اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. مهر 1398 - 8:35   |   کد مطلب: 31804
رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان عنوان کرد: فعالیت بازارچه موقت پرنده فروشان همدان از سال ۹۷ با ۶۴ غرفه باعث اشتغال ۳۰۰تا ۴۰۰ نفر تاکنون شده است و این بازاچه تا افتتاح بازار بزرگ فروش پرندگان به وسعت ۳.۵ هکتار در میدان امام حسن(ع) به کار خود ادامه خواهد داد.
اشتغال زایی برای ۳۰۰ نفر در “بازارچه موقت پرنده فروشان “همدان

به گزارش صبح الوند، مردم همدان بر این عقیده اند که برای برخی اتفاقات ناخوشایند در زندگی و یا برخی اتفاقات بزرگ و خوشایند در مسیر زندگی قربانی کنند و هر خانواده ای در حد وسع خود “قربانی” می کند .

صبح های زود به محل کار مراجعه می کنیم درب منزل برخی از همدانی ها تخم مرغ هایی شکسته شده را می بینیم که جویای این کار شدیم و متوجه شدیم مردم قدیم در این شهر بر این باور بودند که وقتی کسی خواب بدی می بیند برای دفع بلا صبح زود یک عدد تخم مرغ در درب منزل یا پشت بام منزل خود می شکند که معمولا پرنده ها از آن تغذیه می کنندو برای رفع بلا مفید است .

در این میان نیز خیلی ها بر این باورند برای رفع شدن بلا و گرفتاریها حتما باید خونریزی شود و قربانی کنند حتی در حد یک پرنده خانگی تا بلا از اهالی خانه دور شود .

امروزه با افزایش خانه های آپارتمانی کمتر کسی را می بینیم که در حیاط منزل خود بتواند مرغ و پرنده خانگی پرورش دهد از این رو دو مکان یکی انتهای خیابان اکباتان همدان و ابتدای خیابان باباطاهر همدان محلی برای فروش این پرندگان که معمولا از روستاهای افراد تهیه می شدند شده بود و کسی که ماشینی تازه میکرد با خونریزی در این دو مکان قربانی می گرفت و خونریزی می کرد اما بوی نامطبوع این دو مکان و تصویر خون ها و بهداشتی که رعایت نمی شد باعث نارضایتی اهالی شد و شهرداری و اعضای شورای شهر با همکاری یکدیگر توانستند مکانی را بعنوان بازارچه موقت پرندگان و ماکیان در اختیار این فروشندگان قرار دهند تا همه در یک محل تجمع یابند و شهروندان نیز همگی به این محل رجوع کنند .

رضا عاشوری رئیس اتحادیه مرغ و ماهی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان در این خصوص گفت: از تیرماه سال گذشته این بازارچه فعالیت خود را آغاز کرده است و در همین ابتدا باید از شهردار و اعضای شورای شهر همدان تشکر کنم چرا که با اختیار قرار دادن این ملک برای پرندگان و ماکیان هم سلامت آنها تضمین شد و هم اینکه از پراکندگی آنها در سطح شهر جلوگیری شد .

وی ادامه داد: در این بازاچه ۶۴ غرفه وجود دارد که معمولا در هر غرفه دو تا سه نفر مشغول فعالیت هستند و معاش خود  را می گذارنند .

عاشوری بیان کرد: با حضور یک دامپزشک روزانه در این محل و معاینه پرندگان از سلامت آنها می توان صد در صد مطمئن بود و حضور دو نگهبان در این محل کار نظارت  را راحت تر کرده است .

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولین، بازار بزرگ فروش پرندگان به وسعت ۳.۵ هکتار در میدان امام حسن(ع) همدان افتتاح خواهد شد که اکثر پرندگان زینتی و کمیاب در این بازار به نمایش گذاشته می شود و هم اینکه به فروش می رسد و میتوان از این پروژه به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های زیستی همدان نام برد

انتهای پیام.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان