اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. فروردين 1397 - 12:15   |   کد مطلب: 29077
هرساله با آمدن نوروز اوج سفرهای مردم به شهرهای مختلف آغاز می‌شود، استان همدان هم با داشتن هزاران جاذبه توریستی مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است، قطعا این افراد برای بهتر گذراندن تعطیلات خود به سرپناه مطمئنی نیاز دارند، ولی متاسفانه وجود خانه مسافرهای غیر مجاز تحقق این مهم را تحت الشعاع قرارداده است.

به گزارش صبح الوند، به طور حتم نقش صنعت گردشگری در پیشرفت یک استان و یک کشور قابل انکار نیست و بنابراین باید مقدمات و شرایط لازم برای ورود مسافران و گردشگران به استان فراهم شود، در این میان آنچه برای همه گردشگران در اولویت است داشتن اقامت گاهی امن و سالم است.

 

متاسفانه در ایام تعطیل سال و به خصوص تعطیلات نوروزی شاهد افزایش روز افزون خانه مسافرهای غیرقانونی یا همان سوییت های غیرمجاز هستیم و اگر در سطح شهر گشت وگذر کنیم کارتون به دست‌هایی را می‌بینیم که سوییت‌های غیرقانونی را که بسیاری از آنها مناسب اسکان مسافران نیستند را به مسافران معرفی می‌کنند.

 

 

به همین منظور مصاحباتی با مسئولین مربوطه در این خصوص صورت گرفت که در ادامه میخوانید

 

*مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان: شناسایی 590 خانه مسافر غیر مجاز

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان در گفت و گوبا خبرنگار ما با بیان اینکه آمار دقیقی از افرادی که در قالب خانه مسافر فعالیت می‌کنند را نداریم،گفت: طی طرحی که توسط میراث فرهنگی و با همکاری نیروی انتطامی و دستگاه قضایی از تابستان اجرای شدبالغ بر 590خانه مسافر غیر مجاز شناسایی شد.

 

مالمیر با بیان اینکه برای افراد و خانه مسافرهای غیر مجاز پرونده قضایی تشکیل و اخطارهای لازم انجام شد، افزود: در این راستا برخی از خانه‌های مسافر پلمپ شد.

 

وی با بیان اینکه 40 مورد خانه مسافر دارای مجوز داریم، ادامه داد: اگر افرادی که شرایط را دارند و متقاضی دریافت مجوز هستند میراث آمادگی انجام کارها و انجام مراحل اداری برای صدور مجوز را دارد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه دستگاه‌های ذیربط باید با افراد دارای خانه‌های مسافر غیر مجاز برخورد جدی  داشته باشند، عنوان کرد: میراث فرهنگی نیز تعداد زیادی را دستگاه‌های قضایی معرفی کرده‌ایم.

 

وی با تاکید بر اینکه برخورد با افراد و خانه مسافرهای غیر مجاز نیازمند همکاری دستگاه‌های ذیربط است،گفت: باید آنقدر در این زمینه سخت‌گیری شود که به سوی اخذ مجوز روی‌بیاورند.

 

مالمیر بیان کرد: متولی برخورد با خانه‌های مسافر غیر مجاز و کارتون به دست‌ها بر عهده دستگاه‌های دیگری است نه میراث فرهنگی.

 

 

رئیس جامعه هتل داران همدان:درصد رزرو هتل‌ها کاهش یافته است

رئیس جامعه هتل‌داران همدان  نیز با بیان اینکه متاسفانه درصد رزرو هتل‌ها بالا نیست و کاهش یافته است، گفت: متاسفانه با شرایط خوبی در این زمینه مواجه نیستیم.

 

شهرام شیروانی با بیان اینکه متاسفانه شاهد فعالیت‌ خانه مسافرهای غیر مجاز بالایی هستیم که این موضوع بر درصد رزرو هتل‌ها نقش مهمی داشته است، افزود: این موضوع در شأن نام استان همدان و مسافرانی که وارد استان می‌شود نیست.

 

وی با بیان اینکه موضوع مهم خانه مسافرهای غیر مجاز باید در استان مورد بررسی و ساماندهی قرار گیرد، ادامه داد: تاکنون اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده و برخوردی نشده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه ازوزارت آموزش و پرورش تقاضا داریم دستش را از جیب هتل‌داران و مراکز اقامتی در بیارود، ادامه داد:هم مهمان‌پذیر با نرخ پایین و هم هتل‌های یک تا پنج ستاره داریم، که می‌توانند به مهمانان و گردشگران خدمات ارائه کنند.

 

رئیس جامعه هتل‌داران همدان  با بیان اینکه آموزش و پرورش  با نام خانه معلم مهمان عمومی هم جذب می‌کنند، تصریح کرد: طبق قانون آموزش و پرورش حق ایجاد مهمان سرا  را ندارند اما متاسفانه نظارتی در این زمینه وجود ندارد.

 

شیروانی با بیان اینکه متاسفانه نظارت جدی بر خانه مسافرهای غیر مجاز وجود ندارد، ادامه داد: این بی قانونی باعث سوق مسافران به سوی خانه‌های مسافر غیر مجاز نیز شده است.

 

*سخن پایانی:

با توجه به اینکه گردشگری یکی از راه‌های تقویت اقتصاد است و هرساله تعداد زیادی مسافر قصد عزیمت به سوی استان را دارند، بنابراین دستگاه‌ها  و مسوولان مربوطه باید اقدامات خوبی در راستای جذب گردشگران به استان انجام بدهند به طور حتم اسکان امن و مناسب حال مسافران یکی از مهم ترین اقدامات برای جذب گردشگر به استان است که باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان