اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. مهر 1396 - 14:58   |   کد مطلب: 26902
همزمان با برگزاری دومین سالگرد شهادت سردار حسین همدانی تعدادی از سرداران و مقامات در جمع خبرنگاران حاضر شده و در خصوص شخصیت والای این شهید گرانقدر صحبت کردند که در ادامه خواهید خواند

به گزارش صبح الوند، سید رضا موسوی، معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) همدان ، ضمن حضور در جمع خبرنگاران با اشاره بر اینکه خیلی ها به شهید همدانی از دیدگاه نظامی و فرماندهی نگاه می‌کنند گفت: سردار همدانی علاوه بر اینکه در حوزه نظامی و فرماندهی جز بهترین ها بوده است در سایر ابعاد و در دیگر نقش‌های اجتماعی  نیز شاخص  و الگو بود.

 

موسوی ضمن تاکید بر اینکه شهید همدانی در همه ابعاد فرهنگی حضور پررنگ و موثر داشتند افزود: سردار تفکرات زیبا و خوبی در حوزه فرهنگی داشت و در کارهایی که به مسائل فرهنگی مربوط میشد پیشگام بود و همیشه برای رضای خدا کار می‌کرد و در آخر هم خداوند متعال او را به این موفقیت و مقام والا رساند چراکه بالاتر از مقام شهید نداریم.

 

معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) همدان در ادامه با بیان اینکه برای شهید همدانی چیزی به نام «خستگی» معنا نداشت تصریح کرد: شهید همدانی در هر عرصه‌ای تنها به این فکر  میکرد که دستور ولایت فقیه را اجرا کند و در تمام مأموریت‌ها به این فکر بود که کار را به نحو احسن انجام دهد.

 

موسوی با اشاره به نقش شهید همدانی برای مقابله با فتننه 88 خاطر نشان کرد: شهید همدانی با بصیرت توانست در مقابله با فتنه سال 88 قائله را ختم کند و اقدامات خود را با بها دادن به قشر جوان انجام داد چرا که همیشه حامی جوانان بود و میدان را برای آنها باز می‌گذاشت.

 

معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) همدان ضمن تاکید براینکه شهید همدانی در هیأت‌های مذهبی فعال بود عنوان کرد: سردار هیئتی هارا به سمت خط ولایت هدایت می‌کرد و در همه امور فقط رضای خدا و ولایت را مد نظر داشت.

 

 

موسوی با بیان اینکه همواره  باید وصیت شهدا را مدنظر قرار دهیم تصریح کرد: دشمن دو نقطه حجاب و ولایت را نشانه گرفته است و قصد دارد با نشانه گیری این دو اصل مهم به انقلاب اسلامی آسیب برساند  بنابراین باید در این عرصه هوشیاربود.

 

وی در پایان  رسالت رسانه‌ها سنگین تر از پیش دانست و تاکید کرد: امروزه دوره تلویزیون، بنر و سایر موضوعات تبلیغاتی گذشته و نقش  فضای مجازی در زندگی ها پررنگ تر شده؛ رسالت رسانه‌ها این است حرف‌ها و پیام‌های شهدا را از این طریق به گوش مردم علل الخصوص جوانان برسانند.

 

 

*اطلاح طلب ها حاج حسین همدانی را تحدید کردند!

سردار مهدی صدیق یکی از همرزمان شهید همدانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهید همواره در خط مقدم و دوشادوش رزمندگان قرار داشت گفت: شهید همدانی برخلاف بعضی ها که با احتیاط حرکت می‌کنند طی هشت سال دفاع مقدس همواره در لبه نبرد بود و حتی  چندین بار با سلاح های سبک دشمن مجروح شد اما ذره ای ترس در وجود خود راه نداد و در عملیات‌های مختلف حضور یافت به طوری که در عملیات مرصاد تا نزدیکی منافقان پیش رفت.

 

وی ضمن تاکید براینکه شهید همدانی فردی بود که همه کارهای خود را با خلوص نیت انجام میداد تصریح کرد: شهید لحظه‌ای شک و تردید در وجود خود راه نداد، حتی در سال‌های اخیر نیز سعی بر این داشت تا سخت‌ترین بحران جهان اسلام که در عراق و سوریه رخ داده بود را مدیریت کند؛ او سوریه ای را نجات داد که در حال سقوط بود و گروه‌های مقاومت را درون آتش جنگ شکل داد.

 

سردار صدیق یکی دیگر از ویژگی های بارز این شهید گرانقدر را اهمیت دادن او به اقشار مستضعف جامعه دانست و عنوان کرد: شهید همدانی همیشه نگران مستضعفین بود و حتی در پشت جبهه برای طبقه مستضعف مؤسسه خیریه‌ای را ایجاد کرد و اجازه نداد حتی یک ریال از اعتبارات آن در جای دیگر صرف شود.

 

این دوست و همرزم شهید همدانی در پایان سخنان خود با اشاره بر اینکه بسیاری از اصلاح طلب ها حاج حسین را تهدید کردند که از اقدامات خیر خواهانه خود دست بکشد گفت: حتی به شهید گفتند عبایت را جمع کن وگرنه ما شما را زمین می‌زنیم ، اما با این وجود  ذره‌ای در کار خود تردید نکرد .

 

*شخصیت شهید همدانی آنچنان والا است که هنوز برای ما ناشناخته مانده

در ادامه این برنامه مسئول مجمع راویان دفاع مقدس استان همدان، سردار رضا میرزایی در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن اشاره بر اینکه دشمنان اسلام مخصوصا  آمریکا و اسرائیل به یک واسطه به نظام جمهوری اسلامی ایران حمله کردند و قصد بر این داشتند تا با جلو انداختن داعش سوریه را مورد هدف قرار دهند گفت: ایران سعی کرد سوریه را حفظ کند و سردار همدانی در حفظ سوریه موثر بود تا آنجا که سردار باقری گفته است اگر شهید همدانی وارد سوریه نمی‌شد؛ این کشور سقوط می‌کرد.

 

سردار میرزایی ادامه داد: سردار سلیمانی در کنار شهید همدانی به موفقیت های بسیار بزرگی دست پیدا کردند و یکی از اقدامات بزرگ شهید همدانی انتقال تجربیات هشت سال جنگ تحمیلی به سوریه بود؛ شهید همدانی توانست نزدیک به 80 هزار بسیجی از مردم سوریه را تربیت کند و به وسیله نیروی بسیج دشمنانی که تا پشت کاخ بشار اسد آمده بودند را به عقب فرستادند.

 

مسئول مجمع راویان دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه شهدای مدافع حرمی که طی دو سال گذشته و پس از شهادت سردار همدانی به شهادت رسیدند شاگرد و تربیت شده این شهید بزرگوار بوده اند گفت: اگر این شهدا و غیور مردان نبودند امروز باید در ایران با داعش می‌جنگیدیم و سردار همدانی سیلی محکمی به آمریکا و اسرائیل و سران عرب زد و با مدیریت خوب خود و مقاومت شهدای مدافع حرم دشمنان را ناکام گذاشت.

 

وی به نقش پررنگ و مهم شهید همدانی طی 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: شهید همدانی در عملیات مطلع الفجر با انجام عملیات استشهادی  پنج هزار رزمنده که  9 روز در ارتفاعات مشرف به گیلان غرب محاصره شده و چاره‌ای جز تسلیم نداشتند را فقط به کمک 145 نفر نجات داد و این کار بزرگ شهید همدانی و به خطر انداختن خود موجب رهایی آنها شد.

 

سردار میرزایی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه شخصیت شهید همدانی آنچنان والا است که هنوز برای ما ناشناخته مانده و کارهای مهم ایشان برای ما بازگو نشده است اظهار کرد: شهید همدانی تنها یک فرمانده نظامی نبود؛ بلکه شخصیت مردمی بود و باید نقش موثر سردار شهید همدانی در دوران دفاع مقدس تبیین شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان