اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. مهر 1396 - 14:04   |   کد مطلب: 26796
عشق به امام حسین(ع) کوچک و بزرگ نمیشناسد:
حکایت هیات هایی که از پول تو جیبی کودکان برپا شده است
عشق به امام حسین(ع) کوچک و بزرگ نمیشناسد, کودکان یکی از محله های همدان با برپاکردن هیات هایی بی ریا عشق و ارادت خود نسبت به امام حسین (ع) را نشان دادند.
هیات کودکان

به گزارش صبح الوند،  همدان  هیاتها و تکیه های عزاداری برپاشده است، یکی از با صفاترین  و بی ریاترین هیاتهایی که در سطح شهر همدان  برپا شده هیات بچه های محله چرمسازی کوچه مسجد امام جواد(ع) است.
 
بچه های کوچه مسجد امام جواد(ع) همدان که از برکت همجواری با مسجد از بچگی با حال و هوای محرم اشنا شده اند، اقدام به برگزاری هیات های بی ریا در این کوچه کرده اند.
 
وارد کوچه که شدم مغازه خیاطی ای رادیدم که پسربچه ای به نام علی که 8 سال سن داشت در کنار ان ایستاده بود که چادر مشکی مادرش را بر دیوار آویزان کرده بود و در حال درست کردن اسپند بود.

 
 
 
دلیل انجام این کار را که ازش پرسیدم فقط گفت امام حسین (ع) را دوست دارم و با زبانی کودکانه گفت امام مظلوم کشته شده است
 
 
راهم را ادامه دادم کوچه باریک و قدیمی ای بود در انتهای کوچه ای تعدادی دیگر از کودکان را دیدم که در حال دادن شربت بودند این بچه ها همگی از پول تو جیبی های خودشان این هیات را راه انداخته بودند.
 
 

در انتهای کوچه تعدادی دیگر پسر بچه دیدم که با دستان کوچکشان در حال جابه جایی میز بودند و میخواستند در گوشه دیگری از کوچه هیات بزنند.

به کمکشان رفتم و میز را تا درب خانه یکی از این بچه ها بردیم خیلی دغدغه گذاشتن باند را داشتند و میگفتند باید مداحی بگذاریم تا مردم بیایند با  تبحر کمی که در این زمینه داشتند بالاخره موفق شدند باند را راه بیندازند و صدای مداحی زیبایی در کوچه پیچید

 
 
این پسربچه ها که همگی اسم های زیبای امامان همچون امیرمهدی، محمد مهدی، محمدصالح، کمیل و حسین داشتند در پاسخ به سئوالم که چه حسی سبب شده است این کار را انجام دهید فقط گفتند که یک حس عجیبی هست که ما را به این سمت کشانده است.
 
 
 
این کودکان پدر و مادر و مدرسه را بسیار موثر در شناختشان نسبت به امام حسین(ع) دانستند.
این عاشقان حسینی هم همچون بقیه بچه ها هزینه هیات را از پول تو جیبی های خودشان تهیه کرده بودند و بسیار از این امر خرسند بودند.
 
 
 

در پایان باید گفت عشق به امام حسین (ع) کوچک و بزرگ نمیشناسد و خدمت بی ریا به امام حسین(ع) را باید در این کودکان دید و از انان الگو گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان