اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. شهريور 1396 - 14:46   |   کد مطلب: 26372
آسیب‌ها و خسارات ناشی از بلایای طبیعی و سوانح انسان ساخت در حال حاضر یکی از دغدغه‌های مطرح در جوامع امروزی است؛ به گونه‌ای که ضرورت بهره‌گیری غیرمسلحانه به منظور کاهش تلفات نیروی انسانی و خسارات تأسیسات و تجهیزات احساس می‌شود.
بحران در همدان

به گزارش صبح الوند، آمادگی ستاد بحران هر شهرستان امری ضروری است که همواره باید مورد توجه باشد در همدان هم ستاد بحران شهرستان با داشتن کارگروههای مختلف و گذاشتن جلسات متعدد دراین خصوص و گرفتن گزارش های کارهای لازم از ادارات مربوطه بنابر گفته مسئولین آمادگی کامل در برخورد با حوادث را دارد.

 

معاون برنامه ریزی فرمانداری همدان: مدیریت بحران  شهرستان همدان آمادگی کامل دارد

در این زمینه  معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان رضا زمانی، که مسئولیت مدیریت بحران شهرستان همدان رابه عهده دارد در گفتگو با صبح الوند با تاکید بر اینکه مدیریت بحران  شهرستان همدان آمادگی کامل دارد، تصریح  کرد:  حتی در مبحث بلایا، آواربرداری و تدفین اموات نیز برنامه ها مشخص شده و برای تمامی اتفاقات برنامه ریزی خاص انجام گرفته است.

 

*بعد از اتفاقات پلاسکو با جدیت در مدیریت بحران وارد شده ایم

 

زمانی با اشاره به اینکه بعد از اتفاقات پلاسکو مجموع شهرداری در بخش دولتی وخصوصی ، مراکز خرید و پاساژها ورود کردیم، اظهار کرد:  کارشناسان از محل بازدید کرده و عدم رعایت ایمنی در برخی مکان ها را گوشزد کرده اند.

 

وی ادامه داد:  براساس قانون شهرداری می تواند راسا ورود یابد چرا که موارد و مشکلات را به واحدها گوشزد کرده  و فعلا در مرحله اخطار است.

 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان به مبحث ایمنی در ادارات شهرستان پرداخت و افزود:  کمیته در حد توان دستگاه ها ، موارد را انجام داده و ایین نامه مقررات ایمنی ساختمان در مباحث مکانیکی و الکتریکی  از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

*مدارس قدیمی شناسایی و تخریب می شوند

زمانی با اشاره به اینکه مدارس قدیمی شناسایی و تخریب می شوند، افزود: مدارس قدیمی تخریب می شود و ساختمان های نیاز به تعمیر،  بازسازی می شود .

 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان با بیان اینکه در مدارس غیرانتفاعی بر اساس دستورالعمل متقاضی مکانی را برای مدرسه پیشنهاد می دهد و متولی کنترل استحکام ساختمان باز هم با اداره نوسازی مدارس است، افزود:  یکی از مهندسین پایه 1 یا دو نظام مهندسی که دارای پروانه نظام بوده ، طی بازدید ساختمان را بررسی کرده و در صورت تایید  به نوسازی مدارس ابلاغ می کنند.

 

وی با اشاره اینکه  در سطح شهرستان با توجه به اعتبارموجود، مدارس قدیمی شناسایی شده و تخریب می شود، اظهار کرد:  مدت دوسال است که اعتباری برای  مقاوم سازی مدرسه شریعتی و امام اعتبار در نظر گرفته  ودر زمره حفظ آثار هستند.

 

در ادامه با توجه به اینکه حوادث جاده ای اولین رتبه حوادث در استان همدان را به خود  اختصاص داده است مصاحبه ای با مدیر هلال احمر ایناستان در خصوص آمادگی این ارگان در این خصوص صورت گرفت.

 

*مدیر هلال احمر استان:هلال احمر در مواجه با سوانح جاده ای امادگی دارد

بهروز کارخانه ای مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان در گفتگو با صبح الوند با اشاره به اینکه بیشترین میزان حوادث به حوادث جاده ای اختصاص دارد گفت: بیشترین حوادث جاده ای در تجرک بعد از اولین پایگاه هلال احمر  در مسیر همدان به تهران  اتفاق می افتد.

 

 وی افزود: در این راستا میزان‌ واژگونی خودرو ها با۶۰ درصد بیشتر از حوادث تصادفات است.

 

 بهروز کارخانه ای  گفت:میزان وقوع حوادث کوهستان بعد از حوادث جاده ای رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

 

 

*وجود بیش از 500 داوطلب درسازمان هلال احمر

 

وی  در ادامه با اشاره به اینکه ۱۸۰نفر در سطح استان در سازمان هلال احمر فعالیت می کنند اظهار کرد: جمعیت داوطلبان این سازمان بیش از ۵۰۰ نفر رسمی و فعال است

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر از سایت آموزشیkhadem.irخبر داد و گفت: این سایت آموزش هایی در راستای امداد و نجات و کمک های اولیه در اختیار مردم قرار می دهد.

 

کارخانه ای  در پایان با اشاره به احداث دو پایگاه خیرآباد تویسرکان و پایگاه هلال احمر گردنه اسدباد گفت: اگر بودجه خوبی از سوی دولت برای احداث این دو پایگاه در نظر گرفته شود تا اواخر امسال این دو پایگاه افتتاح خواهند شد.

 

یکی دیگراز مکان های همدان که باید امادگی کامل را در برخورد با حوادث داشته باشد بیمارستانهای این شهر است در ادامه مصاحبه ای با مسئول پدافند غیرعامل استانداری همدان صورت گرفت.

 

*مسئول پدافند غیرعامل استانداری همدان: در نخستین نشست کارگروه پدافند غیرعامل وضعیت بیمارستان بعثت بررسی خواهد شد

 

در همین رابطه مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان با اشاره به اهمیت توجه به اصول پدافند غیرعامل در گفتگو با خبرنگار صبح الوند، خبراز ایجاد کمیته های مدیرت پدافند غیرعامل، خطر و بلایا دربیمارستانهای سطح شهر داد و گفت:  این کمیته ها به منظور  به حداقل رساندن پیامدهای سوء مخاطرات طبیعی و انسان‌ساز، ارتقای آمادگی و پاسخ‌دهی به‌موقع به حوادث است.

 

هاشم صوفی به بیان نکان مهم پدافند غیر عامل در حوزه بهداشت و درمان پرداخت و گفت: برسی و ارزیابی ایمنی سازه ای و غیر سازه ای و همچنین  استخراج نقاط قوت و ضعف بیمارستانها در مقابله با حوادث غیر مترقبه در استان بسیار مورد توجه است.

 

 

 

وی اظهار کرد: با توجه به لزوم مجهز بودن تمامی بیمارستانها به برق که از ضروریات پدافند غیر عامل در بیمارستانها است تمامی بیمارستانهای استان از برق اضطراری برخوردار هستند.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان به بیان اجرای مانورهای پیش از وقوع بحران در بیمارستان ها و مرکز درمانی پرداخت و گفت: در این مانورها نقاط قوت و ضعف مرکز درمان شناسایی و بانک اطلاعاتی در این خصوص تهیه می شود.

 

سخن پایانی....

در پایان باید گفت با توجه به حوادث اخیری که دربرخی از استانهای کشور رخداده است امادگی ستاد بحران در خصوص حوادث بسیار ضروری است و با توجه به اینکه حوادث جاده ای بیشترین میزان حوادث را در استان همدان به خود اختصاص داده اند دستگاه های ذیربط علی الخصوص اداره راه و شهرسازی نسبت به ایمن کردن جاده های استان باید اقداماتی اساسی انجام دهد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان