اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. مهر 1396 - 21:54   |   کد مطلب: 26892
در پی انتشار کلیپی مبنی بر مشکل قناتهای جولان همدان پاسخ داده شد:
حل مشکل قنوات محله جولان ظرف یک هفته اینده
مشکلات ریزش قنات محله جولان همدان و تخریب منازل این مکان با پیگیری خبرنگاران از جمله خبرنگار صبح الوند حل و مسئولین قول رسیدگی به این موضوع را دادند.
قنوات محله جولان

به گزارش صبح الوند، به دنبال پخش کلیپی در پایگاه خبری صبح الوند مبنی بر عدم مدیریت قنات های محله جولان شهر همدان و ریزش برخی از منازل در این مناطق بر آن شدیم تا به پیگیری این موضوع از طریق مسئولان بپردازیم.

 

* کارشناس اداره مدیریت بحران شهرداری همدان: مالکین شخصی مانع مدیریت قنوات محله جولان میشوند

منوچهری کارشناس اداره مدیریت بحران شهرداری همدان در گفتگو با صبح الوند،  با بیان اینکه نقشه جامعی از قنوات همدان با یک گزارش میدانی و تحقیقاتی در سال 90 تهیه شده است گفت: در بسیاری از نقاط شهر همدان علی الخصوص در مرکز شهر مشکل قنوات راداریم.

 

وی با بیان اینکه یکی از قنات محله جولان از مشکل سازترین قناتهای ما هستند گفت: بخش زیادی از این قنوات دارای مالک شخصی و شهرداری نمیتواند دخالت کند.

 

کارشناس مدیریت بحران شهرداری همدان افزود:  چون قنات دارای مالک شخصی با سند است و از اب ان استفاده می کند شهرداری نمی تواند نوکنی کند و لایه روبی ونگهداری ان به عهده مالک است.

 

وی اظهار کرد: شهرداری چند سال پیش یک قناتی از سمت میدان شهدا تا پل هوایی نوکنی کرد تا به علت بالا بودن سطح اب زیرزمینی قناتهای محله جولان اب قنوات این محله به این قنات هدایت شود که مالکان قنات های شخصی  در این خصوص همکاری نکردند.

 

*مدیر منطقه سه شهرداری همدان:تشکیل جلسه اضطراری در خصوص قنوات همدان

مدیر شهرداری منطقه 3 همدان در گفتگو با خبرنگار صبح الوند با اشاره اینکه جلسه ای اضطراری در این خصوص صبح امروز با حضور مسئولین اداره اب و فاضلاب شهرستان و صاحب قنوات اقای شریفی صورت گرفت افزود: با توجه به اینکه قنات شخصی است مدیریت آن به هیچ ارگانی مربوط نمیشود اما در جلسه امروز قرار شد قنات ها را از یک مسیری  کور و  هدایت به جای دیگری شوند تا قنات و فاضلاب داخل منازل مردم نباشد

 

الوندی اظهار کرد: مردم  از این کانال برای فاضلابشان استفاده میکنند و مقنی هم حاضر به لایه روبی نمیشود و می گوید فاضلاب است.

 

وی بیان کرد: در این جلسه قرار شد یک سری از  مقنی های مخصوص اداره اب و فاضلاب فعلا مشکل آن چند متر را حل کنند ،تا در آینده تصمیمات اساسی اتخاذ شود.

 

*رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان همدان:حل مشکل قنوات محله جولان ظرف یک هفته آینده

در ادامه آذر تکین رییس اداره اب و فاضلاب شهرستان همدان با اشاره به اینکه در این جلسه قرار شد قسمتی از مشکل قناتی که مسدود شده است حل شود افزود: در این جلسه مقرر شد 5 متر قنات  لایه روبی شود و موقتا آب قنات باز شود و ما نزدیک به دو عدد شبکه سی متری لوله گذا ی انجام  دهیم تا خانه هایی که فاضلابشان به قنات  میریزد  به این  شبکه ها هدابت شوند.

 

رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان همدان افزود: با انجام این کار حداقل فاضلابهایی که شیبشان به شبکه ما میخورد را به هم وصل می کنیم.

 

وی اعلام کرد: ظرف یک هفته عملیات لایه روبی قنات ها شروع میشود.

 

آذر تکین در خصوص رفع مشکل قنوات به صورت دائم گفت: جهت رفع مشکل دائمی قرار شد این قسمتی که مشکل ساز شده اگر صاحبان قنات با شهرداری توافق کنند مسدود شود و از یک مسیر دیگر شهرداری برایشان نوکنی کند.

 

وی عنوان کرد:ما تا جاهایی که با شهرداری در ارتباط هستیم مشکلی نداریم چون این قنات شخصی هست و نمیخواهد برای آن هزینه کند به مشکل برخورده است.

 

رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان همدان  در پایان تاکید کرد: اداره اب و فاضلاب مکان هایی که با شهرداری تداخل قنات دارد ،شهرداری نوکنی میکند و ما هم مسیرهای فاضلاب را  تا جاهایی که امکان دارد جدا میکنیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان