اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. آبان 1396 - 9:14   |   کد مطلب: 27302
اربعین حسینی تفسیر واقعی عشق و دلدادگی به امام حسین ( ع) است، در این روز، همه مسلمانان با انجام هرگونه فعالیت معنوی ارادت خود را به ائمه اطهار نشان می دهند، مردم استان همدان هم به دلیل قرار گرفتن شهرشان در مسیر بسیاری از زوار حسینی با برپا کردن موکب هایی از جنس عشق به پذیرایی از زائرین اربعین حسینی مشغول هستند.
موکب هایی از جنس عشق

به گزارش صبح الوند، با دستور رهبر انقلاب اسلامی، دولت مکلف شده است از هر جهتی که می تواند به برگزاری هرچه بهتر حماسه اربعین حسینی کمک کند، که برای این امر ستادی در وزارت کشور تشکیل شده تا با هماهنگی سایر سازمان و نهادها به زوار اربعین حسینی سرویس دهی شود.

 

برپایی ایستگاه های صلواتی یا همان موکب ها یکی از بهترین خدمات رسانی به آنان است، لذا موکب هایی در استان همدان و همچنین  در عراق برای پذیرایی از عاشقان اهل بیت برپا شده که همه آنها یک پیام که همان عشق خاص به امام حسین ( ع) است را اعلام می کنند.

 

 برپایی موکب از جمله رسم هایی است که با عشق به زوارامام حسین ( ع)،حال و هوای شهر ها را کربلایی می کند.

 

 

از این رو به سراغ برخی از موکب ها که عشق را به عزاداران حسینی تعارف می کنند رفتیم تا  مشاهده کنیم که چگونه تعدادی از مخلصان حسینی از سحر تا نیمه های شب مشغول پذیرایی و نذری دادن هستند.

 

*عشق مردم جورقان به امام حسین (ع) مثال زدنی است

یکی از این موکب ها که شهید عزت الله احمدی نام دارد از  ۱۰ روز پیش کار خود را آغاز کرده و با خیمه زدن درشهر جورقان که تا ۵ روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت به استقبال مردم و عزاداران رفته است.

 

مسئول این موکب در خصوص برپایی و فعالیت آن به خبرنگار ما گفت: توزیع میان وعده همچنین غذای گرم در سه وعده صبحانه، ناهار و شام از جمله خدمات ما در این موکب است.

 

 

محمد شهبازی با بیان اینکه ظرفیت اسکان ۷ هزار نفر را دارا هستیم، افزود: ۵۰ خادم در این موکب وجود دارد که بصورت شیفتی خدمت رسانی می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: کلیه خدماتی که در این موکب به زوار ارائه می شود مردمی است لذا این موضوع نشان از عشق مردم جورقان به امام حسین ( ع) است.

 

وی با بیان اینکه باید سعی کنیم در حد توانمان در این زمینه فرهنگ سازی کنیم، تصریح کرد: ما نمایندگانی از محبان امام حسین ( ع) هستیم و باید رفتار و برخوردمان به نحوی باشد که دیگران از ما تاثیر بگیرند.

 

وی به حضور جوانان بخصوص نوجوان در فعالیت های این موکب اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از نوجوانان به اینجا آمده و از ما می‌خواهند که اجازه دهیم کفش های زائران را واکس بزنند.

 

*بی هیچ چشم داشتی خادم زائران هستیم

همچنین آقایی که در این موکب بود نیز از اخلاص مردم جورقان صحبت کرده و گفت: خدارا شکر می‌کنیم که چنین مردمانی در این شهر بدون هیچ چشم داشتی بصورت شبانه روز در تلاش بوده و اینگونه صمیمانه از مهمانان امام حسین ( ع) پذیرایی می کنند.

 

 

وی افزود: وجود چنین برنامه هایی مایه دلگرمی ما و دلسردی دشمنان اسلام می شود و آنها می فهمند که ما مسلمانان در هر کجای دنیا که باشیم متحد بوده و با ظلم مبارزه می کنیم.

 

این خادم با بیان اینکه وجود موکب ها می تواند تاثیر بسزایی در جوانان گذاشت گفت: خوشبختانه جوانان و نوجوانان مخلصی در این موکب ها وجود دارند.

 

*ارائه خدمات به ۱۰۰ هزار نفر عزادار در موکب قمر بنی هاشم

رئیس اوقاف شهرستان کبودراهنگ نیز با بیان اینکه موکب قمر بنی هاشم واقع در سه راهی فامنین ، روزانه از ۱۰۰ هزار زائر حسینی پذیرایی می کند، افزود: از هفته پیش فعالیت خود را آغاز کرده و خوشبختانه تا چند روز بعد از اربعین حسینی نیز توفیق خدمت رسانی را داریم.

 

احمد زارعی با اشاره به اینکه ۴۵ نفر در این موکب فعالیت دارند، اضافه کرد: با همکاری مردم مهربان روستای روحان ظرفیت اسکان ۱۰۰ هزار نفر را دارا هستیم.

 

*کار برای امام حسین ( ع) دلیل نمی خواهد

مسئول اوقاف شهرستان اسدآباد هم با بیان اینکه ایستگاه صلواتی شهید قهاری در گردنه اسدآباد روزانه به ۷۰۰ نفر و شبانه به ۵۰۰ نفر خدمات ارائه می دهدبه خبرنگار ما گفت: کار برای امام حسین باید دلی باشد.

 

علی قبادی خاطرنشان کرد: ۱۲۰ نفر از مردم همدان با همدلی و وحدت بصورت شبانه روز مشغول به پذیرایی صبحانه، ناهار و شام از زوار حسینی هستند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان