اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. شهريور 1396 - 14:55   |   کد مطلب: 26563
حال و هوای خرید لوازم التحریر در همدان:
نوشت افزارهای ایرانی- اسلامی با سود بالایی عرضه می شوند
همزمان با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس تنوع لوازم التحریر در بازار همدان بسیار فراوان میباشد اما موضوعی که این وسط بسیار نگران کننده است قیمت بالا و نبود تنوع در نوشت افزارهای ایرانی - اسلامی است که جهت ترویج فرهنگ استفاده از این نوع لوازم التحریر لازم است مسئولین اقداماتی اساسی انجام دهند.
حال و هوای خرید لوازم التحریر در همدان

به گزارش صبح الوند، نزدیک به فصل بازگشایی مدارس است و بازارهای همدان پر از جمعیت  و همگان در حال خرید وسایل مورد نیاز برای سال تحصیلی جدید هستند.

 

یکی از بازارهای همدان که از قدیم مکان فروش لوازم التحریر بوده بازار صحاف خانه است ، با ورود به بازار سیل عظیم جمعیت در این راسته به چشم می خورد.

 

 

به عقیده خیلی از همدانی ها قیمت ها دراین بازار به نسبت جاهای دیگر ارزان تر است، به همین منظور مصاحبه ای با تعدادی از خریداران جهت مطلع شدن از نظر آنها راجع به لوازم التحریر موجود در بازار صورت گرفت.

 

*خریدار:قیمت نوشت افزارهای ایرانی - اسلامی بسیار بالاست

یکی از مادران که به همراه فرزند پسرش به بازار آمده بود از اینکه انواع مختلف لوازم التحریر در بازار وجود وجود دارد ابراز رضایتمندی کرد و گفت: علی رغم اینکه انواع مختلف لوازم التحریر در بازار وجود دارد اما قیمت خیلی از انها  چندان مناسب نیست.

 

وی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر خرید لوازم التحریر ایرانی- اسلامی گفت: بنده خود به شخصه تمایل به خرید دفترهایی با طرح های اسلامی برای فرزندم هستم، اما او بسیار علاقه مند به طرح های کارتنی و خارجی است.

 

 

وی ادامه داد: متاسفانه در طرح های ایرانی اسلامی تنوع مورد نظر موجود نست و طرح هایی که زده میشود مورد پسند دانش اموزان نیست.

 

راهم را ادامه دادم با یکی از مغازه داران که نوشت افزارهای ایرانی اسلامی به وفور در مغازه اش به مصاحبه نشستم.

 

*مغازه دار: اگر قیمت اجناس کمتر شود مردم بیشتر استقبال خواهند کرد

این مغازه دار در خصوص استقبال خریداران از لوازم التحریر ایرانی اسلامی گفت: تاکنون استقبال بسیار خوب بوده و چندین بار سفارش جنس جدید داده ام.

 

وی افزود: اگر قیمتها نسبت به سایر اجناس مشابه کمتر بود به طور حتم بیشتراستقبال می شد.

 

 

یک مغازه دار دیگری با انتقاد از نبود کیفیت و تنوع در نوشت افزارهای ایرانی اسلامی گفت: شما خود را جای خریدار بگذارید ایا چنین جنسی با همچین قیمتی خریداری میکنید.

 

وی در ادامه با انتقاد از قیمت نوشت افزارهای ایرانی اسلامی گفت:  ما طرح های خارجی را با قیمت بسیار کمتر از توزیع کننده خریداری میکنیم و این یک معضل بزرگ برای نوشت افزارها ایرانی – اسلامی است.

 

*تنوع در نوشت افزارهای ایرانی- اسلامی کم است

 در ادامه مادری که به همراه فرزندش در حال خرید نوشت افزارایرانی-اسلامی بودند  نظرم را جلب کرد .

 

این مادر در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر علت استقبالش از نوشت افزارهای ایرانی اسلامی گفت: این طرح ها بسیار مناسب برای فرزندان ما هستند و از همین سن باید بر روی تعلیم و تربیت آنها کار کنیم.

 

 

وی افزود: من در منزل بسیار با فرزندم صحبت کردم و خودش هم نسبت به خرید نوشت افزار ایرانی_ اسلامی علاقه نشان داد.

 

این خریدار لوازم التحریر ادامه داد:اما باید به این نکته توجه داشت که  تنوع این اجناس نسبت به بقیه طرح های خارجی کمتر است و باید مسئولان در این زمینه اقدامی انجام دهند

 

*رییس اتاق اصناف همدان: نوشت افزار ایرانی- اسلامی به وفوردر بازار همدان موجود است

در ادامه مصاحبه ای با رییس اتاق اصناف همدان احمد گازرانی در خصوص نحوه توزیع نوشت افزارهای ایرانی – اسلامی در بازار همدان صورت گرفت.

 

رییس اتاق اصناف همدان در گفتگو با صبح الوند، در خصوص توزیع نوشت افزارهای ایرانی اسلامی در بازار گفت: یکی از موضوعاتی که ما  در اتحادیه پیگیری می کنیم ترویج و فروش نوشت افزارهای ایرانی-اسلامی است و خوشبختانه با نظارت و بازرسی ای که  از مجموعه لوازم التحریر داشتیم این نوشت افزار ها به وفور در بازار همدان وجود دارند.

 

 

احمد گازرانی با انتقاد از توزیع نوشت افزارهای ایرانی – اسلامی با قیمت بالا در بازارگفت: ما مشاهده می کنیم این نوشت افزارهایی که در خود ایران تولید می شود با قیمت های خیلی بالایی توزیع می شوند که این یک ایراد بزرگ است.

 

*تولید کنندکان ایرانی با سود بالایی لوازم التحریر را به فروش می رسانند

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم نوشت افزار ایرانی اسلامی را خوب توزیع کنیم نیاز به این دارد که تولید کننده ها سود این محصولات را کمتر کنند.

 

گازرانی افزود: جنس خارجی دارد از کشور های مختلف وارد کشور میشود و سودش خیلی کمتر از جنس های ایرانی است.

 

 

وی ادامه داد: متاسفانه تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی – اسلامی  بخاطر برندی که به نام خودشان ثبت کردند و دنبال سود بیشتر هستند قیمت ها را خیلی بالاتر از قیمت مصوب تحت نظارت به فروش می رسانند.

 

 

رییس اتاق اصناف همدان در پایان با تاکید بر اینکه مردم وضعیت مالی خوبی ندارند و در صورتی که قیمت نوشت افزارهای ایرانی – اسلامی کنترل شود به طور حتم بیشتر استقبال خواهند کرد افزود: دراین خصوص جلساتی در واحدهای صنفی مختلف گذاشته ایم و پیگیر این موضوع هستیم.

 

*سخن پایانی...

با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر هجمه فرهنگی کار  بر روی فرهنگ استفاده از نوشت افزار ایرانی- اسلامی بسیار ضروری می باشد اما در این میان قیمت بالا و تنوع کم این محصولات معضلی بزرگ است که باید اقداماتی در این خصوص صورت گیرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان