدان با جمعیتی بالای ۵۰۰ نفر در رشته دوچرخه سواری در تمام ماده ها و رشته ها در این ورزش پیشتاز است .

کیوان گردان رئیس هیات دوچرخه سواری استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ورزش دوچرخه سواری در بهترین وضعیت خود قرار دارد و در روزهای گذشته در مسابقات تریال جواد رحیمی از استان به مسابقات تیم ملی دعوت شد که به اندونزی اعزام می شود .

وی ادامه داد: ور مسابقات دوچرخه کورسی و پیست نیز سینا کریمیان به تیم ملی دعوت شد که به تایلند اعزام می شود و استان همدان در دو رشته مهم اعزام دارد .

گردان گفت: در دوچرخه سواری بانوان نیز در المپیاد کشوری صاحب مدال هایی شدیم و سعی داریم هم در حوزه همگانی و هم عمومی و قهرمانی وضعیت بهتری پیدا کنیم .

رئیس هیات دوچرخه سواری همدان افزود: با رایزنی هایی که انجام شده است سعی داریم دوچرخه سوارانی که برای سایر استانها رکاب می زنند را به استان برگردانیم و شرایط را طوری فراهم کنیم که از قهرمانان برای استان استفاده شود .

گردان با اشاره به اینکه بالغ بر ۵۰۰ نفر جمعیت دوچرخه سواران سازمان یافته استان را تشکیل می دهند گفت: سعی داریم جمعیت دوچرخه سواران سازمان یافته استان را به حداکثر برسانیم چرا که شرایط کوهستانی و آب و هوایی همدان برای این رشته ورزشی مساعد است .

پویا میهمی مسئول کمیته کوهستان هیات دوچرخه سواری همدان گفت: در مسابقات قهرمانی کشور که مهرماه امسال در آبسرد دماوند برگزار شد تیم همدان حضور داشت و جواد رحیمی پارسا در دوره مقدماتی مسابقات در کلاس ۲۰ اینچ که تعداد ۲۵ نفر حضور داشتندموفق شد به جمع ۸ نفر فینال مسابقات راه پیدا کند .

انتهای پیام/ا

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان